Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla on käsittämättömän paljon naisia, jotka elävät miehensä siivellä!

Vierailija
19.01.2013 |

Minun ystäväpiirissäni sellaisia ei ole lainkaan. Toki tiettyinä ajanjaksoina elämässä tulee tilanne, että naisen tulot putoavat ja elannon hankkii mies, mutta en tunne ketään naista, joka vuosikausia antaisi miehen kustantaa kaiken asumisen ja elämisen ja joko ei tienaisi itse mitään tai sitten käyttäisi pienen palkkansa vain itseensä.

Ehkä oma tuttavapiirini on erilainen siksi, että kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja naisillakin on ihan oma työ kodin ulkopuolella. Itselleni ajatus siitä, että miehen tienaamat rahat olisivat yhteisiä on totaalisen vieras!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan rahoja niin miksi jokainen perhe joka pärjää omillaan ei saisi tehdä niin kuin haluaa!

Helvetin katkeraa kun MINÄ teen näin ja näin niin kukaan muu ei saa tehdä toisin.

Sorry katkerat minulla vaan on niin hyvin asiat ettei töitä tarvitse tehdä eikä tukia vinkua.

Eikä ole parempi kun en vie sitä työpaikkaa sellaiselta joka tarvitsee sen elääkseen?

Niin ja verojakin maksan ihan itsekin... osinkotuloista ja mahdollisista myyntivoitoista.

Vierailija
42/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies tienaa ok, n. 250 000 e / vuosi, mutta itse tienaan yrittäjänä vain 70 000- 90 000 e/ v, vaikka lojun kaikki päivät kotona kun olen onneksi päässyt itse jo siihen vaiheeseen että työntekijät 2 kpl tekevät käytännön työt. Ehkä teen yht. 5 h / vko hallinnollisia hommia jos sitäkään. Vuonna 2007 oltiin normaalituloisia eikä omaisuutta juuri mitään, nyt 5-6 vuodessa ollaan saatu kerättyä 1,2 milj. e omaisuus kun olen velttoillut kotona ja hoitanut enimmäkseen miehen tienaamien rahojen sijoitusta. Plus hoidan osittain kotona 4 v. poikaamme, jolla on kyllä päiväkotipaikka ja saa aina itse päättää milloin haluaa mennä eli on päivisin siellä leikkimässä n. klo 11-16. Olen 32 v. Huono puoli tässä on että alan jollain asteella vähän "syrjäytymään" kun olen niin yksin päivät kun muut ahertavat, olen yrittänyt löytää kaltaisiani keiden kanssa harrastaa päivisin jne, mutta vaikea löytää samanlaisia hlöjä samassa tilanteessa, tavikset ovat vain kateellisia ja niiltä ei kuule muuta kuin pelkkää kettuilua. Tämän elämän ainoa huono puoli on tosiaan tuop yksinäisyys ja sitten se kun mikään ei oikein enää tunnu miltään kun voi matkustaa milloin haluaa ja minne haluaa, laskin että viime vuonnakin laitettiin matkustamiseen 37 000 e.

Onko niin, että elintasonne on niin silmiinpistävän korkea, että tavikset juoksevat kateellisina karkuun? Mietin vain, että tässä maassa on rikkaita ihmisiä, joiden varallisuudesta ei monella ole tietoa. En ehdota köyhänä esiintymistä, mutta onko sinun tarvis kertoa koko tarinaa siitä kuinka rikkaita olette "taviksille". Varmaan löydät jonkun harrastuksen, jonka parista löydät uusia tuttavuuksia, niitä hieman rikkaampiakin. Tuskin kaikki ihmiset ovat niin kateellisia, että eivät voi alemmuudentunteen vuoksi tutustua sinuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin moni pariskunta elää erillistä elämää. Omaa itsenäisyyttä ja riippumattomuutta korostetaan todella paljon ja sitä pidetään ihailtavana.

Voin hyvin myöntää olevani tällä hetkellä sekä taloudellisesti että henkisesti riippuvainen miehestäni. En pystyisi opiskelemaan ilman, että mieheni yksinään elättää perheemme. Myönnän myös olevani henkisesti hänestä riippuvainen. Jos koen jotain kamalaa tai ihanaa, ensimmäiseksi haluan kertoa siitä miehelleni. Hän on paras ystäväni ja elämänkumppanini. En halua olla hänestä riippumaton.

Pystyn heittäytymään toisen elätettäväksi ja henkisestikin riippuvaiseksi toisesta, koska kaiken takana on varmuus siitä, että pärjään ja selviän mistä vain ihan yksinkin. Nyt ei tarvitse.

Ja ei, en ole naiivi. Jos minulla tai miehelläni olisi ollut ennen avioliittoa paljon omaisuutta, olisin voinut allekirjoittaa avioehdon. Samoin katson, että minulla ei ole oikeutta miehen perintöön. Meillä on henkivakuutus miehen kuoleman varalle, jonka turvin pystyisin opiskelemaan loppuun. Avioeron yllättäessä, minulla on ammatti, jonka alalta aivan varmasti löydän nopeasti töitä. En haluaisi yhteisiä rahoja jos mies olisi holtiton tai hyvin erilainen rahankäyttäjä.

Olen myös välillä ollut perheen elättäjän asemassa.

Vierailija
44/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repikää siitä:)

Vierailija
45/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meilläkin mies tienaa ok, n. 250 000 e / vuosi"

Jos tämä on vain "ok", niin paljonko sitten tienaa hyvätuloinen mies?

Vierailija
46/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä myös jäin kotiin. Ja tunnenx muuten miehiäkin jotka ovat kypsyneet siihen että ura vaatii liikaa.

Vierailija
47/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni perhe pitää parhaimpana että lapset saavat kasvaa rauhassa kotona, se vaatii toisen aikuisen kotona olemisen. Miksi ihmeessä tärkeä kasvatustyö olisi siipeilyä?

Vierailija
48/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu kun esimerkiksi minua ei yhtään haittaa muiden ihmisten talousasiat tai muutkaan heidän omat valintansa. Ne kuuluvat minulle ainoastaan silloin jos niistä halutaan minulle kertoa ja kysyä minun mielipidettäni niihin.

Pystyn esim. olemaan ihmisen lojaali tuttu tai kaveri oli hän sitten joku huipputoimitusjohtaja tai kotirouva tai ihan mitä vaan siltä väliltä, kunhan on sellainen kiva ja hyväntahtoinen eikä mallia vittumainen harppu av:lta.

Tältä palstalta löytyvät ällöttävimmät repostelijat, joiden mieli on niin pieni että se kyllä aina jaksaa minua hieman ihmetyttää. Siinä on siis todellakin se yksi ja ainoa ihmistyyppi josta pysyn visusti kaukana; nuo muita ihmisiä nokkivat täydelliset naiset, joille ei riitä se omien asioidensa hoito vaan pitää aina olla hyökymässä päälle tuomitsevalla asenteella.

Vierailija
49/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin henkisesti ja jouduin jättäytymään työelämän ulkopuolelle.

Eihän se helppo ratkaisu ollut, jättää ansiotyö ja heittäytyä siipeilemään 420 euron eläkkeellä.

"masennuksia" ja "ahdistuksia" jotka tekee heistä täysin työkyvyttömiä?? Moni mies huomaa yhtäkkiä joutuvansa elättämään naista joka ei kykene työhön eikä lapsenhoitoon mutta pystyy kyllä matkustelemaan ja shoppailemaan ja tekemään jumalattoman visalaskun...

muuten olisin kuollut.

Eikä näitä mielenterveysasioita tajua ennenkuin ne kokee

Vierailija
50/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi poikkeaa huomattavasti monen muun naisen vastaavasta, sillä kirjoitit että saat kyllä oman alan töitä nopeasti jos tulee ongelmia. Niin hyvässä tilanteessa ei moni ole.

Vierailija
51/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies tienaa ok, n. 250 000 e / vuosi, mutta itse tienaan yrittäjänä vain 70 000- 90 000 e/ v, vaikka lojun kaikki päivät kotona kun olen onneksi päässyt itse jo siihen vaiheeseen että työntekijät 2 kpl tekevät käytännön työt. Ehkä teen yht. 5 h / vko hallinnollisia hommia jos sitäkään. Vuonna 2007 oltiin normaalituloisia eikä omaisuutta juuri mitään, nyt 5-6 vuodessa ollaan saatu kerättyä 1,2 milj. e omaisuus kun olen velttoillut kotona ja hoitanut enimmäkseen miehen tienaamien rahojen sijoitusta. Plus hoidan osittain kotona 4 v. poikaamme, jolla on kyllä päiväkotipaikka ja saa aina itse päättää milloin haluaa mennä eli on päivisin siellä leikkimässä n. klo 11-16. Olen 32 v. Huono puoli tässä on että alan jollain asteella vähän "syrjäytymään" kun olen niin yksin päivät kun muut ahertavat, olen yrittänyt löytää kaltaisiani keiden kanssa harrastaa päivisin jne, mutta vaikea löytää samanlaisia hlöjä samassa tilanteessa, tavikset ovat vain kateellisia ja niiltä ei kuule muuta kuin pelkkää kettuilua. Tämän elämän ainoa huono puoli on tosiaan tuop yksinäisyys ja sitten se kun mikään ei oikein enää tunnu miltään kun voi matkustaa milloin haluaa ja minne haluaa, laskin että viime vuonnakin laitettiin matkustamiseen 37 000 e.

Onko niin, että elintasonne on niin silmiinpistävän korkea, että tavikset juoksevat kateellisina karkuun? Mietin vain, että tässä maassa on rikkaita ihmisiä, joiden varallisuudesta ei monella ole tietoa. En ehdota köyhänä esiintymistä, mutta onko sinun tarvis kertoa koko tarinaa siitä kuinka rikkaita olette "taviksille". Varmaan löydät jonkun harrastuksen, jonka parista löydät uusia tuttavuuksia, niitä hieman rikkaampiakin. Tuskin kaikki ihmiset ovat niin kateellisia, että eivät voi alemmuudentunteen vuoksi tutustua sinuun?

Ei meidän varallisuutemme ole silmiinpistävää, koska rahat ovat maailmalla kiinni eivätkä näy päivittäisessä elämässä varsinkin kun pukeudun meikittömänä verkkareihin jne. Autoista voi päätellä jotain ja asuinpaikasta, mutta ei se muuten näy eikä sitä korosteta. Mä en koskaan edes puhu rahasta, mutta eivät ihmiset tyhmiä sentään ole. Siis uudet tuttavuudet loppuvat melkein heti tämän heidän kokemansa eriarvoisuuden / alemmuuskompleksi takia tai sitten itse vältän heidän seuraansa kun jutut menevät siihen että mitä sä nyt säästät sitä ja tätä kun teillä on rahaa kuin roskaa tai että kai sä tarjoat sitä ja tätä kun sulla on rahaa.

Ja se kateus tulee siinä kun itse voisin tehdä päivät mitä huvittaa, mutta muut eivät. Ei mua kiinnosta paljonko kukakin tienaa, toivoisin vaan että löytäisin jonkun samanhenkisen päiväharrastuskaverin, joka pystyy ajallisesti tekemään samoja juttuja kuin mä sekä rahallisesti. Matkustelisin myös mielelläni ja poikani haluaisi nyt Disneylandiin Orlandoon, voisin kahdestaan lähteä sen kanssa mutta kaipaisin kyllä jotain samanhenkistä seuraa jostain äiti-lapsi -parista kuka voisi aina noin vain lähteä äkkilähdöllä minne mieli tekee jne.

