Onko täällä sellaisia ettei pysty yhtään säästämään pahan päivän varalle?
Jos ei niin miksi ei?
Kommentit (27)
olen kotihoidontuella ja mies opiskelee. Kaikki mikä tulee menee myös. Tingimme jo ihan kaikesta, jos vielä laittaisimme säästöön, niin elämä tällä hetkellä olisi jo sietämätöntä. Alamme säästämään sitten kun palaan töihin. Ja siinä vaiheessa mieskin on valmistunut ja takuuvarmasti töissä. Nyt eletään kädestä suuhun, koska aiempia säästöjä ei ollut kummallakaan.
olen kotihoidontuella ja mies opiskelee. Kaikki mikä tulee menee myös. Tingimme jo ihan kaikesta, jos vielä laittaisimme säästöön, niin elämä tällä hetkellä olisi jo sietämätöntä. Alamme säästämään sitten kun palaan töihin. Ja siinä vaiheessa mieskin on valmistunut ja takuuvarmasti töissä. Nyt eletään kädestä suuhun, koska aiempia säästöjä ei ollut kummallakaan.
Perheessä vain yksi, joka ansaitsee.
Nytkin välillä on niin tiukkoja tilanteita, että joutuu kärvistelemään, että saa kaikki laskut maksettua.
ollut jo vuosia enkä tajua silti miten voi olla tiukkaa eikä miehelläni ole edes suuret tulot.ap
Mies tuhlaa kaikki rahat, jotka on meidän tileillä, yleensä joka kuu menee nollille vaikka ois mitkä tulot tai menot. Oon ruvennut nostamaan 50-100e joka kuu, jonka laitan sivuun.
ollut jo vuosia enkä tajua silti miten voi olla tiukkaa eikä miehelläni ole edes suuret tulot.ap
Asioihin vaikuttaa moni seikka.
mutta itse pystyy moneen asiaan vaikuttamaan.Me emme saa mitään tukia ja maksamme asuntolainaa yms silti pärjäämme.
pienipalkkalainen yh, jonka lapsella on kallis harrastus.
Tunnen itseni varmaan rikkaaksi sitten, kun tuota 300 euroa ei joka kuukausi minipalkastani mene:D
joten mitään ei jää säästöön, helpottanee sitten, kun tuon toisen saa myytyä, ei toki heti, mutta puolen vuoden sisään sitten.
mutta itse pystyy moneen asiaan vaikuttamaan.Me emme saa mitään tukia ja maksamme asuntolainaa yms silti pärjäämme.
Olemme siis tinkineet paljon muusta.
Lapsen lääkekulut nielee 200e kk. Ja eikö vaan lääkäri ohjeistanut lisää pillereitä.
Kerro ihmeessä mistä tingin vielä niin, että saamme säästöönkin ehkä jotain.
Olemme siis tinkineet paljon muusta.
Lapsen lääkekulut nielee 200e kk. Ja eikö vaan lääkäri ohjeistanut lisää pillereitä.
Kerro ihmeessä mistä tingin vielä niin, että saamme säästöönkin ehkä jotain.
niin voisin jotain sanoa.
Tosin pystyisin, jos haluaisin. Mutta haluan kuluttaa niin paljon kuin tuloillani pystyn eikä säästellä. Eli minulla on niin iso asunto- ja autolaina ettei siitä jää mitään säästöihin, kun lisäksi syön ylellisesti enkä säästele siitäkään. Mutta minä nautin siitä että saan yksin asua isossa rivitaloasunnossa ja ajaa hyvällä autolla ja nauttia hyvästä ruoasta ja viinistä päivittäin. Kituuttamis-säästäminen olisi mulle kauhistus.
Tulevaisuudesta en huolehdi, minulla on kuitenkin hyvät tulot ja olen alalla josta saa aina töitä. Lisäksi vanhempani ovat varakkaita joten jonain päivänä tulen perimään itselleni ihan kivan eläketurvan, siihenkään ei tarvitse säästää.
niitä rahoja hautaan mukaani joten mielummin nautin läheisteni kanssa elämästä nyt.
Sen verran on omaisuutta että pulaan ei jäädä
Jos tarkoitat esim. työttömyyttä niin mun olisi sitä varten pitänyt alkaa säästämään jo pikkulapsena viikkorahoista.
Lainaa saman verran. Kaikki menee mikä tulee, tilillä max 100 euroa kun palkka tulee. Olisi varaa säästää, mutta ei ole mielenkiintoa. 1 aikuinen, 2 lasta, tulot netto 2800 e kk.
En pysty säästämään yhtään, nettopalkka osa-aikaduunissa on vaihtelevasti 700-1200 euroa. Kulut vähintään 1000 e. No, mies säästelee...
minä opiskelen ja mies on myyjänä töissä. Olemme veloissa korviamme myöten.