kun äitini synnytti hänen vatsansa sidottiin kireälle sen jälk. ettei tule mahaa
Onko tuo totta? siis esim jos synnytyksen jälkeen vetää korsetin päälle niin vetäytyykö maha nopeammin pois?
Kommentit (8)
Jossain vauva-lehdessä oli juttu, että Saksassa on tapana kysyä synnyttävältä äidiltä, että haluaako hän imettää. Jos ei, niin rinnat sidotaan jotta maito ei nousisi niihin.
Mutta kuulostaa aika oudolta vatsan suhteen.
Itse sijoitin loppuraskaudesta 6 euroa semmoiseen Lidlin tukialusvaatteeseen joka litisti vatsaa (olivat just silloin tarjouksessa) ja pidinkin sitä jonkin verran. Ainakin vatsa on nyt ennallaan ja litteä. Tiedä sitten mistä syystä.
Varmaan tuntuisi myös ihanan tukevalta joku tuollainen korsetti tms
Jäi lähinnä askarruttamaan se, miten sitominen vaikuttaa pintaverenkiertoon? Jos heikentää verenkiertoa, eikö sen voisi luulla hidastavan raskausarpien tasoittumista? En mä tiedä, kunhan ihmettelin vaan...
Täällä meillä päin monet käyttävät noita synnytyksen jälkeen. Mulle gyne sanoi että siitä ei ole mitään apua, pikemminkin haittaa koska painaa vatsaa ennen kuin alapään lihaksisto on ehtinyt palautua, ja voi aiheuttaa kohdunlaskeumaa. Eli ylpeästi sitten vaan kuljen yhä pömppöni kanssa, 2v viimeisestä synnytyksestä. (repesi pikkuisen pahemmin noi vatsalihakset...)
jotta naiset näyttäisivät siroilta ja kauniilta...
Miehet eivät muuten suostuisi sitomaan mahaansa kireälle.
voihan se vähän autaa.
Oma äitini neuvoi sitomaan pyyhkeen vyötäisille vatsan pienentämiseksi.