Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti niin tyhmä, ettei ymmärrä että kaikki eivät ole rikkaita?

Vierailija
18.01.2013 |

Tätä palstaa lukiessa tulee tunne, että mitä varakkaampi tyyppi, sen idiootimpi se on.

Ihmetellään suureen ääneen, että miks jollain ei ole varaa siihen ja siihen tavaraan tai miten jollain voi olla vuokra rästissä tai muuta vastaavaa.

Missä tynnyrissä teidät on kasvatettu??

99% aloituksista on varmasti provoja, mutta ne jotka on tosissaan kyselemässä moisia, niin ei kyllä ole ihan kaikki kunnossa pääkopassa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä millä tahansa mittarilla eikä ole vielä vuokria rästissä yhdeltäkään kuukaudelta. Aina olen saanut hankittua lapselle tarvittavat jutut, toki harkintaa käyttäen, mutta usein jopa uutena.

Vierailija
2/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpänä mainittakoon elämä. Kauhea aviokriisi syntyy jos mies jää kiinni tumputtamisest. Kamalaa jos lapsilla ei ole nukkumaanmenoaikaa. Jos joku hipaisee lapsen päänahkaa tukistamismielessä niin joku "äiti Teresa" tekee lastensuojeluilmoituksen. Jne. jne. jne. ja JII ÄN EE...

Käynpä palstalla silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraan ja perustarpeisiin. Meillä on perusturva yhteiskunnassa, mutta se ei silti auta niitä, joilla elämänhallinta on hukassa.

Vierailija
4/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluisa perus turvakaan ei aina ole auttamassa. Älkää nyt noin sinisilmäisiä olko. Perusturva auttaa vain jos sinulla ei ole mitään. Jos on ja käy huonosti, saat apua vain jos pistät kaiken menemään.

Vierailija
5/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö olla rikas, jotta ei ole laskut rästissä ja velat ulosotossa ja pikavippikierre päällä? Suomalaisten suuri enemmistö on kaukana rikkaasta, mutta oman talouden hallinta on silti hanskassa.

Vierailija
6/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tietämistäni "vuokrat rästissä ja ei rahaa ruokaan" -ihmisistä eivät todellakaan ole minkään sattuman uhreja. He ovat vuosia rakentaneet elämäänsä roikkuen tukien varassa ja oppineet siinä pirun taitaviksi. Heillä jää vuokrat rästiin, koska vetävät rahat kurkusta alas ja luottavat, että sossu maksaa rästit pois. (vaikka ovat siis saaneet jo kertaalleen rahat vuokraan) Nämä samat ihmiset valittavat aina köyhyyttään ja lapseen ei uhrata niistä tuista + käytetyistä vuokrarahoista penniäkään ylimääräistä. Tärkeämpää on baarit, omat vaatteet, tupakka jne. Esimerkiksi tuttu yh "tienaa" kuukaudessa aika mukavasti, kun saa ensin sen 1300, jättää vuokrat maksamatta ja hakee siihen erikseen harkinnanvaraista. Rahat menee baareihin, koska lapsi on aina hoidossa mummulla. Pääsee mukaviin nettotuloihin tuolla tavoin ja sitten rutisee köyhyyttä, ettei ole edes luistimia lapselle varaa hommata.

Se kuuluisa perus turvakaan ei aina ole auttamassa. Älkää nyt noin sinisilmäisiä olko. Perusturva auttaa vain jos sinulla ei ole mitään. Jos on ja käy huonosti, saat apua vain jos pistät kaiken menemään.

Vierailija
7/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella anonyymina vaikka mitä, voi antaa itsestään sellaisen kuvan, joka oikeastaan haluisi olla, sne sijaan, että onkin oikeasti ihan tavis minimitoimeentulolla elävä suomalainen. Eihän sellainen ketään kiinnosta eikä provosoi. Täytyy muistaa, että suurin osa ihmisistä on aivan tavallisia ihmisiä, joilla tulot noudattaa suomalaisten keskimääräistä kk-palkkaa, joka ei ole todellakaan mikään suuri.

Vierailija
8/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan että luistimet on 30e/pari plussakortilla. Kolmelle lapselle se on 90e, enemmän kuin oma yhden päivän palkka.

Yksinhuoltajana matalapalkka työssä tai opiskelijana ei rahaa jää mihinkään ylimääräiseen. Meillä hieno joululahja on esim. kirja. Vaatteita kierrätetään, mutta kuluvat käytössä usein jo ensimmäisellä lapsella.

Vierailija
9/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tietämistäni "vuokrat rästissä ja ei rahaa ruokaan" -ihmisistä eivät todellakaan ole minkään sattuman uhreja. He ovat vuosia rakentaneet elämäänsä roikkuen tukien varassa ja oppineet siinä pirun taitaviksi. Heillä jää vuokrat rästiin, koska vetävät rahat kurkusta alas ja luottavat, että sossu maksaa rästit pois. (vaikka ovat siis saaneet jo kertaalleen rahat vuokraan) Nämä samat ihmiset valittavat aina köyhyyttään ja lapseen ei uhrata niistä tuista + käytetyistä vuokrarahoista penniäkään ylimääräistä. Tärkeämpää on baarit, omat vaatteet, tupakka jne. Esimerkiksi tuttu yh "tienaa" kuukaudessa aika mukavasti, kun saa ensin sen 1300, jättää vuokrat maksamatta ja hakee siihen erikseen harkinnanvaraista. Rahat menee baareihin, koska lapsi on aina hoidossa mummulla. Pääsee mukaviin nettotuloihin tuolla tavoin ja sitten rutisee köyhyyttä, ettei ole edes luistimia lapselle varaa hommata.

Älä nyt viitsi.

Vierailija
10/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He on niitä jotka on kasvatettu kultalusikka suussa ja vanhemmat on maksaneet ensiasunnon, ajokortit ynnä muut.

Tai sitten he vaan tienaa enemmän ja toisten on yksinkertaisesti tehtävä sitäkin työtä missä vähemmän tienaa. Oma valinta mutta sitäkin voi kunnioittaa vaikka hyvin tienaava olisikin.

Suomessahan ei oikeasti edes rehellisellä työllä rikastu ja yrittäjät on kaikki kieroilijoita.

Mutta noin se vaan kuten ap, sanoit, mitä enempi rahaa tilillä sitä surkastuneemmat aivot, ei osata nähdä sitä omaa hyvää tilannetta pidemmälle.

Ja kyllä me eletään sen mukaan mitä meillä on, ihan hyvin menee, mutta ei tosiaan ole aina kaikkeen varaa nyt ja heti ja luotolle en turhuuksia ostele.

Vierailija
11/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"elämänhallinta hukassa" tyypit. Ei elämää voi hallita. Sitä tulee asioita eteen mistä ei etukäteen mitään tiennyt, eikä osannut mitenkään varautua ja jos on aina ollut iukoilla, ei mitään pahan päivän varaakaan ole pystynyt säästämään. Ja sitten nämä " ei saa hankkia liikaa lapsia" . Mua ottaa päähän se, että jotkut eivät nähtävästi lainkaan ymmärrä, että elämäntilanteet muuttuvat. Sitä voi olla oikein menestyvä ja hyvässä taloudellisessa tilanteessa kun lapsia hankkii mutta sitten tuleekin jotakin ja kaikki menee.

Pitää elää kyllä melkoisen tiukka pussi päässä jos ei koskaan korviin kantaudu mitnkäänlaisia onnettomuuksia mitä ihmiset kohtaavat. Ja ihan omaa syytään.

Vierailija
12/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa, että minun näkemykseni mukaan suurin osa on loisijoita. Laiskoja loisijoita. Eikä muuten muutkaan tavikset ympärillä tunnu tietävän mitään muuta kuin ammattipummeja sossun eläteissä. Taatusti joukossa on ns. kunnollisia ihmisiä, joilla on vain tullut hirveä sattumien summa. Silti suurin osa on tasan itse ongelmiinsa syyllisiä. Eivät ole koskaan jaksanut tehdä mitään ja ovat sairaan itsekkäitä, koska kokevat olevansa oikeutettuja kaikkeen vailla velvollisuuksia. Yhteiskunnan tuilla pummiminen on useimmissa tapauksissa täydellistä itsekkyyttä ja solidaarisuuden puutetta. "minä, minä, mulla kuuluu..."

Älä nyt viitsi.

Vierailija
13/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että vika on sun omassa asenteessa. Pidät itseäsi parempana ja halveksin muita. Eli vika onkin vain sun korviesi välissä.

tarkoittaa, että minun näkemykseni mukaan suurin osa on loisijoita. Laiskoja loisijoita. Eikä muuten muutkaan tavikset ympärillä tunnu tietävän mitään muuta kuin ammattipummeja sossun eläteissä. Taatusti joukossa on ns. kunnollisia ihmisiä, joilla on vain tullut hirveä sattumien summa. Silti suurin osa on tasan itse ongelmiinsa syyllisiä. Eivät ole koskaan jaksanut tehdä mitään ja ovat sairaan itsekkäitä, koska kokevat olevansa oikeutettuja kaikkeen vailla velvollisuuksia. Yhteiskunnan tuilla pummiminen on useimmissa tapauksissa täydellistä itsekkyyttä ja solidaarisuuden puutetta. "minä, minä, mulla kuuluu..."

Älä nyt viitsi.

Vierailija
14/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyllä ihan itse sen ahdinkonsa takana.

On eletty herroiksi velalla, perustettu kummallisia pisniksiä - ja vielä niihin lypsetty kaiken maailman kehitysaluetukia, on pamahdettu paksuksi, toistuvasti, ihan väärään aikaan ja väärille miehille, on jätetty kouluja kesken, on suhailtu siellä ja täällä.

Vierailija
15/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella anonyymina vaikka mitä, voi antaa itsestään sellaisen kuvan, joka oikeastaan haluisi olla, sne sijaan, että onkin oikeasti ihan tavis minimitoimeentulolla elävä suomalainen. Eihän sellainen ketään kiinnosta eikä provosoi. Täytyy muistaa, että suurin osa ihmisistä on aivan tavallisia ihmisiä, joilla tulot noudattaa suomalaisten keskimääräistä kk-palkkaa, joka ei ole todellakaan mikään suuri.

ja vähän päälle on keskimääräinen peruspalkka.

Vierailija
16/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan minä ja minun sisko.

Hän elää vippikierteessä vuokraluukussa ja kaikki sekaisin. Aina. Kouluja jäi kesken, työpaikkoja piti vaihtaa, aina on jokin vika jossakin. Sitten löysi vielä vierelleen samanlaisen kestoruikuttajan.

Minä kävin säntillisesti koulun loppuun - vaikka isäni kuoli kun olin 14 ja jouduin vaihtamaan iltakouluun. Pääsin yliopistoon ja opiskelin työn ohella. Säästin aso-rahat ekaan kämppään. Löysin samanlaisen sinnikkään.

Nyt me ollaan keski-iässä. Iso talo ja kesämökki maksettuna, säästöjä rutkasti. Kaksi lasta jotka menestyvät. Heiltäkin vaaditaan, ei vain löysäillä.

Sisko itkee, kuinka olen kamala rahan perässä juokseva kusipää - ja seuraavassa hetkessä on taas lypsämässä rahaa vuokrarästeihin.

Hänellä ei olisi edes sitä vuokraluukkua ilman minun "rahanahneuttani".

Vierailija
17/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän elää vippikierteessä vuokraluukussa ja kaikki sekaisin. Aina. Kouluja jäi kesken, työpaikkoja piti vaihtaa, aina on jokin vika jossakin. Sitten löysi vielä vierelleen samanlaisen kestoruikuttajan.

Minä kävin säntillisesti koulun loppuun - vaikka isäni kuoli kun olin 14 ja jouduin vaihtamaan iltakouluun. Pääsin yliopistoon ja opiskelin työn ohella. Säästin aso-rahat ekaan kämppään. Löysin samanlaisen sinnikkään.

Nyt me ollaan keski-iässä. Iso talo ja kesämökki maksettuna, säästöjä rutkasti. Kaksi lasta jotka menestyvät. Heiltäkin vaaditaan, ei vain löysäillä.

Sisko itkee, kuinka olen kamala rahan perässä juokseva kusipää - ja seuraavassa hetkessä on taas lypsämässä rahaa vuokrarästeihin.

Vierailija
18/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoko on se sun elämäsi suurin kauheus, isän kuolema? No, otan osaa, mutta on kuule kamalampiakin asioita...

Vierailija
19/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä kaikista kerrostumista vaan harrastat filosofiointia jossain keskiluokan bunkkerissa tai sitten kuulut itsekin loisijoihin. Fakta on, että järjestelmää käyttää kymmenet tuhannet ihmiset väärin. Se on kääntöpuoli hyvinvointivaltiolle ja ongelma, koska rapauttaa sen perusarvoja ja ihmisten maksuhalukkuutta.

Asenteessani ei ole ongelmaa vaan niiden asenteessa, jotka haluavat kaiken nokan eteen tekemättä mitään ja marisevat/huijaavat koko ajan lisää. Jos katson olkkarin ikkunasta ulos, niin tuossa 200 metrin päässä on rivari, jonka päätyssä asuu esimerkiksi nainen, joka nostaa lapsineen tuet ja mies on kirjoilla muualla. Tiedän, koska nainen on itse kertonut asian. Tai jos kävelisin tuosta kadulle, niin seuraavassa kerrostalossa asuu heti ykköskerroksessa nainen, joka ryyppää juuri vuokrarahansa ja hakee vuokrat aina 2-3kk:n välein harkinnanvaraisena. (josta aiemmin kirjoitin) Samassa kerrostalossa asuu nuori mies, joka tekee koko ajan pimeitä töitä ja samalla nostaa tuet sossusta. Tiedän tämän, koska on lapseni entinen luokkakaveri ja tiedän vielä, missä on töissäkin pimeästi. Tässä pelkästään otanta, jos lähden tästä omasta pihasta liikkeelle, niin ensimmäiset kolme elättiä on heti näitä huijareita. Toki ei kaikki elätit huijaa, mutta suurin osa on vähintään laiskureita.

Luulenpa, että vika on sun omassa asenteessa. Pidät itseäsi parempana ja halveksin muita. Eli vika onkin vain sun korviesi välissä.

Vierailija
20/63 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä