Tällä palstalla on käsittämättömän paljon naisia, jotka elävät miehensä siivellä!
Minun ystäväpiirissäni sellaisia ei ole lainkaan. Toki tiettyinä ajanjaksoina elämässä tulee tilanne, että naisen tulot putoavat ja elannon hankkii mies, mutta en tunne ketään naista, joka vuosikausia antaisi miehen kustantaa kaiken asumisen ja elämisen ja joko ei tienaisi itse mitään tai sitten käyttäisi pienen palkkansa vain itseensä.
Ehkä oma tuttavapiirini on erilainen siksi, että kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja naisillakin on ihan oma työ kodin ulkopuolella. Itselleni ajatus siitä, että miehen tienaamat rahat olisivat yhteisiä on totaalisen vieras!
Kommentit (64)
Kaikki miehen ja miehen vanhempien omaisuus on sekä miehen että av-mamman yhteistä, mutta av-mamman omaisuus on vain hänen omaansa. Siihen ei ukonrohjake koske, eikä mamman perintöön tai mihinkään muuhunkaan.
Miehen palkka on yhteistä tuloa. Av-mamman oma palkka on vain mamman omaa tuloa. Ei ole mitään perustetta, joka tekisi av-mamman palkasta yhteistä tuloa.
Mitään työtä ei kannata Suomessa tehdä, koska tyhmä täällä työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Suomen palkkataso on niin paska, että tukia saa saman kuin palkkaa, jolloin työnteko ei kannata. Tämä toki koskee vain av-mammaa itseään. Miehen on käytävä töissä.
Palkankorotusta ei kannata ottaa vastaan, koska Suomen verotus on niin paskakorkeaa, että veronkorotuksiin se palkankorotus menee kumminkin.
Kyllä noilla periaatteilla pärjää. Tälläkään palstalla ei käy ketään, jonka kuukausitulot olisivat alle 4000 euroa. Jos joku saa palkkaa 4000 e/kk niin varmasti samasta ketjusta löytyy kymmenen muuta, jotka ilmoittavat saavansa erilaisia tukia 6000 euroa kk ja että tyhmä se on joka työtä tekee.
Minulle on aina ollut tärkeää riippumattomuuteni ja itsenäisyyteni. En missään tilanteessa alentuisi mieheni elätettäväksi. Mitä sitten tekisin jos mies vaikka kuolla kupsahtaisi, sossuko minut sitten elättäisi? Ällöttää nämä siipeilijät ja laiskat kotiäidit - ihmekkös tuo että näisen asema yhteiskunnassa on mitä on! Miehen varoilla eletään ja tukia nostellaan - elättäisitte itse itsenne!
Ajatella, "akka miehensä siivellä" :D
täältähän löytyy kaikki nekin jotka kieriskelee rahassa, käy töissä eikä tee siellä mitään mutta kuuden tonnin palkka juoksee..
Täällä on myös kaikki ne joiden lasten tileillä on satoja tuhansia rahaa, + osakkeet.
Ja talot on tottakai velattomia kaikilla.
päässyttä naista (mm. henkilöstöjohtajia 2 kpl, myyntijohtajan, logistiikkapäällikön, pari tuotepäällikköä) ja näistä KAIKKI ovat sanoneet, että olisivat mieluummin kotona jos se olisi mahdollista. Kyllä se urarumba, lasten kuskaamiset, aikaiset aamut ja myöhään venytvät illat, työmatkojen järjestelyt ja ainainen huono omatunto piinaa.
Kotiäidiksi jääminen on vain valintakysymys. Ei noita naisia estä mikään muu kuin oma tahto.
täältähän löytyy kaikki nekin jotka kieriskelee rahassa, käy töissä eikä tee siellä mitään mutta kuuden tonnin palkka juoksee..
Täällä on myös kaikki ne joiden lasten tileillä on satoja tuhansia rahaa, + osakkeet.
Ja talot on tottakai velattomia kaikilla.
