Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen omilla toimillani saanut aikaan ns kasvojen menetyksen

Vierailija
21.01.2013 |

reiulun vuoden ajan olen kantanut sisälläni niin valtavaa syyllisyyttä, että sekosin jo asian vuoksi.

Olen parhaillaan työkyvytön syyllisyystaakan alla, lisäksi tiedän, että ihmiset puhuvat minusta.

Tämä kalvaa minua niin paljon, että mietin itsemurhaa jatkuvasti. En kestä syyllisyyttä. Tunnen syyllisyyttä siitä, että olen häpäissyt perheeni.. olen aivan loppu. En jaksa enää tätä syyllisyyttä. Olen hakenut apua, mutta sain kasan diagnooseja ja neuroleptilääkityksen. Lääkityksen allakaan en saa syyllisyyttä poistumaan.

Onko ainoa vaihtoehtoni itsemurha? Voisin vaihtaa paikkakuntaa, mutta lapseni jäisivät isälleen; ikävöisin heitä suunnattomasti.

Joten koska häpäisin perheeni, olen työkyyvtön enkä pysty enää kuin olemaan niin onko lapsillekin etu että olen kuollut?

Elän painajaisessa (ja täysin oma vika)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille kuin itsellesi :)

Mun työpaikassani oli vähän vastaavanlainen päihdetapaus, ehkä pahempikin, esim. kännissä tuli työhön ja korjaili lasten seurassa oloaan. Jäi sairaslomalle ja katosi kuvioista sitten (omasta halustaan).

Eikä sitä pahalla muisteltu enää saunailloissakaan parin kuukauden päästä, eikä juttu jäänyt kenenkään jauhettavaksi. Uudet työntekijät eivät varmasti ole asiasta kuulleetkaan.

Yhdenkään työkaverin en kuullut juuri muuta mainitsevan kuin että toivottavasti nyt saa levättyät ja pääsee ongelmistaan kuiville. Varmaan ajattelevat sinusta samallalailla, jos edes muistavatkaan.

Vierailija
2/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis tehnyt jonkun rikoksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä asia on nyt noin karmea,että sitä pitäis hävetä hautaan saakka?

Vierailija
4/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eivät. Jos jostain ihmisestä ei ole puhuttavaa, niin joku taatusti keksii.

Etkä sä ole ainut joka on mokannut totaallisesti, toiset vain pääsevät pahistakin mokista yli olankohauksella.

Anna olla muiden mielipiteet ja keskity omiin lapsiisi. Pidä heitä oikein hyvänä, tee hoidon/koulun jälkeen leipää, hyviä jälkiruokia. Leiki paljon, pelaa. Saat itsellesikin hyvän mielen, kun teet kaikkea kivaa lasten kanssa ja ehkä voit hieman keventää huonoa omaatuntoasi.

Vierailija
5/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei nimittäin hyödytä YHTÄÄN MITÄÄN. Siksi siitä kannattaa luopua, vaikka olisiktin todella tehnyt jotain oikeasti pahaa. Sitä pahaa sun syyllisyytesi ei saa tekemättömäksi, mutta se pilaa ihan varmasti myös lastesi elämää, kun äiti on tuollaisessa tilassa syyllisyyden vatvomisen takia. Jos et itse pysty lopettamaan vatvomista, hae ammattiapua. Esimerkiksi kognitiivinen terapia auttaa ratkaisemaan toimimattomiin ajatusmalleihin liittyviä ongelmia.

Itsemurha varmasti on perheellesi se PAHIN mitä voit tehdä. Paljon parempi olisi vaihtaa paikkakuntaakin. Entä jos vaihtaisitte paikkakuntaa koko perhe? Jonkun uuden alun nyt kyllä kaipaat.

Vierailija
6/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanoisin, että jumala antaa anteeksi.

Muista, että tämän päivän uutinen on huomenna kalan käärepaperina, jos yhtään lohduttaa.

Lapsillesi olet se ainoa ja oikea äiti, et pysty hävittämään mitään heidät jättämällä.

On vaikeeta antaa tämän enempää lohdun sanoja, toivon että olosi helpottuu ajan myötä.

Vierailija
7/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tässä vois sua lohduttaa. Kyllä ne ihmiset saa kuule, kohta uutta puhuttavaa. Sinä olet kasvattanut päässäsi asiasta todellista suuremman mörön. Voitko kertoa esim. minkä tyylisestä asiasta on kyse. Jos me voitais sun oloa helpottaa.

Vierailija
8/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis tehnyt jonkun rikoksen?

mutta meni maine enkä tule koskaan saamaan esim töitä tässä kaupungissa.

ap

Vierailija
9/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tässä vois sua lohduttaa. Kyllä ne ihmiset saa kuule, kohta uutta puhuttavaa. Sinä olet kasvattanut päässäsi asiasta todellista suuremman mörön. Voitko kertoa esim. minkä tyylisestä asiasta on kyse. Jos me voitais sun oloa helpottaa.

työnantaja teki asiasta työterveyshuoltoon ilmoituksen minusta.. se häpeä ja nöyrytys.

tuosta on nyt aikaa jo kaksi vuotta, mutta viimeinen vuosi oli painajainen. lähdin itse tuosta firmasta pois

Vierailija
10/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä onkin tapahtunut, on jonkin ajan kuluttua joko konaan unohdettu, tai vähintään hämärä epämääräinen muisto.

Minusta tuntuu, että suurentelet asiaa omassa mielessäsi. Keskusteluapu voisi auttaa.

Vierailija
11/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon sulle, että itsemurha pilaa sun lasten elämän ihan täysin. Olen sen (isän) joutunut läpikäymään lapsena, enkä ole koskaan päässyt siitä yli.

Nyt otat ja annat itsellesi anteeksi, oikeasti ANTEEKSI. Sitten alat miettimään, mitä elämälläsi voit tehdä. Lapset sulla ainakin on. Sitten mietit menemistä toiselle lääkärille. Miksi sinulle on määrätty neuroleptejä? Tarvit muuta apua. Älä nyt hyvä ihminen, äiti, ainakaan tapa itseäsi jos välität lapsistasi YHTÄÄN! Kyllä asiat aina selviää.

Vierailija
12/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit itsemurhaa, niin meneppä käymään Surunauhan itsemurhantehneiden läheisten vertaistukiryhmässä. Siellä voit sitten kuunnella miten jonkun itsemurha on tuhonnut läheistensä elämän.

Se voisi antaa täysin uutta näkökulmaa koko asiaan. Ja tajuamaan, että omat murheet ovat pieni verrattuna siihen suruun ja murheeseen jonka itsemurhan tehnyt ihminen jättää jälkeensä.

Voisitko lähteä toiseen kaupunkiin ja ottaa lapsesi mukaan?

Vierailija
13/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon sulle, että itsemurha pilaa sun lasten elämän ihan täysin. Olen sen (isän) joutunut läpikäymään lapsena, enkä ole koskaan päässyt siitä yli.

Nyt otat ja annat itsellesi anteeksi, oikeasti ANTEEKSI. Sitten alat miettimään, mitä elämälläsi voit tehdä. Lapset sulla ainakin on. Sitten mietit menemistä toiselle lääkärille. Miksi sinulle on määrätty neuroleptejä? Tarvit muuta apua. Älä nyt hyvä ihminen, äiti, ainakaan tapa itseäsi jos välität lapsistasi YHTÄÄN! Kyllä asiat aina selviää.

entiseltä työpaikalta minun liikkeitäni seurattiin ja minusta puhuttiin koko ajan. En tiedä seurasivatko oikeasti liikkeitäni niin tarkkaan, mutta minulla oli tunne, että he ovat kannoillani koko ajan ja joudun vankilaan ja lapset huostaaotetaan epärehellisyyteni vuoksi.

neurolapetit tulivat tähän.. tiedän tehneeni rikoksen ja oloani helpottaisi valtavasti jos saisin tunnustaa tuon kaikille, mutta en uskalla.

Mutta en kuitenkaan kestä tätä syyllisyyttä, se tappaa minut =(

ap

Vierailija
14/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehnyt, ei johtanut poliisitutkintaan. mutta meni maine enkä tule koskaan saamaan esim töitä tässä kaupungissa. ap

pienestä kavalluksesta tms. Kun ei poliisitutkintaa pidetty aiheellisena, ei ole myöskään syytä jäädä vellomaan syyllisyyde- tai häpeänntunteisiin. Kummasta on oikeasti kysymys? Onko tekosi pahempi vai se, että "kaikki" tietää?

Ja tietääköhän "kaikki"? Luulen, että suurentelet asiaa valtavasti. Oikeasti ihmisiä ei jaksa niin kamalan paljon muiden asiat kiinnostaa ja ne unohtuu nopeasti.

Saatko tukea ja huolenpitoa mieheltäsi ja muilta läheisiltäsi? Niitä sinä tarvitset nyt enemmän kuin koskaan.

Riippuu paljon paikkakunnan koosta tuo uuden työpaikan saaminen, juoruisella pikkupaikkakunnalla voi ollakin että on vaikea saada töitä.

Edes keskikokoisessa kaupungissa tilanne on kokonaan toinen. Mikä miehesi työtilanne on? Tuntuu kyllä, että koko perheen olisi parasta muuttaa, sinun pitää päästä irti tuosta pahasta noidankehästä.

Vierailija
15/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo, että olet kunnollinen ihminen. Et voi elää huonon omantunnon kanssa lopun ikääsi. Olet jäänyt kiinni ja saanut "rangaistuksesi", ei kukaan halua sinulta enenpää! Tee hyviä tekoja ja ajattele ne korvaukseksi, läminnä omalletunnollesi. (Näin olen itse tehnyt.) On varmaan monia, jotka eivät tiedä tekemääsi rikettä ja loputkin todennäköisesti unohtavat pian. Kaikkea hyvää sinulle! :)

t.jossain määrin saman kokenut

Vierailija
16/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehnyt, ei johtanut poliisitutkintaan. mutta meni maine enkä tule koskaan saamaan esim töitä tässä kaupungissa. ap

pienestä kavalluksesta tms. Kun ei poliisitutkintaa pidetty aiheellisena, ei ole myöskään syytä jäädä vellomaan syyllisyyde- tai häpeänntunteisiin. Kummasta on oikeasti kysymys? Onko tekosi pahempi vai se, että "kaikki" tietää?

Ja tietääköhän "kaikki"? Luulen, että suurentelet asiaa valtavasti. Oikeasti ihmisiä ei jaksa niin kamalan paljon muiden asiat kiinnostaa ja ne unohtuu nopeasti.

Saatko tukea ja huolenpitoa mieheltäsi ja muilta läheisiltäsi? Niitä sinä tarvitset nyt enemmän kuin koskaan.

Riippuu paljon paikkakunnan koosta tuo uuden työpaikan saaminen, juoruisella pikkupaikkakunnalla voi ollakin että on vaikea saada töitä.

Edes keskikokoisessa kaupungissa tilanne on kokonaan toinen. Mikä miehesi työtilanne on? Tuntuu kyllä, että koko perheen olisi parasta muuttaa, sinun pitää päästä irti tuosta pahasta noidankehästä.

häpeä ja syyllisyys ovat yhtäsuuria aiheita samoin tuo, että kaikki tietää. Entinen työkaveri tuossa ihmetteli just sitä miksen nosta kytkintä ja katoa tältä paikkakunnalta ja vaihda nimeä?

Miehellä on täällä hyvä työpaikka ja lapsetkin viihtyvät täällä. Mies ei tiedä koko totuutta ja siksi häpeän vieläkin enemmän, kun mies hyvä uskoisesti antaa minun olla kotona. Pelkään sitä päivää, kun mies saa tietää totuuden =(. Häpeä on hänellekin valtava varmasti. Asua nyt rikollisen kanssa. Samoin säälittää lapset.

Voi mitä meninkään tekemään!!

Minun on vaihdettava paikkakuntaa ja muutettava yksin. En voi enää sotkea perhettäni tähän skandaaliin enempää.

On parempi, että en asu tässä kauempaa ja häpäise perhettäni vielä lisää.

Kuolen tähän tuskaan, kukaan ei voi aavistaa miltä tämä tuntuu. Haluan vankilaan

Vierailija
17/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun työnantaja tietää mitä oot tehnyt, mutta asiasta ei silti tullut poliisitutkintaa? Jos näin on, niin ei voi ihan kauhean järkyttävä se sun tekosi olla.

Vierailija
18/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun työnantaja tietää mitä oot tehnyt, mutta asiasta ei silti tullut poliisitutkintaa? Jos näin on, niin ei voi ihan kauhean järkyttävä se sun tekosi olla.

Vierailija
19/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos, josta ilmoitetaan työterveyteen? Oletko ollut muka sairaana pois töistä?

Nyt mä en enää usko tähän...

Vierailija
20/36 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut poliisitutkintaa

Psykoosilääkkeitä sen sijaan sulle tuskin turhaan määrättiin. Onko niin, että olet mokannut ja alkanut hävetä niin paljon että menit psykoosiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi