Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet 50, onko kaikki lapsesi kerenneet täyttää 18?

Vierailija
21.01.2013 |

Meillä esikoinen täyttää tänä vuonna, joten ikää 48v.

Kuopus parin vuoden päästä ja olemme juuri silloin 50v.

Ihanaa kun on sitten kaikki lapset kasvatettu täysi-ikäisiksi ja saa alkaa nauttimaan omasta ajasta! :)

Kommentit (220)

Vierailija
61/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko viedä hänet jonnekin hoitoon, kun en kuulemma kykene tähän enää viisikymppisenä? Minne vien, oi ap? Hoidon tarve ei muutu mihinkään, vaikka lapsi vanhenee.

Vierailija
62/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muutenhan olen aivan vitun tyhmä ihminen, sitähän sä olet kerennyt hokemaan koko keskustelun ajan.

Vai mitä?

" Oho, katsopa, vihdoinkin jokin järjen pilkahdus ap:lla. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta tahtia. Kannattaa vielä varoa, ettei pumpusta ota, jos liian lujaa menee.. vanhuus meille jokaiselle tulee vähitellen, se on väistämätön totuus

" Kyllä mä yli 50 v jaksoin ihan kivasti

jaksoin reissata junalla ympäri Englantia alakoululaisen kanssa. Oli todella kivaa. Tai zorbing-palloilu onnistui, enkä pelännyt maastoajelua mönkijällä Afrikan savannillakaan. Jaksan myös mennä hiihtämään, luistelemaan ja pyöräretkille lapsen kanssa. Ja osallistua rahankeräykseen koulussa yms. Aktiivississa vanhemmissa oli kyllä "vanhukset" yliedustettuina... Silti jaksan olla myös töissä, osallistua vapaaehtoistoimintaan ja ennenkaikkea aikaa jää meiltä molemmilta vanhemmalta myös lapselle "

Vierailija
64/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se luonto sallii naisen lisääntyä niin kauan kun kuukautiset tulee. Mutta voitko väittää, ettei naisen olisi hyvä miettiä vähän itsekkyyden tasoaan kuitenkin että jos on aiemmin 3 ihanaa, tervettä, lasta vaikka saatuna ja 43-vuotiaana alkaakin tekemään mieli vielä iltatähteä... niin eikö olisi järkevämpää siinä tilanteessa miettiä, että antaa olla koska mulla on jo 3 ihanaa lasta ja nyt raskaaksi tuleminen ei ole mulle enää edes itsestään selvyys + riskit itselleni siitä ja vauvalle että hän syntyy jotenkin viallisena? Tietty tää kaikki on ihan siitä ihmisestä, yksilöstä kiinni. Mutta voishan sitä kuitenkin vähän miettiä. Eikä pelkästään lähteä lisääntymään senkin takia kun on suuri riski saada itselleen komplikaatioita tai vammainen lapsi. Tässä vähän tälleen kärjistettynä tämä minun mielipide.

Kuule tampio, lasten hankkiminen on aina itsekäs päätös. Jos sinä olisit epäitsekäs, et olisi hankkinut lapsia ollenkaan tähän ylikansoitettuun ja saasteiden pilaamaan maailmaan...

Ehkäpä esimerkkitapauksessasi se nainen kykenee JUURI ja nimenomaan täysipainoisimmin olemaan äiti lapselleen siinä 43-vuotiaana. On aikaa, on rahaa, on sitoutunut ja lapsesta haaveileva puoliso, on sopiva elämäntilanne kaikin puolin. Jopa paljon parempi kuin ns. ruuhkavuosina kolmekymppisenä.

Vierailija
65/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muutenhan olen aivan vitun tyhmä ihminen, sitähän sä olet kerennyt hokemaan koko keskustelun ajan. Vai mitä? " Oho, katsopa, vihdoinkin jokin järjen pilkahdus ap:lla. "

Vierailija
66/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä on totuutena että sulta loppuu vielä voimat jossain vaiheessa kesken tai viimestään siinä vaiheessa kun aika jättää.

