Laktoosi-intoleranssi vaikeiden ihmisten sairaus
Olen huomannut tuttavapiirissäni, että laktoosi-intoleranssi on poikkeuksetta ihmisillä, joille tuntuu kaikki muukin olevan vaikeaa. Nämä ihmiset narisevat aina ja kaikkialla. Olenkin tullut tukimuksissani johtopäätökseen, että laktoosi-intoleranssi on psyykkinen sairaus.
Kommentit (148)
Ja keliakian kohonnut alttius muihin sairauksiin liittyy tuhoutuneeseen suolinukkaan. Ravintoaineet eivät pääse imeytymään ja jo pelkät vitamiinien puutostilat voivat aiheuttaa vakavan tilan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:11"]
Jospa perustettais oma ketju aiheesta "Keliakia-awareness".
[/quote]
No minä tässä nyt edelleen odottelen tarkempia tietoja tuon keliakiasta parantuneen tytön äidiltä, kuten siedätyksestä vastanneen lääkärin nimeä, sekä hoitopaikkaa jotta voisin lähettää nämä tiedot Keliakialiitolle ja nämä voisivat tehdä aiheesta jutun seuraavaan lehteen. Olisi kyllä joulu ajoissa keliaakikoilla, kun kuulisivat ensimmäisen ihmisen parantuneen onnistuneesti keliakiasta.
Mikä tekee ihmisistä niin vihamielisten muiden sairauksia kohtaan? Mitä se on teiltä pois jos jollakin on paskempi tilanne kuin teillä ja on saanut taakakseen sairauden? Mikä siinä kiukuttaa terveitä niin kovasti, että sairastuneen pitäisi leikkiä tervettä, jottei kukaan vaan pahoittaisi mieltään? Mikä teitä häiritsee toisten sairauksissa?
Oman tuttavapiirini perusteella, olen ap kanssasi aivan samaa mieltä!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:01"]
Mikä tekee ihmisistä niin vihamielisten muiden sairauksia kohtaan? Mitä se on teiltä pois jos jollakin on paskempi tilanne kuin teillä ja on saanut taakakseen sairauden? Mikä siinä kiukuttaa terveitä niin kovasti, että sairastuneen pitäisi leikkiä tervettä, jottei kukaan vaan pahoittaisi mieltään? Mikä teitä häiritsee toisten sairauksissa?
[/quote]
Ainakaan mua ei vihastuta yhtään allergiset tai keliaakikot tai sokeritautiset. Mua vihastuttaa ihmiset, jotka tekevät itse diagnoosia omasta kuvitellusta maitosokerin imeytymisongelmastaan ja sen syistä, kun tarkoituksena on pelkästään kalastaa huomiota.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:11"]
[/quote]
Osaat varmaan itsekin googlettaa aiheesta. Vai? Ihan wikipediasta lähtien löytyy siedätys juttua. En sairasta, mut uteliaisuudesta googletin. Heti löytyy infoo.
No minä tässä nyt edelleen odottelen tarkempia tietoja tuon keliakiasta parantuneen tytön äidiltä, kuten siedätyksestä vastanneen lääkärin nimeä, sekä hoitopaikkaa jotta voisin lähettää nämä tiedot Keliakialiitolle ja nämä voisivat tehdä aiheesta jutun seuraavaan lehteen. Olisi kyllä joulu ajoissa keliaakikoilla, kun kuulisivat ensimmäisen ihmisen parantuneen onnistuneesti keliakiasta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:27"]
[/quote]
Ainakaan mua ei vihastuta yhtään allergiset tai keliaakikot tai sokeritautiset. Mua vihastuttaa ihmiset, jotka tekevät itse diagnoosia omasta kuvitellusta maitosokerin imeytymisongelmastaan ja sen syistä, kun tarkoituksena on pelkästään kalastaa huomiota.
[/quote]
Mulla meni sekaisin tavallinen limppu ja gluteiini leivät. Lohta jne. molempien päällä. Kluteiinikko söi sitten tätä limppua, ei mitään oireita. Raivosi vasta kun tiedotin häntä tapahtuneesta virheestä.
Että näissä häissä, se oli todellakin tällä vieraalla korvien välissä nämä oireet.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 19:27"]
[/quote]
[/quote]
Mulla meni sekaisin tavallinen limppu ja gluteiini leivät. Lohta jne. molempien päällä. Kluteiinikko söi sitten tätä limppua, ei mitään oireita. Raivosi vasta kun tiedotin häntä tapahtuneesta virheestä.
Että näissä häissä, se oli todellakin tällä vieraalla korvien välissä nämä oireet.
[/quote]
Hölmö. Ei keliakian oireet tule minuutissa, vaan niillä on pitkäaikainen vaikutus. Ei tule monen muunkaan allergian. Se vaikuttaa suolistonukkaan, eikä sitä päälle päin näe ollenkaan, tomppeli! Monella on keliakia vuosia ilman että tietävät sitä itsekään, arvon pölkkypää! Se todetaan monella vasta kun esim. jatkuvia vatsakipuja tai ihottumaa (ihokeliakassa) on ollut pitkään eikä selitystä löydy. http://www.keliakialiitto.fi/liitto/keliakia/keliakia_sairautena/oireet/
Voi luoja näitä idiiotteja, "kun tuo ei kuollut tuohon paikkaan, se on keksinyt vaivansa."
Ihanaa, nää pipipäät jotka testaa toisen sairauksia onkin ihan ihmisten aatelia. Itse laktoosi-intolerantikkona pääsin oikein yhden idiootin testiin. Oli aivan ihanaa istua vessassa puolipäivää ruokailun jälkeen mahan krampatessa niin että oksennus meinaa tulla. Ettekö te nyt tajua että voitte pahimmassa tapauksessa oikeasti tappaa jonkun??? Pähkinäallergiset ovat yleensä hengenvaarallisesti allergisia, olenpa silti nähnyt kun tätäkin on testattu. Lopputuloksena oli ambulanssi kesken ruokailun viemässä poikaa sairaalaan. Puolustuksena tuli: "emmä voinut tietää että pari lusikallista mihinkään vaikuttaa". Järki käteen ja heti!!!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:25"]
No niin ja tilastotietoa kehiin, milloin suomessa ihminen viimeksi kuoli syötyään pähkinän tai mantelin?
Itse olen molemmille allerginen, ja oireet ovat melkoiset, mutta ei niihin kuole. Saan myös oireita juustoista, mutta syön niitäkin. Et näin. Joo en ymmärrä tätä allergiahysteriaa ja kaiken karttamista vähäisistäkin oireista. Ja varsinkaan suuren numeron tekemistä asiasta. Ihmisillä nyt on oikeitakin, vakavia sairauksia.
[/quote]
Siis mitä? Oikeastiko vihjaat ettei allergian aiheuttamaan anafylaktiseen shokkiin voi kuolla? Siinä tapauksessa mun eno on varmaan vielä elossa kun sai anafylaktisen shokin syötyään ruokaa jossa oli pähkinää. Ja ystäväni varmaan teeskenteli oman shokkinsa kun yksi urpo tuttavamme heitti hänelle kalan syliin, vaikka tiesi että ystäväni saa hengitystieoireita pelkästä kalan ja äyriäisten hajusta?
Minäkin varmaan voin menä hieromaan pähkinöitä ja manteleita kitalakeeni kun ei siihen hengitysteiden tukkeutumiseen voi kuolla?
Olet harvinaisen typerä ihmiseksi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 17:17"]
Ihmettelen myös, että miten ketään voi ärsyttää niin kovasti toisten sairaudet. Kertoo kyllä täsmälleen vain tästä ärsyyntyjästä itsestään.
Mutta olkaa onnellisia terveydestänne. Kuka tahansa keliaakikko vaihtaisi tilannetta kanssanne, mikäli se olisi mahdollista. Meiltä ei kysytty, haluammeko sairastua vai emme. "Meteliä" meidän on pidettävä sairaudestamme silloin, jos joudumme syömään muualla kuin kotona ja juurikin siksi, koska suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä keliakia oikeastaan edes on ja että emme kestä edes vehnjäjauhon hippustakaan. Ja silloin sitä "onhan tämä nyt varmasti gluteenitonta" -tarkistelua hoemme vain ja ainoastaan pysyäksemme terveenä ja hengissä, emme huomiota saadaksemme.
[/quote]
Tilastoa kehiin kuinka moni on suomessa kuollut jauhoihin, haukattuaan palan sämpylää? Ihan oikeasti.
Ap:n aloitus on tavallaan paljastava. Tämäkin ketju osoittaa, että "sairaat" pitävät kynsin ja hampain kiinni oireistaan ja sairaudestaan. Ei olla avoimia kuulemaan selviytymistarinoita - kaikkien pitäisi jakaa heidän ahdinkonsa (onko se sitten valittua tai ei).
[/quote]
Uskokaa jo, keliakia ei ole sama asia kuin vilja-allergia. Sulla on internet, sieltä löytyy google, ole hyvä ja etsi sitä tietoa.
FYI ei niitä allergiakuolemia mihinkään kirjata erikseen tilastoihin, eikä myöskään ilmoiteta iltasanomissa.
Voi ei mikä olettamus :D Onneksi ei taideta tuntea toisiamme. Mä rakastan maitoa ja maitotuotteita, mutta intoleranssia pukkaa. Enkä ole ruikuttaja.
Jenkeissä näitä testaajia on tuomittu vankeuteen, kun porukkaa on kuollut. Kuolemansyyt tilastoidaan, mutta netistä ei löydy eriteltyä tietoa, tai en ainakaan löytänyt. Mutta sairaskohtauksiin kuolemisia ei ilmoiteta ip-lehdissaä ja allergiakuolema on sairaskohtaukseen kuoleminen. Terveyskirjaston mukaan Suomessa menehtynee anafylaktiseen tai anafylaktoidiin reaktioon 0–3 potilasta vuodessa. Moni on ollut läheltä piti tilanteessa ja monella on se kynä vai mikä se on mukana aina, mikä pelastaa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 20:37"]
[/quote]
Joo, se ohutsuolen nukan tuhoutuminen sekä suolistosyöpähän tuleekin samantien... idiootti!
Olin viikonloppuna ideaparkin fun parkissa. Yhdessä nuorten porukassa oli poika, joka kitisi koko ajan.
Pojalle tuli paha olo laitteissa, pojalla oli nälkä, jalkaankin sattui.
Seurueen siirtyessä ravintolaan syömään, poika ilmoitti kuuluvasti kärsivänsä laktoosi-intoleranssista. :-)
nosta meteliä siitä. Anoppi ehkä saattaa valitella vatsaansa, mutta kaikki heistä syövät kiltisti maidollisa tuotteita, jos muutakaan ei ole tarjolla eivätkä todellakaan kysele laktoosisten leivonnaisten perään.
aikuisten ihmisten ei pitäisi maitoa juoda ollenkaan. Maito on imeväisille, ja sekin olisi parempi olla äidinmaitoa eikä lehmämaitoa.
Jos olet "herkempi", saatat huomata ettet voi hyvin muita aiemmin, jos vatsa pömpöttää ja pierryttää maidon jälkeen.
ja luulosairaat laktoosi-intolerantikot.
Onko muita saman sarjan luulosairauksia?
mun mies ja pari muuta tuuttua ovat vaikeita ihmisiä taikka elämä on heille jotekin tosi vaikeata. Ja kaikki 3 sairastavat tätä.