Vierailija
52/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuostakaan verojen jälkeen niin hirveästi jää käteen, voit laskea karkeasti suoraan 50 % pois. Ja kun asuu Helsingissä niin asunnotkaan eivät täällä ole ilmaisia, puolella millillä et saa kunnolla mitään. Hyvätuloiseksi itse lasken n. 600 000 - 700 000 e / vuositulot.

Vierailija
53/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummaavat ja sinun rahoittamia juttuja pyytävät kaverit eivät ole fiksuja, ehkä eivät ole hyvää seuraa. Mutta miten he, jotka vain ihmettelevät että miksi haluat säästää? Olisiko joskus vain heidän huomaamattomuuttaan eikä pahantahtoisuutta?

Monella voi olla hankalaa suhtautua varallisuuteesi koska olet niin nuori. Ehkä hieman vanhemmista (lähemmäs 40 tai yli) voisi löytyä jo joku samankaltainen kuin sinä? Entä ulkomaat? Ehkä joudut hakemaan ystäviä muualta, esim. ulkomailta?

Vierailija
54/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuostakaan verojen jälkeen niin hirveästi jää käteen, voit laskea karkeasti suoraan 50 % pois. Ja kun asuu Helsingissä niin asunnotkaan eivät täällä ole ilmaisia, puolella millillä et saa kunnolla mitään. Hyvätuloiseksi itse lasken n. 600 000 - 700 000 e / vuositulot.

Montako kappaletta tuollaisia summia tienaavia on Suomessa? Herlinin veljekset?

Joku raja nyt trollaamisessakin.

Vierailija
55/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummaavat ja sinun rahoittamia juttuja pyytävät kaverit eivät ole fiksuja, ehkä eivät ole hyvää seuraa. Mutta miten he, jotka vain ihmettelevät että miksi haluat säästää? Olisiko joskus vain heidän huomaamattomuuttaan eikä pahantahtoisuutta?

Monella voi olla hankalaa suhtautua varallisuuteesi koska olet niin nuori. Ehkä hieman vanhemmista (lähemmäs 40 tai yli) voisi löytyä jo joku samankaltainen kuin sinä? Entä ulkomaat? Ehkä joudut hakemaan ystäviä muualta, esim. ulkomailta?

Vanhat lapsuudenystävät eivät puhu rahasta koskaan eivätkä välitä siitä, mutta heistä monet asuvat aika kaukana nykyään. Säästämisestä kettuilu vaan menee jossain vaiheessa yli ja sen vaan tunnistaa kun se on puoli-ilkeää, tällä viikolla just löytyi toimistoni kiinteistön tiloista meidän rempasta jäänyt laminaattia, josta kiinteistöjohtaja soitti että haluanko hakea pois. Kiinteistön talkkari tuli päästämään minut varastoon ja kysyi minne vien ne n.30 m2 laminaatit ja sanoin että vien ne kotiin. Hän sanoi että kiinteistöltä voi vuokrata hyllypaikan 25 e / kk, mutta sanoin että sehän tekee jo 300 e vuodessa niin siitä se taas alkoi että likka ajaa citymaasturilla ja viissataset vaan tippuilevat taskusta niin viitsii raahata lattiaa edestakaisin noin sulle pienen rahan takia, että on siinäkin taas järkeä. Että aina kaikesta tulee ihan samansuuntaista tekstiä joka puolelta...oli tuttavuus tai melkein ihan kuka tahansa joka vähän näkee jotakin tilanteestamme.

Tietyt tutut taas aina verotustietojen vahvistettua kysyvät että niin paljonko tuli sun miehelle ja sulle rahaa tänä vuonna että sanos nyt kun en jaksa mennä lehdistä katsomaan...ja jos mun poika ei suostu jossain syömään jotain niin siitäkin just viimeksi yksi tuttava sanoi että tuo lapsi on selvästikin tottunut syömään vain á la carte -listalta kun ei tavallinen ruoka kelpaa.

Mutta siis jossain vaiheessa tuo kaikki alkaa vaan väsyttämään, koska en mielestäni itse provosoi mitenkään.

