Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka maksatte aina käteisellä, niin miksi?

Vierailija
20.01.2013 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ottaa luottoa jos rahaa löytyy muutenkin????)

jos ostan jotain sellaista, minkä ajettelin maksaa säästötililtä, sinne minulla ei ole kortteja.

Tai on kyseessä kimppaostos jonkun toisen kanssa, tai ostan ostoksen jollekullle toiselle, esim äidilleni. Ja matkat maksan luottokortilla, matkayhtiön korsurssin varalta turvallisempaa näin.

Vierailija
22/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän korttia, mutta jotkut tutut käyttää vain käteistä koska saa palkan käteisenä hmm.

pimeistä homista tietenkin, mutta muuten?

Itse sain palkan käteisenä viimeksi 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sen verran että sortuisin juuri niihin tarpeettomiin heräteostoksiin, oli sitten mikä ale tahansa. Nostan rahaa kerran pari viikossa, tarpeen tullen tietty enemmän, en pidä kaikkea mukanani mutten säilö mitään järjettömiä summia kotonakaan.

Jossain vaiheessa aloin vain käyttää pääasiassa käteistä ja tykästyin niin käytäntöön, että korttia ei tuu vingutettua enää usein. Mun talous on parantunut huomattavasti, olen yllättynyt itsekin. Kaipa mun rahoja ennen vei tililtä just nuo spontaanit ostokset (vähän kalliimmatkin kun ei se kortilla ostaessa tuntunut miltään) ja ylimääräiset hankinnot ja mielihalut ihan normaaleissa ruokakaupoissakin. Nyt tuon rahanmenon jotenkin konkreettisesti näkee ja osaa olla tarkempi.

En ole ikinä ollut mikään tuhlari tai yli varojeni eläjä, mutta onhan se kiva jos tällä tavalla vähän penni venyy. Sopii mulle. :)

Vierailija
24/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en osta mitään turhaa joka maksaisi liikaa, ja tiedän aina paljonko minulla on rahaa tililläni kun nostan käteistä automaatista.

Vierailija
25/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman kassaan kertyy paljon käteistä enkä jaksa useinkaan lähteä pankkiin jonottamaan. Helpompaa lykätä setelit omaan lompakkoon ja merkitä ylös yksityisoton summa.

Vierailija
26/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suuria summia rahaa käteisenä, ettei kelan ja sossun tarvitse tietää rahoistani ja opintotuki juoksee jouhevasti.

Vierailija
27/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla käteiskortti on kaikilla luottokortin lisäksi. Luottokorttia käytetään lähinnä lentojen varaamiseen ja lomamatkoilla muuten aina käteiskorttia. Suomessa sitä kutsutaan electroniksi. Suomessa ihmiset häpeävät käyttää käteiskorttia, täällä on häpeä käyttää luottokorttia normaalielämän menoon. Suomessa otetaan niin ylpeinä luottoa. Kuka ottaa luottoa jos rahaa löytyy muutenkin????)

Jos on vain visa electron, se tarkoittaa että et saa luottoa. Minulla on yhdistetty Visa ja pankkikorti ja käytän pankkikorttia aina, Visaa vain ulkomailla ja nettivarauksissa.

Vierailija
28/31 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä 5000 euroa/vuosi ja sitähän sitten tehdään. Kirpparit maksavat myyntitulot käteisenä, joten...

Vierailija
29/31 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla luottokortin kaytto arkielamassa osoittaa etta sun tili on aina punaisella. Kateiskortti toimii kaikkiin kauppoihin, luottokortti toimii ainoastaan lidlissa, jos ruokakaupoista puhutaan.

Eihan kukaan voi tietaa onko luottokortilla katetta ja kuinka paljon. Olettaa tietysti voi aina!

Vierailija
30/31 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteinen= setelit/pankkikortit/kolikot

luotto on sitten erikseen

Vierailija
31/31 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi. Otan pankin kautta vain asumistuen työkkäri ja sossujutut, heti tulee jotain sählinkiä jos laitan vaikka 2-3 tonnii tilille. Siksi ostan autonkin aina käteisellä ja ruuat ja röökit.

Kaljaan ei me rahaa, kun töissä pitää ajaa autoo ja olla aina selvä.