Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku oikeasti niin tyhmä, ettei ymmärrä että kaikki eivät ole rikkaita?

Vierailija
18.01.2013 |

Tätä palstaa lukiessa tulee tunne, että mitä varakkaampi tyyppi, sen idiootimpi se on.

Ihmetellään suureen ääneen, että miks jollain ei ole varaa siihen ja siihen tavaraan tai miten jollain voi olla vuokra rästissä tai muuta vastaavaa.

Missä tynnyrissä teidät on kasvatettu??

99% aloituksista on varmasti provoja, mutta ne jotka on tosissaan kyselemässä moisia, niin ei kyllä ole ihan kaikki kunnossa pääkopassa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään.

Onko se pikavippikierre sinun elämäsi tragedia??

Vierailija
22/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä on sinulle katastrofi ja syöksee perheesi perikatoon loppuiäkseen, on minulle ja monelle muulle ikävä takaisku, josta kyllä selvitään ilman pikavippikierrettä.

Suurin osa niistä, joilla ei ole koskaan rahaa, elää hämmentävän leveästi suhteessa rahattomuuteensa. Heillä on todella se oman elämisensä hallinta hukassa. Ei mitään käsitystä siitä, että kampaajakäynnin (120 e) hinnalla saisi lapsille vaikka mitä. Mutta kun on tottunut käymään SalonBridgetissä, joka on tosin kaupungin kallein, niin ei sitä noin vain voi vaihtaa toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan minä ja minun sisko. Hän elää vippikierteessä vuokraluukussa ja kaikki sekaisin. Aina. Kouluja jäi kesken, työpaikkoja piti vaihtaa, aina on jokin vika jossakin. Sitten löysi vielä vierelleen samanlaisen kestoruikuttajan. Minä kävin säntillisesti koulun loppuun - vaikka isäni kuoli kun olin 14 ja jouduin vaihtamaan iltakouluun. Pääsin yliopistoon ja opiskelin työn ohella. Säästin aso-rahat ekaan kämppään. Löysin samanlaisen sinnikkään. Nyt me ollaan keski-iässä. Iso talo ja kesämökki maksettuna, säästöjä rutkasti. Kaksi lasta jotka menestyvät. Heiltäkin vaaditaan, ei vain löysäillä. Sisko itkee, kuinka olen kamala rahan perässä juokseva kusipää - ja seuraavassa hetkessä on taas lypsämässä rahaa vuokrarästeihin. Hänellä ei olisi edes sitä vuokraluukkua ilman minun "rahanahneuttani".

tuoko on se sun elämäsi suurin kauheus, isän kuolema? No, otan osaa, mutta on kuule kamalampiakin asioita...

MIkä on läheisen kuolemaa kamalampaa? Vastalaitettu kyntesi katkesi?

Vierailija
24/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään.

Onko se pikavippikierre sinun elämäsi tragedia??

yritit osoittaa, miten elämä voi yllättää. Siihen löytyy aika paljon pahempiakin asioita ja silloin se elämänhallinta vaan voi pettää.

No, ei ole pikavippikierre mun elämäni tragedia. Oman lapsen vakava sairaus on, mutta sen kanssa on opittu elämään. Ilman pikavippejäkin.

Mä en halua kuvitellakan puolison tai lapsen kuoleman kokeneita.

Vierailija
25/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi minä käyn kampaajalla puolet halvemmalla. Se pikavippi-kierteessä elävä siskoni taas kitisee, että mikään muu kuin Salon Bridget ei käy, "koska kyllä köyhänkin pitää voida kampaajalla käydä".

Vierailija
26/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden ymmärrys on jäätynyt. Ei voi mitään, tämmösten kanssa sitä täytyy täällä yrittää elää. Tsemppiä teille fiksuille ja ymmärtäväisille!

Vierailija
27/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toinen lapseni on muuten myös sairastanut vakavasti.

Ja olen muutenkin itse sairastunut vakavasti. Menetin jopa näköni. Onnettomuudessa olen murtanut selkäni.

Sinä et ole kokenut edes sitä, että jäät lapsena orvoksi, näet nälkää ja joudut muuttamaan läävästä toiseen ja 16-vuotiaana omillesi jne. No, minä olen.

Toisilla vain ei se hallinta petä sittenkään. Toiset taas vain ajelehtii tekosyystä toiseen.

Vierailija
28/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan minä ja minun sisko. Hän elää vippikierteessä vuokraluukussa ja kaikki sekaisin. Aina. Kouluja jäi kesken, työpaikkoja piti vaihtaa, aina on jokin vika jossakin. Sitten löysi vielä vierelleen samanlaisen kestoruikuttajan. Minä kävin säntillisesti koulun loppuun - vaikka isäni kuoli kun olin 14 ja jouduin vaihtamaan iltakouluun. Pääsin yliopistoon ja opiskelin työn ohella. Säästin aso-rahat ekaan kämppään. Löysin samanlaisen sinnikkään. Nyt me ollaan keski-iässä. Iso talo ja kesämökki maksettuna, säästöjä rutkasti. Kaksi lasta jotka menestyvät. Heiltäkin vaaditaan, ei vain löysäillä. Sisko itkee, kuinka olen kamala rahan perässä juokseva kusipää - ja seuraavassa hetkessä on taas lypsämässä rahaa vuokrarästeihin. Hänellä ei olisi edes sitä vuokraluukkua ilman minun "rahanahneuttani".

tuoko on se sun elämäsi suurin kauheus, isän kuolema? No, otan osaa, mutta on kuule kamalampiakin asioita...

Mä puren mun kynnet. Juu, läheisen kuolema on aina kamalaa, tunnen parikin ihmistä jotka on menettäneet isänsä nuorena, muttei he pidä sitä minään asiana joka olisi tehnyt heistä heikkoja ihmisiä, eivätkä keuhkoa siitä kuinka siitä huolimatta pärjäävät elämässä.

Kaikkien vanhemmat ne joskus kuolee, toisten aiemmin toisten myöhemmin. Ja toiset äkillisesti ja toiset pitkän sairauden päätteeksi, on niitä hautajaisia tässä suuressa suvussa vietetty harva se vuosi, ehkä siksi ei kuulosta mun korvaani niin kamalalta asialta.

Vierailija
29/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden ymmärrys on jäätynyt. Ei voi mitään, tämmösten kanssa sitä täytyy täällä yrittää elää. Tsemppiä teille fiksuille ja ymmärtäväisille!

Sokeita ne on.

Vierailija
30/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toinen lapseni on muuten myös sairastanut vakavasti.

Ja olen muutenkin itse sairastunut vakavasti. Menetin jopa näköni. Onnettomuudessa olen murtanut selkäni.

Sinä et ole kokenut edes sitä, että jäät lapsena orvoksi, näet nälkää ja joudut muuttamaan läävästä toiseen ja 16-vuotiaana omillesi jne. No, minä olen.

Toisilla vain ei se hallinta petä sittenkään. Toiset taas vain ajelehtii tekosyystä toiseen.

ja olin äiti ja opiskelin siitä huolimatta itselleni ammatin. Kannoin vastuuni omasta hölmöilystä, ehkä siksi mua rankaistiin sairaalla lapsella. Mutta nou hätä, tässä ollaan ja hyvin menee.

Mun pointti ei ole rehvastella vaikeuksilla vaan saada ihmiset, erityisesti sut ymmärtämään, että toisilla se elämänhallinta voi pettää vähemmästäkin.

Toiset on heikompia kun toiset, esimerkiksi sun siskosi ja sinä vaan haukut vaikka auttaa voiset.

Vierailija
31/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on syydetty kymmeniä tuhansia. Kuuntelin vuosikaudet tuntitolkulla niitä sekavia ruikutuspuheluita, kun aina oli ajauduttu johonkin ahdinkoon.

Ja ihan olet opiskellut ammatin??? Vau! Onpa saavutus! Minä opiskelin molempien lasten kanssa äitiyslomalla ja tein samalla firmani kautta töitä. Että onpa tosiaan komeaa kun ihan ilmaiseksi varmaankin yhteiskunnan tuilla eläen ihan vaivauduit opiskelemaan!

Vierailija
32/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, et tiedä mistä puhut.

Ja eihän se minullakaan mitenkään elämästä estänyt. Vaikka olikin kauheaa.

Vierailija
33/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puren mun kynnet. Juu, läheisen kuolema on aina kamalaa, tunnen parikin ihmistä jotka on menettäneet isänsä nuorena, muttei he pidä sitä minään asiana joka olisi tehnyt heistä heikkoja ihmisiä, eivätkä keuhkoa siitä kuinka siitä huolimatta pärjäävät elämässä. Kaikkien vanhemmat ne joskus kuolee, toisten aiemmin toisten myöhemmin. Ja toiset äkillisesti ja toiset pitkän sairauden päätteeksi, on niitä hautajaisia tässä suuressa suvussa vietetty harva se vuosi, ehkä siksi ei kuulosta mun korvaani niin kamalalta asialta.

eli ei kykene näkemään läheisten emotionaalista arvoa ihmisenä olemiselle.

En jotenkin voi uskoa, että käyt joka vuosi isäsi hautajaisissa. Harva meistä pitää jokaista miespuolista sukulaista isänään ja turtuu hautajaisiin.

Vierailija
34/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä teille on sattunut menneisyydessä!

Mitä hiton kilpailua tämä on?

Suuri osa meistä voisi laittaa tähän ties minkälaisen nyyhkytarinan!

Mutta se ei ole tämän ketjun pointti varmastikaan.

Vierailija
35/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minä juuri ihmettelinkin.

Mutta tänne ryntäsi heti yksi vahingossa luuserille paksuksi pamahtanut äiti mesoamaan.

Vierailija
36/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minä juuri ihmettelinkin.

Mutta tänne ryntäsi heti yksi vahingossa luuserille paksuksi pamahtanut äiti mesoamaan.

Vierailija
37/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole normaalia toimintaa huolehtia siitä, että jos jotain ostaa/vuokraa, niin sen myös maksaa. Ei siihen mitään rikkautta tarvita vaan aika perustasoista aivotoimintaa.

Pääkoppa ei ole kunnossa sillä, joka ei tajua, että vain hän itse on vastuussa tekemisistään. Jos laittaa nimen vuokrasopimukseen, allekirjoittaa samalla sopimuksen siitä, että maksaa sen vuokran. Sopimus ei ole yksipuolinen lupaus antaa asunto toisen käyttöön.

Vierailija
38/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhuu.

Mieheni siskot itkee nyt viisikymppisinä, että heillä on kaikki mennyt pieleen, kun lapsena piti muuttaa niin monta kertaa.

Kas kun ei se mieheni menestystä estänyt.

Vierailija
39/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella, vaikka oma järki ajaisikin dokaamaan ja bilettämään.

Kannattaa jättää tupakka, alkoholi jne. sivuun. Elämä muuttuu paremmaksi.

Kannattaa olla kiitollinen kaikesta siitä hyvästä, mitä on saanut kokea. Jokaisella on hyviä hetkiä.

Kannattaa säästää rahaa. Aina.

Kannattaa miettiä, millaisten ihmisten kanssa liikkuu. Huumehörhöistä, tuhlareista, pelureista ja alkoholisteista ei tule hyviä isiä lapsille.

Kannattaa liikkua ja syödä mahdollisimman terveellisesti. Liikunnallinen ihminen välttää masentumisen. Masentunutta auttaa monipuolinen ravinto.

Kannattaa unohtaa kiroileminen. Sillä ei saavuta mitään. Monet pitävät kiroilijoita moukkina.

Jonkun kommentti:

"Suomessahan ei oikeasti edes rehellisellä työllä rikastu ja yrittäjät on kaikki kieroilijoita."

Harvinasen naiivia. Ne "rikolliset" yrittäjät elättävät todella monia ihmisiä maksamalla veroja.

Olkaa kiitollisia kaikesta siitä, mitä saatte yhteiskunnalta. Teidän saamanne tulot (esim. äitiyspäivärahat) ovat toisilta suomalaisilta.

Veronmaksajilta.

Vierailija
40/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuen varassa, ja pystyy maksamaan menonsa, niin että pienituloinenkin pystyy elämään ilman vuokrarästejä, kun pitää tulot ja menot tasapainossa eikä poikkeusmenoja ilmene.