Vierailija
56/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso tulolistaa niin kyllä sieltä aika paljon Suomesta löytyy tuollaisillakin tuloilla varustettuja ihmisiä, ei ole nyt niin harvinaista ainakaan pk-seudulla. Ja mun mielestä tuo on hyvätuloinen, koska käteenjäävä n. 125 000 e / v. ei ole oikeasti niin paljoa jos sillä kustannetaan eläminen ja asuntolainat jne. Eli 600 000 e niin sulle jää käteen n. 280 000 e / v.

Vierailija
57/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korkeasti koulutettu mutta en todellakaan hyväpalkkainen. Nyt äippälomalla ja edelleen elätän käytännössä yksin koko perhettä.

Vierailija
58/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on viikot poissa, matkatyö.

Jos olisin ansiotöissä hoitaisin lapset, kodin ja sitten sen kodin ulkopuolisen työn ihan yksin.

En halua tehdä niin ja miehellekin sopii tämä meidän järjestely.

Miksi minun pitäisi tehdä niin kuin se ap:lle sopii?

Ihan hyvin sujuu kaikki yksin kun mies on matkatöissä ja itse teen 8-16 työtä. Asenteesta kiinni...

Vierailija
59/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat lapsuudenystävät eivät puhu rahasta koskaan eivätkä välitä siitä, mutta heistä monet asuvat aika kaukana nykyään. Säästämisestä kettuilu vaan menee jossain vaiheessa yli ja sen vaan tunnistaa kun se on puoli-ilkeää, tällä viikolla just löytyi toimistoni kiinteistön tiloista meidän rempasta jäänyt laminaattia, josta kiinteistöjohtaja soitti että haluanko hakea pois. Kiinteistön talkkari tuli päästämään minut varastoon ja kysyi minne vien ne n.30 m2 laminaatit ja sanoin että vien ne kotiin. Hän sanoi että kiinteistöltä voi vuokrata hyllypaikan 25 e / kk, mutta sanoin että sehän tekee jo 300 e vuodessa niin siitä se taas alkoi että likka ajaa citymaasturilla ja viissataset vaan tippuilevat taskusta niin viitsii raahata lattiaa edestakaisin noin sulle pienen rahan takia, että on siinäkin taas järkeä. Että aina kaikesta tulee ihan samansuuntaista tekstiä joka puolelta...oli tuttavuus tai melkein ihan kuka tahansa joka vähän näkee jotakin tilanteestamme.

Tietyt tutut taas aina verotustietojen vahvistettua kysyvät että niin paljonko tuli sun miehelle ja sulle rahaa tänä vuonna että sanos nyt kun en jaksa mennä lehdistä katsomaan...ja jos mun poika ei suostu jossain syömään jotain niin siitäkin just viimeksi yksi tuttava sanoi että tuo lapsi on selvästikin tottunut syömään vain á la carte -listalta kun ei tavallinen ruoka kelpaa.

Mutta siis jossain vaiheessa tuo kaikki alkaa vaan väsyttämään, koska en mielestäni itse provosoi mitenkään.

Mä oisin laittanut kaatopaikalle tai kierrätyskeskukseen vaikka mun tulot ei ole kuin 22 000e vuodessa. Tiedätkö että piheys on sairautta, ja luulen että se on se mikä sulla hiertää. Ja en sano tätä kateudesta.

Vierailija
60/64 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso tulolistaa niin kyllä sieltä aika paljon Suomesta löytyy tuollaisillakin tuloilla varustettuja ihmisiä, ei ole nyt niin harvinaista ainakaan pk-seudulla. Ja mun mielestä tuo on hyvätuloinen, koska käteenjäävä n. 125 000 e / v. ei ole oikeasti niin paljoa jos sillä kustannetaan eläminen ja asuntolainat jne. Eli 600 000 e niin sulle jää käteen n. 280 000 e / v.

Vai "aika paljon löytyy" 600 000 - 700 000 tienaavia "eikä ole harvinaista". Just joo ja töttöröö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme