Kun olet 50, onko kaikki lapsesi kerenneet täyttää 18?
Meillä esikoinen täyttää tänä vuonna, joten ikää 48v.
Kuopus parin vuoden päästä ja olemme juuri silloin 50v.
Ihanaa kun on sitten kaikki lapset kasvatettu täysi-ikäisiksi ja saa alkaa nauttimaan omasta ajasta! :)
Kommentit (220)
No miksi ei olisi saanut parikymppisenä samaa lasta kuin sillon myöhemmin?
Jos saman kumppanin kanssa olisit sen lapsen tehnyt.
Olisihan hän silloin parikymppisenäkin ollut teidän esikoinen.
Ainut mikä siinä muuttuu niin hetki ja luultavasti paikka.
Enkä todellakaan meinaa sitä että jokaisen naisen tulisi toimia samalla tavalla kuin minä, mutta kyllä minua hiukan käy sääliksi jos lapset kauhean vanhana tehdään, just niitä kun viimesiä hetkiä vedellään että pystyy saamaan. Käy ihan sääliks niiden lasten takia siksi, että sitten kun he tulevat olemaan isoja niin omat vanhemmat on jo tosi, tosi, tosi vanhoja ja sit käy sääliks sitä äitiäkin jos iän puolesta tulee lapselle jotakin vammaa...
Joten eihän sitä kannattas ihan sinne neljänkympin päälle kuitenkaan lasten hankkimista venyttää, jos on mahdollisuus saada aikaisemminkin.
Tai jos on jo useampia lapsia aikaisemmin saatuna niin miksi sitä pitäisi vielä ruveta itsekkyydestä vänkläämään 43-vuotiaana kakaraa kun se raskaaksi tuleminen ei muutenkaan enää siinä iässä ole mikään itsestäänselvyys? riskeineen jne.
Eikä taloudellinen vakaamus tietenkään kerro kaikkea. Mutta oltiimpa minä ja mies seurusteltu 23-vuotiaasta lähtien ja yhteenkin siinä muutettu ja sitten 29-vuotiaana aloin odottamaan sitä meidän ensimmäistä lasta, että kyllä myö tuossa 23-29v tiedettiin et synkkaako meillä jo vai ei ja synkkas todella hyvin ja synkkaa vielä tänäkin päivänä, ollaan tosi onnellisesti yhdessä ja rakastuneita, että ei ollu yhtään hullumpi ajatus mennä sillon yhteen. :)
No voin myöntää ettei kielioppini ollut koulussakaan sitä parhainta luokkaa, että siitä syystä varmaan ne kielioppivirheet sitten mutta kuitenkin kirjoitan mielestäni ihan sujuvaa ja hyvää tekstiä, pieniä virheitä lukuunottamatta.. :)
Ja olen tyytyväinen siitä että koulussa on opetettu lapsilleni paljon paremmat kieliopin taidot, ettei se opetus ole ollut pelkästään minun varassani!
Mutta eipä tämä juttu kauheasti nyt työtäni vaikeuta. :)
vanhin on 30,
keskimmäinen 28,
nuorin vielä 13 :(
täytän 50,
esikoinen on 23 v
toinen 20 v
kolmas 16 v
neljäs ja viides 13 v
Ap on puhunut. Älkäämme me muut olko hänen kanssaan erimieltä siitä, minkä ikäisenä lapset tulisi saada. Eli alle 30, mutta kuitenkin yli 25v, kuten hankin. Muistakaa myös, että mikäli menette uudelleen naimisiin esim. leskeksi jäätyänne alle 35 vuotiaana, ette saa ap:n sanoin tehdä uutta "kakaraa" uuden aviomiehenne kanssa, koska ap:n mielestä lapseni joutuu minua nyt sitten lopun elämäänsä häpeämään, sillä olen 41 hänen syntyessään.
esikoiseni on 30 toinen 28 ja kuopus 16 kun täytän 50 eli ei ole iteoon nyt 34 ja kuopus 4kk
Meillä kuopus on silloin ihanassa teini-iässä ja esikoinen on jo parikymppinen eli puolivoitto;) Niin ja enempää ei ole tulossa.
Lapseni on nyt 16v ja itse olen 34v.
Ellei niitä vahingossa tule vielä lisää... Olen 47v kun kuopus 18v. Mies tosin on jo vähän päälle 50v.
Pian teillä on lapsenlapsia, ja lapset valittaa vauvapalstalla, kun vielä nuoret isovanhemmat eivät välitä lastenlapsistaan vaan itsekkäästi viettävät "laatuaikaa"....
moniilla, lapset olen hankkinut nuorena, toki aikuisena,lapsenlapsiakin on jo, viiskymppisenä on lapsenlapsetkin jo koululaisia!
ja meillä on jo molemmat lapset täysi-ikäisiä. :)
mutta kun kuopus 18, niin mies on silloin 52
Ap, sinun kirjoituksestasi on kyllä empaattisuus ja toisten huomioon ottaminen kaukana. Miten joku voi olla noin itsekäs. Mitä väliä sillä on, onko vanhempi 25, 30 tai vaikkapa 50, lapsen ollessa 7. Saatan kuvitella, millaisia arvoja opetat omille lapsillesi...