Laktoosi-intoleranssi vaikeiden ihmisten sairaus
Olen huomannut tuttavapiirissäni, että laktoosi-intoleranssi on poikkeuksetta ihmisillä, joille tuntuu kaikki muukin olevan vaikeaa. Nämä ihmiset narisevat aina ja kaikkialla. Olenkin tullut tukimuksissani johtopäätökseen, että laktoosi-intoleranssi on psyykkinen sairaus.
Kommentit (148)
sinä mutantti-ap ihan hiljaa! Sinulla on vain poikkeuksellisen paljon narisijoita lähipiirissä. Meillä on puoli sukua intolerantteja, eivät narise sen enempää kuin me muutkaan.
mulla on täysin päinvastainen kokemus. Miehelläni on tosi paha l-intoleranssi (testeillä todettu), ja hän on yksi "helpoimmista" tuntemistani ihmisistä - ei valita vaan hoitaa usein muidenkin hommat. Parhaalla ystävälläni on "itsediagnosoitu" intoleranssi, myös hän on kaveripiirin kiltein ja mukavin ihminen, auttavainen, järkkää juhlia ym.
Olen huomannut tuttavapiirissäni, että laktoosi-intoleranssi on poikkeuksetta ihmisillä, joille tuntuu kaikki muukin olevan vaikeaa. Nämä ihmiset narisevat aina ja kaikkialla. Olenkin tullut tukimuksissani johtopäätökseen, että laktoosi-intoleranssi on psyykkinen sairaus.
Voi olla, että olen hankala ihminen(kin). Mutta fakta on kuitenkin se, että laktoositonta maitoa juodessani pierettää huomattavasti vähemmän kuin tavallista maitoa litkittyäni.
Mutta kerro toki lisää analyysistäsi.
siitä, että noilla asioilla on yhteys. Mutta mun mielestäni se yhteys on vain itsediagnosoiduilla laktoosi-intolerantikoilla.
Ja joo nykyään on alkanut ilmestyä myös noita mutu-keliaakikkoja.
Turvottaa, pierettää, röyhtäyttää, kakki ei tule.
Laktoosi-intoleranssin yleisin oire on löysä vatsa ja voi kuule sitä kakkia tulee ja paineella..
Itse en voi käyttää kuin laktoosittomia tuotteita. Joskus harvoin voin käyttää vl-tuotteita, mutta harvoin. En kyllä tee tuosta vaivasta mitään numeroa, en vain syö niitä tarjottavia joissa on maitoa.
siitä, että noilla asioilla on yhteys. Mutta mun mielestäni se yhteys on vain itsediagnosoiduilla laktoosi-intolerantikoilla. Ja joo nykyään on alkanut ilmestyä myös noita mutu-keliaakikkoja.
Minua ottavat päähän ihan suunnattomasti nämä itsensä laktoosi-intolerantikoksi diagnosoineet ihmiset, jotka paasaavat, kuinka ulkomailla voivat kuitenkin juoda maitoa ilman oireita ja kyselevät, että voinko minä. No, en voi!!! Laktoosia on ihan samalla tavalla myös saksalaisen, ranskalaisen tai espanjalaisen lehmän maidossa. Voi toki olla, että Suomessa maitoa käsitellään jotenkin eri tavalla kuin muualla, ja joku porukka reagoi tämän käsittelyn seurauksiin. Moinen (olipa se sitten todellinen tai kuviteltu) ilmiö ei kuitenkaan ole laktoosi-intoleranssia.
Täällä menee nyt sekaisin kahdenlaiset laktoosi-intolerantikot: ne joilla se on oikeasti ja sitten ne jotka diagnosoi sen itse.
Ja kyllä, jälkimmäiset OVAT hankalia ihmisiä. Joudun työssäni huomioimaan erilaisia ruokavalioita. Ja se se vasta erikoisinta onkin, että JÄLKIRUOAN kohdalla se laktoosi-intoleranssi voi kyllä "vähän joustaa".
Todella turhauttavaa järjestää laktoositon jälkiruoka (sen oikeasti joku TEKEE ERIKSEEN) kun sitä jäätelöä voi sittenkin ottaa ensin "ihan vähän", ja sitten myös santsiannoksen.
ArgH!
Minusta nämä luulosairaat snoppailevat keksityillä sairauksillaan.