Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te ateistit oikeesti kerrotte lapsillenne kuoleman jälkeisestä elämästä?

Vierailija
17.01.2013 |

Kyllä tuntui hyvältä lohduttaa 10 vuotiasta, joka panikoi "mitä sinne hautaan puetaan päälle" kysymyksellä, kun sai ´kertoa taivaasta ja taivaan hyvästä olósta ja taivaan sotahevosista(heppahullu). Meni rauhallisin mielin nukkumaan.

En minään himouskovaisena itseäni pidä, mutta näin kerroin itse uskovani, ja se lasta selvästi lohdutti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sitten enää tarvitse miettiä vaatteita tai muutakaan, koska yksinkertaisesti ei ole enää olemassa.

Vierailija
2/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kuollaan, lakataan olemasta. Ei ole olemassa kuoleman jälkeistä elämää josta pitäisi kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kuolee, loppuu elämä. Yksinkertaista. Miksi pitäisi keksiä satuja jos niihin ei itsekään usko.

Vierailija
4/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan lapset sitä ihan purematta nielleet, mutta toistin vaan, että näin minä uskon. No nukahti nyt ainakin tuo 10-v, sillä on joku ihme kuolemanpelko kausi menossa.

Vierailija
5/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ihmeen kuoleman jälkeisestä elämästä? Kuollut on kuollut.

Vierailija
6/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siitä huoli. elämä on tässä ja nyt. pidä pileet, ryyppää ja rällää. elämä on laiffii.

Vierailija
7/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kristityt uskoo taivaaseen, itämaisissa uskonnoissa uskotaan jälleensyntymiseen ja itse uskon, että elämä vaan loppuu, ja sen jälkeen ei tunne tai tiedä mitään.

Valitkoon siitä.

Ei meidän lapset ole koskaan pelänneet kuolemaa. On lemmikkejä ja mummoja haudattu.

Vierailija
8/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeesti, mistä sinäkään sen tiedät mitä meillä kuoleman jälkeen seuraa : )

Vierailija
9/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla muistutan, että tämän elämän teot vaikuttavat seuraavan elämän laatuun,. Kätevää ja opetuksellista.

Vierailija
10/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrid Lindgrenin kirjoja, Mio, poikani Mio, ja Veljeni Leijonamieli ym, ja lapsi saa päätellä itse kuolemasta mitä haluaa.

Vierailija
11/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuollessaan ihminen lakkaa olemasta. Olen kuitenkin sanonut, että kuollut ihminen elää läheistensä muistoissa, oma isäni on kuollut ja olen kertonut lapsille hänestä ja näyttänyt valokuvia.

Olen myös kertonut, miten muut ihmiset saattavat ajatella kuolemaa. Esimerkiksi taivas-jutut, "tähdeksi taivaalla"-jutut ja muut. Olen ajatellut, että lasten on hyvä ymmärtää, miten eri ihmiset käsittävät kuoleman. Olen myös sanonut, että kukaan meistä ei tiedä, mitä kuollessa tapahtuu, ja siksi siitä ajatellaan eri tavoin. Onhan mahdollista, että Jumala on olemassa, ja päädymme kaikki taivaaseen tai helvettiin, vaikka minä en sitä uskoisikaan.

Vierailija
12/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielu on ikuinen,enkä tarvitse siihen uskontoa.

t.satanisti

Vierailija
13/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedäkään varmuudella mitään, mutta en myöskään ala kertoilla mitään mihin en itsekään usko. On myös lohduttava lasten ajatella, ettei tarvitse stressata ja miettiä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu- kaikki vaan loppuu.

Vierailija
14/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lakataan vaan olemasta, ehkä synnytään uudelleen ihmisetksi, puuksi tai linnuksi. Siitäkin ajatuksesta lapset pitää.

Vierailija
15/15 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoleman jälkeen on elämää, mutta että sitä ei voi eläessä vielä tietää. Olen sanonut että ehkä me tapaamme kuoleman jälkeen, koska kyllä se lasta luonnollisesti helpottaa. Ero äidistä ja isästä on kamalinta mitä tuon ikäinen voi kuvitella. En minä näe mieltä siinä että kertoo tästä asiasta lasta ahdistavia asioita. Sitten kun se on aikuinen sillä on aikaa tehdä omat päätelmänsä.