Pääomatulot eivät ole palkkaa ja kyllä Suomessa on paljonkin varakkaita ihmisiä ja naisia (ohoh, taitaa tulla sulle peräkammarin kaapissa kasvaneelle yllätyksenä, että naisillakin on OMIA tuloja...) jotka saavat muutaman tonnin kuukaudessa pääomatuloa tekemättä yhtään mitään.
Minulle on aina ollut tärkeää riippumattomuuteni ja itsenäisyyteni. En missään tilanteessa alentuisi mieheni elätettäväksi. Mitä sitten tekisin jos mies vaikka kuolla kupsahtaisi, sossuko minut sitten elättäisi? Ällöttää nämä siipeilijät ja laiskat kotiäidit - ihmekkös tuo että näisen asema yhteiskunnassa on mitä on! Miehen varoilla eletään ja tukia nostellaan - elättäisitte itse itsenne!
perhe ei saa mitään tukia. paitsi samat lapsilisät jotka saa kaikki lapsiperheet.
Tätä asiaahan me miesasiamiehet olemme kovasti ihmetelleet.
Ja rahathan ei saa olla yhteisiä? Niin miten siis tehdään? Mies syö kalliita ruokia ja vaimo ostaa itse oman kaurapuuronsa? Miten sitten asuminen? Ei voida ostaa kallista omakotitaloa, vaan asutaan kerrostalokaksiossa kun vaimon tilistä ei muuten pysty maksaan puolta asumiskuluista?
Nainen hoiti lapset ja laittoi ruokaa, ompeli jne ja mies "kävi työssä" eli hankkimassa sen elannon perheelleen.
Olikohan jo silloin näitä huutelijoita naapuriluolassa "katos tota akkaa, ei ottanu lapsia ja ompeluksia ja lähteny miehen mukaan metsälle mutta näkyy syövän jänispaistia hyvällä ruokahalulla, hyihyi."
Jos jokaisella on hommansa niin mitä siipeilyä se on? Meillä minä tuon leivän pöytään, laitan miehen tilille rahat vaatteisiin, ruokiin ym. Mies hoitaa lapset, käy kaupassa, kokkaa ja tekee kaikki kotityöt, tosi harvoin kaipaa niihin apuani. Mies mahdollista rahan hankkimiseni ja minä taas hänen työnsä kodin ja lasten hyväksi.
Rahat on yhteisiä niin kauan kuin kotikin on yhteinen. Ja lapset. Ja ylipäätään elämä :)
Minä ihmettelen enemmän naisia, joille on tärkeintä tienata itse omat rahansa vaikka kotona olisi pieniä lapsia ja mies tienaisi mukavasti. Miksei voida luottaa toiseen ja antaa tämän huolehtia rahasta, jos siihen on mahdollisuus? Elän modernissa liitossa, mutta silti miehelleni on kunnia-asia elättää perheemme ja kantaa päävastuu rahasta.
Oma tittelini on yksi noista luettelemistasi ja en olisi missään tilanteessa kotona. Olin sen vuoden, mitä pitää ja samalla opiskelin. Mies hoitaa osansa eli sopimalla ollaan asiat saatu järjestettyä viimeiset 10 vuotta.
päässyttä naista (mm. henkilöstöjohtajia 2 kpl, myyntijohtajan, logistiikkapäällikön, pari tuotepäällikköä) ja näistä KAIKKI ovat sanoneet, että olisivat mieluummin kotona jos se olisi mahdollista. Kyllä se urarumba, lasten kuskaamiset, aikaiset aamut ja myöhään venytvät illat, työmatkojen järjestelyt ja ainainen huono omatunto piinaa.
Minä ihmettelen enemmän naisia, joille on tärkeintä tienata itse omat rahansa vaikka kotona olisi pieniä lapsia ja mies tienaisi mukavasti. Miksei voida luottaa toiseen ja antaa tämän huolehtia rahasta, jos siihen on mahdollisuus? Elän modernissa liitossa, mutta silti miehelleni on kunnia-asia elättää perheemme ja kantaa päävastuu rahasta.