Sitten jos ei ole ketään sukulaista esimerkiksi hoitamista jatkamassa, niin se vammainen lapsihan joutuu valitettavasti laitokseen...

" Minulla on vammainen lapsi, jota joudun hoitamaan hautaan saakka.

Voinko viedä hänet jonnekin hoitoon, kun en kuulemma kykene tähän enää viisikymppisenä? Minne vien, oi ap? Hoidon tarve ei muutu mihinkään, vaikka lapsi vanhenee. "

Vierailija
67/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin on silloin 14v,sitten on 18 toisiks nuorin,toisiks vanhin olis 20 ja vanhin olis 24v..

Vierailija
68/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ketju. Vielä joku nykyaikana väittää, että nelikymppisenä lapsia saavat ovat kummajaisia? Millä vuosituhannella sinä oikein elät?

Vierailija
69/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-v. Kuopus kun täyttää 18 olen silloin 50 (täytän samana vuonna 51) (kääk)

Vierailija
70/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä on totuutena että sulta loppuu vielä voimat jossain vaiheessa kesken tai viimestään siinä vaiheessa kun aika jättää. Sitten jos ei ole ketään sukulaista esimerkiksi hoitamista jatkamassa, niin se vammainen lapsihan joutuu valitettavasti laitokseen... " Minulla on vammainen lapsi, jota joudun hoitamaan hautaan saakka. Voinko viedä hänet jonnekin hoitoon, kun en kuulemma kykene tähän enää viisikymppisenä? Minne vien, oi ap? Hoidon tarve ei muutu mihinkään, vaikka lapsi vanhenee. "

Tottahan toki en jaksa loputtomiin. Mutta se ei liity siihen, minkä ikäisenä lapseni sain (olin 28-vuotias, nyt 43-vuotias ja lapsi on edelleen 3-vuotiaan tasolla).

Mikä oli sun vittuilusi pointti siis, ap?

Vienkö lapsen tallin taakse ammuttavaksi, kun olen niin epäkelpo jatkamaan hänen hoitoaan enää viisikymppisenä?

Vierailija
71/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveissa ainakin on, että kun 50v täytän niin lapse t olisi maailmalla :)

t. teinimama

Vierailija
72/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota joo.. Afrikan tilanne tuskin olisi paljon muuttunut jos minä olisin jättänyt lapset tekemättä, siinä ois pitänyt monen muunkin jättää, eli älä vain syytä minua, syytä myöskin itseäsi jos olet lapsia tehnyt ja muita. Meillä Suomessa kuitenkin asiat pelittää hyvin ja näin ollen on normaalia varmasti perustaa perhe. Tietysti käy sääliksi niitä Afrikan nälkää näkeviä lapsiakin, mutta vaatisi paljon suurempia muutoksia sen tilanteen muuttamiseksi kuin se että Suomalaiset jättää lapset tekemättä... Enkä tiedä onko sekään sitten niin hyvä asia, ihmiset kun meillä vanhenee ja kuolee pois, niin menisihän se siihen pisteeseen sitten että suomalainen kansa on hävinnyt kokonaan maailman kartalta. :) Hmm. Mietippäs mitä kaikkia katastrofeja siitäkin seuraisi suomeen jos täällä olisi pelkkiä vanhenevia ihmisiä, eikä uutta sukupolvea tulossa. Mieti miten kävisi työlle ja rahalle... Mehän tuhouduttaisiin aivan täysin!

Enkä sentään ole hankkinut 8 lasta, vaan pari.

Nekin ihmiset jotka hankkii suurperheen, niin siinä kuule sulla ois kanssa saarnaamista niille jos vaan haluat...

Ja tiedän että sä väität täällä tätä ja toisessa ketjussa taas tuota. Täällä sä väität että on periaatteessa parempi että Suomessa alettaisiin lapset tekemään vasta päälle nelikymppisenä.

OK.

Mutta oikeastihan sä et täysin tästä tilanteesta näin ajattele.

Jos tämä ketju ei ois menny mollaus-paska-ketjuksi (mistä en kyllä tiedä edes että sai alkunsa, kun mun aloitushan on normaali gallup ja positiivisessä hengessä.) niin toisessa sellasessa kivemmassa ketjussa hehkuttaisit kyllä kuinka on hyvä taas hankkia 30-vuotiaana lapsia

Eikö niin rakas nainen :))

"Kuule tampio, lasten hankkiminen on aina itsekäs päätös. Jos sinä olisit epäitsekäs, et olisi hankkinut lapsia ollenkaan tähän ylikansoitettuun ja saasteiden pilaamaan maailmaan...

Ehkäpä esimerkkitapauksessasi se nainen kykenee JUURI ja nimenomaan täysipainoisimmin olemaan äiti lapselleen siinä 43-vuotiaana. On aikaa, on rahaa, on sitoutunut ja lapsesta haaveileva puoliso, on sopiva elämäntilanne kaikin puolin. Jopa paljon parempi kuin ns. ruuhkavuosina kolmekymppisenä."

Vierailija
73/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan kaikki oli ihan hyvässä kunnossa, mitä nyt lasit tartten ikänäön takia. Mutta mitä sinä aioit tehdä sit 50v, kun saat vapaasti nauttia, jos epäilet tuon ikäisiä loppuunpalaneiksi?

Vierailija
74/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämähän oli sulta jären fiksua, sanoa näin?

" No, toden sanoakseni, niin sinä oletkin. "

Vierailija
75/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat, heillä saattaa jopa olla jo omia lapsia silloin. :)

Vierailija
76/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN...

MINÄKÖ TÄSTÄ KÄSITTÄMÄTÖN KETJUN TEIN?

KATSO ALOITUS VIESTI JA SANO SITTEN MIELIPITEESI.

KIITOS!

" Herranen aika ap. Oletko sinä tosissasi?

Käsittämätön ketju. Vielä joku nykyaikana väittää, että nelikymppisenä lapsia saavat ovat kummajaisia? Millä vuosituhannella sinä oikein elät? "

Vierailija
77/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota joo.. Afrikan tilanne tuskin olisi paljon muuttunut jos minä olisin jättänyt lapset tekemättä, siinä ois pitänyt monen muunkin jättää, eli älä vain syytä minua, syytä myöskin itseäsi jos olet lapsia tehnyt ja muita. Meillä Suomessa kuitenkin asiat pelittää hyvin ja näin ollen on normaalia varmasti perustaa perhe. Tietysti käy sääliksi niitä Afrikan nälkää näkeviä lapsiakin, mutta vaatisi paljon suurempia muutoksia sen tilanteen muuttamiseksi kuin se että Suomalaiset jättää lapset tekemättä... Enkä tiedä onko sekään sitten niin hyvä asia, ihmiset kun meillä vanhenee ja kuolee pois, niin menisihän se siihen pisteeseen sitten että suomalainen kansa on hävinnyt kokonaan maailman kartalta. :) Hmm. Mietippäs mitä kaikkia katastrofeja siitäkin seuraisi suomeen jos täällä olisi pelkkiä vanhenevia ihmisiä, eikä uutta sukupolvea tulossa. Mieti miten kävisi työlle ja rahalle... Mehän tuhouduttaisiin aivan täysin! Enkä sentään ole hankkinut 8 lasta, vaan pari. Nekin ihmiset jotka hankkii suurperheen, niin siinä kuule sulla ois kanssa saarnaamista niille jos vaan haluat...

Ja tiedän että sä väität täällä tätä ja toisessa ketjussa taas tuota. Täällä sä väität että on periaatteessa parempi että Suomessa alettaisiin lapset tekemään vasta päälle nelikymppisenä. OK. Mutta oikeastihan sä et täysin tästä tilanteesta näin ajattele. Jos tämä ketju ei ois menny mollaus-paska-ketjuksi (mistä en kyllä tiedä edes että sai alkunsa, kun mun aloitushan on normaali gallup ja positiivisessä hengessä.) niin toisessa sellasessa kivemmassa ketjussa hehkuttaisit kyllä kuinka on hyvä taas hankkia 30-vuotiaana lapsia Eikö niin rakas nainen :)) "Kuule tampio, lasten hankkiminen on aina itsekäs päätös. Jos sinä olisit epäitsekäs, et olisi hankkinut lapsia ollenkaan tähän ylikansoitettuun ja saasteiden pilaamaan maailmaan... Ehkäpä esimerkkitapauksessasi se nainen kykenee JUURI ja nimenomaan täysipainoisimmin olemaan äiti lapselleen siinä 43-vuotiaana. On aikaa, on rahaa, on sitoutunut ja lapsesta haaveileva puoliso, on sopiva elämäntilanne kaikin puolin. Jopa paljon parempi kuin ns. ruuhkavuosina kolmekymppisenä."

Fakta on, että sinä, minä ja KAIKKI hankkivat lapsia itsekkäistä syistä. Ja se on hyvä niin, koska epäitsekkäästi lapsen hankkinut tuskin jaksaa lasta rakastaa ja hoitaa.

En siis sanonut, että itse olisin hankkinut lapsia epäitsekkäästi, sanoin, että se päätös on AINA (osaatko hemmetti lukea, ilmeisesti et) itsekäs.

Maapallon kannalta on aivan samantekevää, kuolevatko suomalaiset sukupuuttoon. Tänne tule sitten muita tilalle, viljelykelpoinen maaperä ja puhdas vesi pitävät siitä huolen.

Mistä sinä tiedät, mitä minä muissa ketjuissa sanon? Päättelet yksilöllisestä nimimerkistänikö? ;-)

Missä minä olen muuten muka sanonut, että on parasta hankkia lapset yli nelikymppisenä? En ole sanonut. Omani sain 33- ja 34-vuotiaana.

Sanon, että nainen on yksilö, ja kullekin paras elämäntilanne hankkia lapsia vaihtelee. Kussakin ikävaiheessa on omat hyvät puolensa ja omat riskinsä.

SINÄ tässä ketjussa aloit vittuilun. Sen sijaan, että olisit neutraalisti pysynyt gallupissasi, aloit mätkiä iäkkäänä lapsia saavia naisia itsekkäiksi ja luonnottomiksi.

Häpeäisit edes, mutta ei, sä vaan intät selvää asiaa.

Vierailija
78/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla voimat uupuu vanhetessa, ettet koe enää että jaksat hoitaa lasta niin viet hänet vammaisille tarkoitettuun hoitokotiin ellei ole ketään sukulaista joka jatkaisi vammaisen lapsesi hoitoa.

" Niin että vastaa kysymykseen. Minne vien? "

Vierailija
79/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Lasta voi ehkä haitata...

Vierailija
80/220 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitko väittää, ettei naisen olisi hyvä miettiä vähän itsekkyyden tasoaan kuitenkin että jos on aiemmin 3 ihanaa, tervettä, lasta vaikka saatuna ja 43-vuotiaana alkaakin tekemään mieli vielä iltatähteä... niin eikö olisi järkevämpää siinä tilanteessa miettiä, että antaa olla koska mulla on jo 3 ihanaa lasta ja nyt raskaaksi tuleminen ei ole mulle enää edes itsestään selvyys + riskit itselleni siitä ja vauvalle että hän syntyy jotenkin viallisena?

Tietty tää kaikki on ihan siitä ihmisestä, yksilöstä kiinni.

Mutta voishan sitä kuitenkin vähän miettiä.

Eikä pelkästään lähteä lisääntymään senkin takia kun on suuri riski saada itselleen komplikaatioita tai vammainen lapsi.

Tässä vähän tälleen kärjistettynä tämä minun mielipide.

Minä mukaan lukien! Ja kuten sanottu, seulonnat on keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan