Kummalla on suurempi oikeus esim. joululomaan?
Perheellisellä vai lapsettomalla?
Nii-in, luulempa että kaikki tuntevat piston sydämessään (myös nämä lapsettomien lomien puoltajat) ja tietävät että kummalle loma oikeasti kuuluu, asiasta ei vain välitetä ja puhuta tarpeeksi.
Kommentit (31)
Nii-in, luulempa että kaikki tuntevat piston sydämessään (myös nämä lapsettomien lomien puoltajat) ja tietävät että kummalle loma oikeasti kuuluu, asiasta ei vain välitetä ja puhuta tarpeeksi.
Meillä on kiertävä lomakalenteri, niin että jokainen saa vuorollaan joulun pyhät, pääsiäisen, heinäkuun tms. vapaaksi. Mun vuoro oli pitää joulun pyhät, enkä suostunut joustamaan vaikka lapselliset työkaverit niin ehdottelivatkin (tosin vain pari mutta silti).
Mullakin on perhe, vaikkei omia lapsia olekaan. Haluan viettää joulun heidän kanssaan, olen sitten vuorollani töissä.
aikaiset vapaat pois pienten lasten äideille, mieluiten yh:lle. Oma lapseni on jo iso. Minusta oli aikanaan niin veemäistä olla kaikki joulut ja koulun lomat töissä - kiitos veemäisen pomon, joka varmaan v-llessaan laittoi mulle aina nuo työvuorot.
Vastaavasti minun onkin sitten aika helppoa saada minulle tärkeitä vuoroja vapaaksi.
etusijalla. Joulun muille vapaavuoroille ihan sama. Aatto on etenkin lasten päivä.
Muiden ei tarvitse kärsiä siitä että sinä olet hankkinut lapsia
Hänellä on paljon enemmän niitä, jotka haluavat olla kanssaan. Perheellisellä on vain se perhe.
Kenen pitäisi tuntea pisto sydämessään?
Kiertävä systeemi jouluna, juhannuksena, vappuna jne on reilua kaikkia kohtaan, jos asiasta ei muuten päästä sopuun.
Viikon 8 suon perheellisille, perheettömät voivat yrittää pitää talvilomansa sesongin ulkopuolella.
Ja olen itse perheellinen kolmen kouluikäisen äiti.
loma kuuluu kaikille vuoron perään. Työpaikoilla pitää kaikkia kohdella tasapuolisesti lomien ja kaiken muunkin suhteen, kenenkään suosiminen ei ole oikein.
oikeus? Eiköhän molemmille riitä lomia, mutta kukaan ei voi olettaa saavansa aina joulun aikaan parin viikon lomaa ja muut ovat töissä, oli lapseton tai lapsellinen.
Työnantaja sitten ihmettelee kuka on lomalla milloinkin. Monessa firmassa lomavuorot kiertää, ja oon kyllä joskus säälinyt noita ei-lapsellisia, jotka lomailevat heinäkuussa kun kaikki maksaa triplasti ja joka paikka on täynnä kirkuvia kakaroita.. ja joo, itselläni on lapsia.
Asioista pitää sopia ja vuorotella jos kumpikin haluaa samaa ajankohtaa.
Voin vakuuttaa, että minkäänlaista pistoa en tunne. Jos naida osaa, osaa kai valita duuninkin, jossa lomansa saa valita. Eks joo?
t. neljän lapsen äiti, jolle joulu oli tärkeä ennenkin lasten saamista.