Yksi syy jatkaa töissä siitä huolimatta että raha-asiat ovat kivasti on katkos työurassa. Voi olla hankala enää saada työpaikkaa sitten kun alkaa kyllästyttää kotiäitiys. Avioerossa työttömän äidin elintaso putoaa.
itse sairastuin henkisesti ja jouduin jättäytymään työelämän ulkopuolelle.
Eihän se helppo ratkaisu ollut, jättää ansiotyö ja heittäytyä siipeilemään 420 euron eläkkeellä.
Meilläkin mies tienaa ok, n. 250 000 e / vuosi, mutta itse tienaan yrittäjänä vain 70 000- 90 000 e/ v, vaikka lojun kaikki päivät kotona kun olen onneksi päässyt itse jo siihen vaiheeseen että työntekijät 2 kpl tekevät käytännön työt. Ehkä teen yht. 5 h / vko hallinnollisia hommia jos sitäkään. Vuonna 2007 oltiin normaalituloisia eikä omaisuutta juuri mitään, nyt 5-6 vuodessa ollaan saatu kerättyä 1,2 milj. e omaisuus kun olen velttoillut kotona ja hoitanut enimmäkseen miehen tienaamien rahojen sijoitusta. Plus hoidan osittain kotona 4 v. poikaamme, jolla on kyllä päiväkotipaikka ja saa aina itse päättää milloin haluaa mennä eli on päivisin siellä leikkimässä n. klo 11-16. Olen 32 v.
Huono puoli tässä on että alan jollain asteella vähän "syrjäytymään" kun olen niin yksin päivät kun muut ahertavat, olen yrittänyt löytää kaltaisiani keiden kanssa harrastaa päivisin jne, mutta vaikea löytää samanlaisia hlöjä samassa tilanteessa, tavikset ovat vain kateellisia ja niiltä ei kuule muuta kuin pelkkää kettuilua. Tämän elämän ainoa huono puoli on tosiaan tuop yksinäisyys ja sitten se kun mikään ei oikein enää tunnu miltään kun voi matkustaa milloin haluaa ja minne haluaa, laskin että viime vuonnakin laitettiin matkustamiseen 37 000 e.
...ja shoppailukin alkaa maistua puulta, tänään just laskeskelin kun etsin vaatehuoneesta ylimääräistä tavaraa kierrätykseen että olen laittanut Louis Vuittonin kamoihin 1,5 vuodessa 17 000 e. Enkä edes jaksa käyttää noita uusimpia laukkuja koskaan...kuljen vaan verkkareissa ilman meikkiä enkä jaksa laittaa hiuksianikaan juuri koskaan.
sää oot, pidät miestä vaikkei siitä ole mitään hyötyä?
Jos nainen selviää omillaan, se ei miestä ota vaivoikseen.
Ihmeen paljon on palstalla naisia, jotka kustantavat oman elämänsä, sekä lasten, eikä mieskään ole mikään fiksu, filmaattinen ja seksikäs.
Paras kun tulee toimiin omillaan, ja kilpailuttaa sitten sen seksin ja seuran, kun sitä kaipaa.
itse sairastuin henkisesti ja jouduin jättäytymään työelämän ulkopuolelle.
Eihän se helppo ratkaisu ollut, jättää ansiotyö ja heittäytyä siipeilemään 420 euron eläkkeellä.
"masennuksia" ja "ahdistuksia" jotka tekee heistä täysin työkyvyttömiä?? Moni mies huomaa yhtäkkiä joutuvansa elättämään naista joka ei kykene työhön eikä lapsenhoitoon mutta pystyy kyllä matkustelemaan ja shoppailemaan ja tekemään jumalattoman visalaskun...
Avioero on usein taloudellinen katastrofi naisille, vaikka he olisivatkin töissä jos palkka on pieni.