Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni pääsisi kaverin perheen kanssa ulkomaille, päästänkö?

Vierailija
21.01.2013 |

12-vuotias kysoeessä. Meillä ei ole varaa lähteä kesällä ulkmaille ja lapsia on siis muitakin. Varmasti tulisivat tosi kateellisiksi keskimmäisen reissusta. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli luottaisin lapsen kaverin vanhempiin. Eli tuntisin heidät riittävän hyvin ja lapsi itse haluaisi todella lähteä.

Keskustelisin myös kustannuksista paikan päällä, eli paljonko annat "taskurahaa" ja ko. vanhemmat voisivat vaikka laskuttaa minua jälkikäteenkin.

Mutta ei tässä tapauksessa mietitä sitä, että muut ei pääse ulkomaille. Se on epäreilua sitä kohtaan, jolla olisi tilaisuus tehdä jotain.

Muistan erään kaverini, jonka perheessä kaikki jaettiin todella tarkkaan. Kaverini veli ajoi henkilöauto ja kuorma-autokortin, mutta kaverini ajoi vain henkilöautokortin. Vanhemmat siis maksoivat nämä, mutta koska kaverini autokoulu maksoi vähemmän, hänelle annettiin se erotus käteisenä!!! Hei haloo... Ei asioita mielestäni näin jaeta.

Vierailija
2/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kenen tahansa mukaan en laskisi. Siellä ollaan kuitenkin pitkä aika vieraan perheen kanssa, oudoissa oloissa. Entä, jos lapsellesi sattuu jotain tai hän sairastuu, eikä ole vanhempi paikalla?

Minä varmaan säästäisin rahat ja järjestäisin sillä hinnalla koko perheelle yhteistä tekemistä. 12-vuotias on vielä aika pieni lähtemään vieraan perheen kanssa ulkomaille.

Ja tämän sanon paljon matkustelevana ja paljon matkustelleiden lasten äitinä: en luottaisi lastani kenen tahansa matkaan ja ihan joka paikkaan...

Kyllä varmaan lapsesi selviää jo ilman sinua jos tulee pieni pintanaarmu käteen. Päästäisin, eikä sillä ole väliä mitä sisarukset ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään lapsen kaverin perheen matkaan. Kyseessä ainokainen, kenelle aina halutaan kaveria, että vanhemmat pääsee helpommalla.

Lapseni oli pari kertaa mökillä ja ne reissut oli aika karua kuultavaa.

Eli taitaisin olla niin niuho, että en päästäisi lastani kenenkään matkaan ulkomaille.

Ihan kenen tahansa mukaan en laskisi. Siellä ollaan kuitenkin pitkä aika vieraan perheen kanssa, oudoissa oloissa. Entä, jos lapsellesi sattuu jotain tai hän sairastuu, eikä ole vanhempi paikalla?

Minä varmaan säästäisin rahat ja järjestäisin sillä hinnalla koko perheelle yhteistä tekemistä. 12-vuotias on vielä aika pieni lähtemään vieraan perheen kanssa ulkomaille.

Ja tämän sanon paljon matkustelevana ja paljon matkustelleiden lasten äitinä: en luottaisi lastani kenen tahansa matkaan ja ihan joka paikkaan...

Vierailija
4/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ensimmäinen 2x ketjuun vastannut neljän äiti :-)

(ihan vaan selvyydeksi)

Vierailija
5/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei joka helvetin paikkaan tarvita niitä vanhempia !

Kyllä varmaan lapsesi selviää jo ilman sinua jos tulee pieni pintanaarmu käteen. Päästäisin, eikä sillä ole väliä mitä sisarukset ajattelevat.

mutta ulkomailla sattunut tapaturma tai sairaus panee aikuisenkin aika tiukkaan tilanteeseen, saati lapsen, joka ei osaa kunnolla kieltä eikä tunne hölkäsen pöläystä ulkomaisesta terveydenhoitojärjestelmästä tai mistään muustakaan...

Meillä on onneksi varaa matkustella ihan itsekin koko perheen voimin, niin ei tarvitse ajatella, että jos lapsi pääsee jonkun mukana maailmalla, ei kannata liian tarkkaan miettiä kaikkia mahdollisia ongelmatilanteita tai harkita sitä, kenen mukana ja minne lapsensa laskee.

Vierailija
6/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaverin vanhemmat hoitavat sen asian. Turha sellaista on murehtia etukäteen. Eihän tuolla logiikalla voi päästää minkään ikäistä pois kotoa vaan pitää kääriä pumpuliin.

Vierailija
7/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis yksilapsinen perhe ja tyttären paras kaveri reissaa lähes aina meidän kanssa. Kylpylöissä, laivalla, lintsillä yms. Ensinnäkin tyttärellä on seuraa ja lisäksi meille ei tule juurikaan kustannuksia yhdestä lisälapsesta, johtuen siitä, että monessa paikassa saa perhelipun, jossa kaksi aikuista ja kaksi lasta.

En ole koskaan edes ajatellut, että tämän tytön isosisko olisi jotenkin kateellinen. Uskoisin, että hän saa jotain mitä tämä tyttö ei perheessään saa.

Vierailija
8/47 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis yksilapsinen perhe ja tyttären paras kaveri reissaa lähes aina meidän kanssa. Kylpylöissä, laivalla, lintsillä yms. Ensinnäkin tyttärellä on seuraa ja lisäksi meille ei tule juurikaan kustannuksia yhdestä lisälapsesta, johtuen siitä, että monessa paikassa saa perhelipun, jossa kaksi aikuista ja kaksi lasta.

En ole koskaan edes ajatellut, että tämän tytön isosisko olisi jotenkin kateellinen. Uskoisin, että hän saa jotain mitä tämä tyttö ei perheessään saa.

Vierailija
9/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on sitten varaa maksaa lapsesi matka muiden seurassa?

Vierailija
10/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti päästäisin (jos muut olosuhteet ovat kunnossa).

Vierailija
11/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa tää kiva mahdollisuus sattuu tälle lapselle ja joskus toisella kertaa varmaan tulee jotain kivaa muille. Elämä yleensä tuppaa järjestämään. päästäisin, jos tuntisin kaverin vanhemmat hyvin ja kustantaisimme itse reissun.

t. neljän äiti

Vierailija
12/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin koko perheen reissu. Vai?

Vierailija
13/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdet lapsen lomamatka maksetaan, vaikka sitten muiden kanssa mutta muut lapset eivät pääse mihinkään.

Vierailija
14/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain yhden kummitäti on todella kiva, joka huomioi kummilastaan. Yhtä lasta ei kukaan kummeista edes onnitellut viime synttäreinä eivätkä muutenkaan pidä yhteyttä.

Silti mä suon yhdelle lapsistani kummitädin hemmottelun.

Mun mielestä olisi täysin järjetöntä olla päästämättä yhtä lapsista ulkomaille vain sen takia, että sisarukset tulevat kateelliseksi.

Vierailija
15/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdet lapsen lomamatka maksetaan, vaikka sitten muiden kanssa mutta muut lapset eivät pääse mihinkään.

Vierailija
16/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä toimintaa vanhemmilta, sanoisin.

Vierailija
19/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt saman ikäisenä kaverini äidin kanssa Ruotsiin ja olen ollut hänelle kiitollinen tuosta mahdollisuudesta vuosikymmenet. Meidän perhe ei reissannut missään ulkomailla, paljonkin kyllä kotimaassa. En tiedä koska olisin uskaltanut minnekään lähteä ilman tuota kokemaani reissua, joka näin aikuisena tuntuu aika vähäiseltä...Mutta 11-12 vuotiaalle se oli jotain suurta.

Toivottavasti teillä on jonain päivänä koko perheenä varaa lähteä tai muillekin lapsille avautuu sama mahdollisuus. Jos nyt et päästä et sitten voi koskaan päästää ketään. Lapset ei juuri tuollaisesta edes ole kateellisia toisilleen. Meilläkin oli 4 lasta, mutta kukaan ei ollut kade jos joku sai kaverin vanhemmilta jotain, mutta jos omat vanhemmat kohteli eriarvoisesti se muistettiin katkerana.

Vierailija
20/47 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi