Mitä luokkasi kovis-tytöstä tuli isona?
Kommentit (375)
Kaikki kolme alkoivat käyttää aineita. Miehistä toinen kuoli parikymppisenä heroiinin yliannostukseen ja toinen menetti jalkansa kun oli pistänyt siihen jotain myrkkyä eikä hakeutunut hoitoon tulehdusta hoitamaan. Kuoli 25 vuotiaana. Tyttö kuulema lopetti aineet kymmenen vuoden jälkeen ja nyt menee ok, ammattia en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Pari heistä olen nähnyt. Toinen on kaupan kassa ja toinen terveydenhoitaja. Minä olen korkeastikoulutettu sosionomi. Näin, että tuota nykyistä terkkaa (pahin kiusaajani) ketutti, kun törmätessämme kysyi mitä teen työkseni.😈
Vai että oikein _korkeastikoulutettu_ sosionomi. =DD En toki kiusaamisesta pidä, mutta arvostan kyllä terveydenhoitajan koulutusta ja työnkuvaa huomattavasti korkeammalle!
Vierailija kirjoitti:
Voi pöljät. Ne "kovikset" todennäköisesti ovat kokeneet kotonansa hirveen lapsuuden ja nyt sit naureskellaan kun "niistä ei tullut mitään". No jos lähtökohdat alunperinkin on olleet huonot niin iso todennäköisyys on, ettei tulevaisuuskaan oo kummonen. Ja se on vaan ja ainoastaan surullista.
Ite onnistuin lukemaan ekonomiksi, tosin valmistuin vasta 37-vuotiaana, sillä oli kova koulu lapsen kasvattaa itestään aikuinen - tai edes sellainen ihminen, joka tajuaa, että kaikki on mullekkin mahdollista, saa haaveilla. Lapsena ei ollut aikaa haaveilla, oli kiire turruttaa kipu sisälläni päihteillä. Ekan kerran tajusin, että mullakin vois joskus olla oma koti oli siinä 28-vuotiaana...
Juuri näin! Suurin osa koviksista on sellaisesta perheestä, että välttämättä kukaan ei kannusta lasta/nuorta etenemään elämässään. Hieman ymmärrystä, kiitos. Myöskään ihmisen arvoa ei määritä se miten korkeasti koulutettu tai hyvätuloinen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari heistä olen nähnyt. Toinen on kaupan kassa ja toinen terveydenhoitaja. Minä olen korkeastikoulutettu sosionomi. Näin, että tuota nykyistä terkkaa (pahin kiusaajani) ketutti, kun törmätessämme kysyi mitä teen työkseni.😈
Vai että oikein _korkeastikoulutettu_ sosionomi. =DD En toki kiusaamisesta pidä, mutta arvostan kyllä terveydenhoitajan koulutusta ja työnkuvaa huomattavasti korkeammalle!
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeitä töitä molemmat. Miksi verrata?
Meidän luokan kovistyttö oli siihen maailman aikaan ainakin ns. hyvästä perheestä ja sai kaiken haluamansa koska oli perheen ainut lapsi ja todella hemmoteltu. Ei jättänyt koskaan mainostamatta miten saa kaiken minkä haluaa ja sai myös. Oli myös luonteeltaan tosi inhottava ja nautti kun sai kiusata niitä jotka köyhistä perheistä tai muutoin kiusattavia sairauden tai luonteen takia. Hän oli myös väkivaltainen mutta opettajat sulkivat siltä silmänsä sillä tytön molemmat vanhemmat olivat opettajia vaikka eivät samassa koulussa.
Nykyään synnyinkaupunkini sairaalan vuodeosastolla töissä eli käytännössä vanhusten parissa. Sääliksi käy heitä sillä luonnevikainen ei parannu.
-sairaanhoitaja
-kosmetologi
-kampaaja
-neljännellä välivuodella, yrittää joka kevät lääkikseen
-kahvinvärisen pojan yksinhuoltaja
Itsestäni tuli näköjään stalkkeri
Yksi muutti ainakin Ruotsiin ja kouluttautui siellä kampaajaksi. Kuoli jo aika monta vuotta sitten syöpään. Muista en tiedä. Luultavasti ovat menneet naimisiin ja eronneetkin jo. Ei ole tietoa, kun nuo kovikset lopettivat koulun kesken ja häipyivät paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pöljät. Ne "kovikset" todennäköisesti ovat kokeneet kotonansa hirveen lapsuuden ja nyt sit naureskellaan kun "niistä ei tullut mitään". No jos lähtökohdat alunperinkin on olleet huonot niin iso todennäköisyys on, ettei tulevaisuuskaan oo kummonen. Ja se on vaan ja ainoastaan surullista.
Ite onnistuin lukemaan ekonomiksi, tosin valmistuin vasta 37-vuotiaana, sillä oli kova koulu lapsen kasvattaa itestään aikuinen - tai edes sellainen ihminen, joka tajuaa, että kaikki on mullekkin mahdollista, saa haaveilla. Lapsena ei ollut aikaa haaveilla, oli kiire turruttaa kipu sisälläni päihteillä. Ekan kerran tajusin, että mullakin vois joskus olla oma koti oli siinä 28-vuotiaana...
Juuri näin! Suurin osa koviksista on sellaisesta perheestä, että välttämättä kukaan ei kannusta lasta/nuorta etenemään elämässään. Hieman ymmärrystä, kiitos. Myöskään ihmisen arvoa ei määritä se miten korkeasti koulutettu tai hyvätuloinen hän on.
Juuri näin. Itse työskentelin Siwan kassalla viimeisenä lukiovuotena ja matkustin paljon ulkomailla. Koin paljon enkä antaisi hetkeäkään pois noista reissuista. Joo, kassana alkoi tympiä ja lähdin korkeakouluun opiskelemaan. Tein töitä ja ymmärsin ettei Suomessa rikastuta. Lähdin mieheni kanssa ulkomaille, nyt kaksi amerikan-suomalaista lastamme eliittilukioissa ja nuorin englanninkielisellä luokalla. Hyvin siis kävi, toisin kuin monelle muulle lukioaikaiselle kaverille🤣 Yhdessä olemme tulevaisuutemme tehneet puolison kanssa. Lapsenlapsia ja Espanjan eläkepäiviä,odotellessa.
Minä olin se kovistyttö 🙄 Luullakseni siksi, että turhauduin kun koulussa mentiin hitaimman mukaan ja hyvistä arvosanoista kiusattiin. Minusta tuli terveyskeskuslääkäri, vaimo, äiti ja innokas vapaaehtoistyöntekijä nuorisoon liittyvissä asioissa (kerhoja yms). Minun kovistyttökaverista tuli sairaanhoitaja. Tiedä sitten mistä se kertoo - kunniallinen ammatti, mutta kovikset monesti tuntuu päätyvän hoitoalalle.
Lähihoitajahan hänestä tuli, yrittää joka vuosi ammattikorkeaan lukemaan sairaanhoitajaksi mutta ei ole päässyt.
Toinen tuli raskaaksi 19 vuotiaana eikä kuulemma kertonut perheelleen koska hävetti. Kuulemma siinä vaiheessa oli tuleva pappa saanut tietää saapuvasta lapsenlapsesta kun tämä neiti pyysi kyytiä sairaalalle. Ammatista jne. en tiedä mitään, facebookissa julkisessa profiilissa näkyy vain ryyppykuvia "I lovve these bitchesssss!!!!!!!" tyyppisillä selvityksillä, eli ihan samaa kuin kymmenen vuotta takaperin irc-galleriassa.
Olin sekä "hikari" (vaikken koskaan oikeastaan päntännyt) että "kovis". Opiskelemisen ja töiden tekemisen jouduin opettelemaan myöhemmin, mutta nyt minusta on tulossa DI.
Valmistui lähäriksi vuosi-pari sitten. Sai lapsen siinä parinkympin hujakoilla, erosi kyllä aika nopeaan tuosta miehestä. Olen luullut huhuja että halusi tehdä lapsen, koska yksi luokkalainen tyttö oli raskaana niin hänenkin piti, on vuoden vanhempi kuin me muut tytöt.. Lapsensa aloitti syksyllä koulun ja jtn adhd-juttuja facesta olen lukenut, eipä yllätä yhtään. Poika ei ikinä hymyile kuvissa?
Perus baarikärpänen, joka on lähihoitaja. Toisesta vittumainen wnb-feministi, joka on kaapin alla tyly tunteeton kokoomuslutka.
Kaupan kassaa ja lähihoitajaahan siellä.
Kovistyttökolmikosta yksi on biologi, toinen joku fitness-yrittäjä ja yksi on aineisiin kuollut. Nössötytöt on kai pärjäneet elämässään hiuksenhienosti paremmin? Ehkä?
Juuri näin erään koviksen profiilin puolivahingossa jossain, on näköjään edelleen mielenterveydeltään epävakaa (omien sanojensa mukaan) eikä oikein sopeudu tavalliseen oloon. On kuulemma toisinaan pätkätöissä jossain kaupassa ja varastolla. Yläasteella lensi tarkkikselle paiskottuaan tuoleja pitkin luokkaa ja hajoitettuaan paikkoja yms.
Nämä tälläiset kovistytös ja pojat on esimerkki siitä että tavalliset ihmiset, jopa perheelliset ansaitsevat kuoleman. Monilla menestyneillä ja nätiltä näyttävillä ihmisillä on paha tausta: he ovat tuhonneet jonkun toisen elämän. Ja ne koulukiusatut taas saattavat tulla isoina rikollisiksi ja murhaajiksi tai muuten syrjäytyvät yhteiskunnasta. Maailma ei ole sitä miltä se ulospäin näyttää.
En nyt ole varma oliko meillä nyt luokan koviksia tyttöjen piirissä, mutta-mutta yksi ehkä tällainen opiskelee samassa yliopistossa kanssani. Yläasteen kovis-pojista yksi hurahti jo kouluaikoina kehonrakennukseen ja nyt kilpailee MM-tasolla. Toisen olen tavannut erittäin muuttuneena miehenä, on erittäin kohtelias ja laihtunut huomattavasti.