Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkakohde oli totaalinen pettymys?

Vierailija
21.01.2013 |

meillä oli kanarian maspalomas. Liian kylmää, kallista.... tylsä paikka.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa tarjotaan paikallisia ruokia: hevosta, kania, gozolaista juustoa ja maltalaista olutta tai viiniä.

Pienenä vinkkinä vain tuo. Olimme Maltalla muutama vuosi sitten, ja huonoa ruokaa saimme vain ostoskeskuksen ravintolassa, joka ulkonäöltään kyllä oli ihan siisti ja muistutti vähän S-ketjun Rossoa.

Parempaa safkaa sai italialaisista pizzerioista tai tosiaan maltalaisruokia tarjoavista ravintoloista.

Totaalista pettymystä en ole tainnut vielä kokea, onneksi. Yleensä on sen verran selvitetty matkakohteesta etukäteen. Rhodoksen kaupunkikin oikeastaan ylitti odotukseni.

Hyvä pointti tällä kirjoittajalla toi siisteys ja Rosso-look. Ulkomailla(kaan) parasta ruokaa ei todellakaan saa ketjuravintoloista eikä niistä, jotka näyttää S-ryhmän tms. ravintoloilta. Pitää uskaltaa mennä pieneen ja tunnelmalliseen paikallisten suosimaan mestaan, joka saattaa näyttää epäilyttävältä. Itse olen syönyt parhaat ruoat KOSKAAN Istanbulin sivukujalla, jossa istui paikallisia iso läjä syömässä. Paikka ei näyttänyt kovin kaksiselta ja ruoatkin tulivat hyvin tavallisilla lautasilla, suurin piirtein sormin syötiin... vaan ruoka oli TAIVAALLISTA ja selvästikin paikan päällä kokattua, tiskin takana oli sen näkönen mamma että osaa laittaa kotiruokaa isommallekin väelle :)

Ihmiset aina pelkää että jos eksyy turistipaikoista sivuun, saa pöpöjä ruoasta tms. Käyttäkää vähän järkeänne: kyllä ne paikalliset tietää, missä on hyvät ruoat ja mistä ei saa pöpöjä; koska eivät he menisi toista kertaa sellaiseen paikkaan! Turistipaikoissa taas ei ole niin väliksi, koska sama turisti ei muutenkaan tulisi samaan paikkaan takaisin.

Itse valitsen aina ravintolan, jossa on suurin osa asiakkaista paikallisia.

Vierailija
122/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa tarjotaan paikallisia ruokia: hevosta, kania, gozolaista juustoa ja maltalaista olutta tai viiniä.

Pienenä vinkkinä vain tuo. Olimme Maltalla muutama vuosi sitten, ja huonoa ruokaa saimme vain ostoskeskuksen ravintolassa, joka ulkonäöltään kyllä oli ihan siisti ja muistutti vähän S-ketjun Rossoa.

Parempaa safkaa sai italialaisista pizzerioista tai tosiaan maltalaisruokia tarjoavista ravintoloista.

Totaalista pettymystä en ole tainnut vielä kokea, onneksi. Yleensä on sen verran selvitetty matkakohteesta etukäteen. Rhodoksen kaupunkikin oikeastaan ylitti odotukseni.

Hyvä pointti tällä kirjoittajalla toi siisteys ja Rosso-look. Ulkomailla(kaan) parasta ruokaa ei todellakaan saa ketjuravintoloista eikä niistä, jotka näyttää S-ryhmän tms. ravintoloilta. Pitää uskaltaa mennä pieneen ja tunnelmalliseen paikallisten suosimaan mestaan, joka saattaa näyttää epäilyttävältä. Itse olen syönyt parhaat ruoat KOSKAAN Istanbulin sivukujalla, jossa istui paikallisia iso läjä syömässä. Paikka ei näyttänyt kovin kaksiselta ja ruoatkin tulivat hyvin tavallisilla lautasilla, suurin piirtein sormin syötiin... vaan ruoka oli TAIVAALLISTA ja selvästikin paikan päällä kokattua, tiskin takana oli sen näkönen mamma että osaa laittaa kotiruokaa isommallekin väelle :)

Ihmiset aina pelkää että jos eksyy turistipaikoista sivuun, saa pöpöjä ruoasta tms. Käyttäkää vähän järkeänne: kyllä ne paikalliset tietää, missä on hyvät ruoat ja mistä ei saa pöpöjä; koska eivät he menisi toista kertaa sellaiseen paikkaan! Turistipaikoissa taas ei ole niin väliksi, koska sama turisti ei muutenkaan tulisi samaan paikkaan takaisin.

Itse valitsen aina ravintolan, jossa on suurin osa asiakkaista paikallisia.

jopa katukeittiöissä on puhtain ruoka koska vaihtuvuus on niin suurta. Turistiravintoloissa sama mässy voi seistä lämpölautasella vaikka tunteja... Eihän se turisti toista kertaa sinne tule kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka-Rhodos-Rhodoksen kaupunki ----> Liikaa suomalaisia ja kaikkialla puhutaan suomea. Suomalaisia kauppoja ja ravintoloissa suomalaiset listat. Paikalliset ei anna mahdollisuutta puhua englantia, kun huomaavat, että olet Suomesta.

No, jos pyydät kreikan-/englanninkielisen listan ja tilaat kreikaksi/englanniksi niin menee kyll perille. Mä olen joissain ravintoloissa siellä sanonut että anna vaan se kreikankielinen lista, se kun on ainoa jossa ruokien nimet on oikein, ja tietää mitä tilaa, suomennetuissa saattaa olla mitä vaan virheitä.

Vierailija
124/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupunki, ei mitään oikeasti nättiä nähtävää, Hollywood oli pettymys pienenä ja jotenkin nuhjuisena. Onneksi muualla Kaliforniassa oli hienoja maisemia ja paljon nähtävää. Jos vielä menen länsirannikolle, niin LA jää kyllä väliin. Paljon kehutut rannatkin oli aika turhia, ihan kivoja kyllä, mutta ihan Euroopan kohteistakin löytää hienoja rantoja.

Vierailija
125/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahatautia, niin mitä se auttaa sellaista joka on saanut:-O Onko mahatauditon jotenkin parempi ihminen?

e

ruokamyrkytykset on ihan Helsingistä ja Espoosta saatuja:D

Ja juu, Egypti meilläkin ihan ilman pöpöjä käyty, samoin Indonesia, Thaimaa, Kreikat yms jo vuosikymmenten ajan:) Emmekä syö edes maitohappobakteereja.

Huonoa tuuria enemmän kuin mitään muuta!

Vierailija
126/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle matkan suunnittelu on iso osa matkanautintoja, joten yleensä tiedän minne olen menossa ja mitä paikalta odotan enkä pety.

Turkissa olen käynyt kolmesti: viikon rantalomalla Alanyassa, risteilypysähdys Antalyassa ja viikko Istanbulissa. Alanyaan menin auringon ja löhöilyn vuoksi ja siihen se on ok, mutta ilman miestä sain osakseni liikaa huomiota, josta en pitänyt. Antalya oli oikein kiva kaupunki tutustuttavaksi yhden päivän aikana ja Istanbul oli aivan mahtava. Menimme Istanbuliin syksyllä, jolloin ei ollut kovin kuuma, ja kävelimme todella paljon - kaupungissa on paljon nähtävää. Näiden vierailuiden perusteella menen uudestaankin Istanbuliin, mutta jätän rantalomat Turkissa väliin.

Toinen maa, joka on aiheuttanut pettymyksen oli Brasialia. Vietimme noin viikon Sao Paulo - Santos -välillä. Tämä ei ollut suunniteltu pysähdys, enemmänkin pakkorako, enkä tiedä vaikuttiko viihtymiseeni enemmän oma turhautumiseni vai olivatko brasilialaiset todella niin töykeitä ja kaikkialla niin likaista kuin jälkikäteen muistelen. Olen käynyt viidessä muussakin E-Amerikan maassa ja viihtynyt niissä kaikissa paremmin kuin Brasiliassa.

Vierailija
127/127 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahatautia, niin mitä se auttaa sellaista joka on saanut:-O Onko mahatauditon jotenkin parempi ihminen?

e

ruokamyrkytykset on ihan Helsingistä ja Espoosta saatuja:D

Ja juu, Egypti meilläkin ihan ilman pöpöjä käyty, samoin Indonesia, Thaimaa, Kreikat yms jo vuosikymmenten ajan:) Emmekä syö edes maitohappobakteereja.

Huonoa tuuria enemmän kuin mitään muuta!

etukäteen. Vaikka saan sen herkästi Suomessa, en koskaan ulkomailla - enkä jätä matkustamatta mahdollisen riskin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi