Ja taas kaupassa joku ääliö availi saippuaputeleita
Mikä helvetti noita ihmisiä vaivaa?
Joskus olen nähnyt kyllä ihan suomalaisenkin pikkupojan, äitinsä katsellessa sallivasti vieressä, haistelevan jokaista dödömerkkiä.
Hyi yöök, en mä halua ostaa sellaisia pulloja, joissa joku on huljuttanut nenäkarvojaan.
Eikö nyt yksi saamarin sampoo tai saippua mene nuuskimattakin.
Vai kerran vuodessako sitä käytetään, kun ollaan hurmaamassa suomineitoa.
Kommentit (65)
Ja arvaa mitä, edes kauppias ei siihen mitään sano.
Erityisesti miestäni oksettaa nämä hevi-osaston pahoinpitelijätantat.
Eivät dödöt kuivu siitä, että ne avataan ja suljetaan pikaisesti uudelleen.
Sinettejä en murra ja käytän testeriä, jos sellainen on, mutta aniharvoin jostain markettidödöistä ON.
Ja haloo: ei siitä haistamisesta mene dödöön bakteereja... en hiero siihen nenääni, vaan haistan about 10 sentin etäisyydeltä.
Erityisesti miestäni oksettaa nämä hevi-osaston pahoinpitelijätantat.
Jos kilohinta on kova ja laarissa on huonokuntoisia ja raakojakin, niin miksi ihmeessä EI kokeiltaisi?
Tietenkään ei puristella jokaista, vaan otetaan se ekana käteen osunut, mikäli se ei ole mätä tai raaka.
Annas kun arvaan: te olette sellaisia, jotka eivät uskalla käyttää pankkiautomaattia ilman hanskoja, ja jotka desinfioivat ostoskärryn aisan ennen kuin uskaltavat tarttua siihen...
Ainakin itse näin ekan kerran tällaisen "haistelija" n. vuosi sitten. sen jälkeen olenkin nähnyt niitä useita.
Siitä voidaan olla monta mieltä, onko haistelu lähtökohtaisesti ällöttävää (minusta on!), mutta se on ihan fakta, että kosmetiikkatuotteissa nykyään pakollinen merkintä on, että kuinka kauan tuote säilyy AVAAMISEN jälkeen. Kiva ostaa huonosti säilyviä tuotteita, jotka on oikeasti avattu jo mahdollisesti kuukauttakin ennen kuin minä sen ostan...
Jos testereitä ei ole, niin sitten täytyy vain ostaa sikä säkissä tai vedota siihen, että kauppaan hankitaan testereitä. Ylipäätään en tykkää sellaisesta "Minulla kyllä on oikeus"-asenteesta.
Annas kun arvaan: te olette sellaisia, jotka eivät uskalla käyttää pankkiautomaattia ilman hanskoja, ja jotka desinfioivat ostoskärryn aisan ennen kuin uskaltavat tarttua siihen...
Mikä helvetti noita ihmisiä vaivaa?
Joskus olen nähnyt kyllä ihan suomalaisenkin pikkupojan, äitinsä katsellessa sallivasti vieressä, haistelevan jokaista dödömerkkiä.Hyi yöök, en mä halua ostaa sellaisia pulloja, joissa joku on huljuttanut nenäkarvojaan.
Eikö nyt yksi saamarin sampoo tai saippua mene nuuskimattakin.
Vai kerran vuodessako sitä käytetään, kun ollaan hurmaamassa suomineitoa.
jos ostan jonkin uuden tuotteen, jonka tuoksusta en tiedä. Pahanhajuisia en käytä, joskus ostin jonkun dödön jonka käyttämisestä sain päänsärkyä. Ei kiitos enää.
Ketä haittaa jos se purkki on avattu ja sitä on haistettu? Haistaminen ei ole sama asia kuin käyttö eikä sihen purkkiin tarvitse naamaansa kiinni työntää.
Ainakin itse näin ekan kerran tällaisen "haistelija" n. vuosi sitten. sen jälkeen olenkin nähnyt niitä useita. Siitä voidaan olla monta mieltä, onko haistelu lähtökohtaisesti ällöttävää (minusta on!), mutta se on ihan fakta, että kosmetiikkatuotteissa nykyään pakollinen merkintä on, että kuinka kauan tuote säilyy AVAAMISEN jälkeen. Kiva ostaa huonosti säilyviä tuotteita, jotka on oikeasti avattu jo mahdollisesti kuukauttakin ennen kuin minä sen ostan... Jos testereitä ei ole, niin sitten täytyy vain ostaa sikä säkissä tai vedota siihen, että kauppaan hankitaan testereitä. Ylipäätään en tykkää sellaisesta "Minulla kyllä on oikeus"-asenteesta.
Vain osassa kosmetiikasta säilyvyys liittyy avaamiseen.
"Kosmetiikkatuotteisiin on merkitty joko vähimmäissäilyvyysaika, jolloin siinä näkyy viimeinen säilyvyyskuukausi ja vuosi, tuotteen käyttöaika purkin avaamisen jälkeen tai parasta ennen -päivämäärä. Käyttöaika purkin avaamisen jälkeen on merkitty avatun purkin kuvalla, jonka sisällä on numero ja M eli esimerkiksi 3M tarkoittaa kolmea kuukautta. Vähimmäissäilyvyysaikaa ei tarvitse merkitä, jos tuote säilyy yli 30 kuukautta. Tällaisessakin tuotteessa tulee kuitenkin olla merkintä, kauanko tuote säilyy avattuna."
(http://plaza.fi/viva/muoti-ja-kauneus/nain-kosmetiikka-sailyy)
Esim. shampoot säilyvät avaamisen jälkeenkin VUODEN - ja siis lämpimässä kylppärissä, jossa säilyvyys on lämmön ja kosteuden takia huonompi kuin kaupassa.
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/nainen/kauneus/nain_kauan_kosmet…
Toisen lähteen mukaan shampoot ja nestesaippuat säilyvät kolmekin vuotta.
Eli ei, ei haittaa vaikka sitä joku kaupassa nuuskaisee, ei puteli ehdi hyllyssä pahentua niin pitkään.
jos ostan jonkin uuden tuotteen, jonka tuoksusta en tiedä. Pahanhajuisia en käytä, joskus ostin jonkun dödön jonka käyttämisestä sain päänsärkyä. Ei kiitos enää.
Ketä haittaa jos se purkki on avattu ja sitä on haistettu? Haistaminen ei ole sama asia kuin käyttö eikä sihen purkkiin tarvitse naamaansa kiinni työntää.
että ne rasvalettiset puliveivarit myös osaavat olla hygieenisiä, eivätkä hiero paskaisilla sormillaan sieltä reiän suulta ja heiluttele karvojaan??
Ainakin itse näin ekan kerran tällaisen "haistelija" n. vuosi sitten. sen jälkeen olenkin nähnyt niitä useita. Siitä voidaan olla monta mieltä, onko haistelu lähtökohtaisesti ällöttävää (minusta on!), mutta se on ihan fakta, että kosmetiikkatuotteissa nykyään pakollinen merkintä on, että kuinka kauan tuote säilyy AVAAMISEN jälkeen. Kiva ostaa huonosti säilyviä tuotteita, jotka on oikeasti avattu jo mahdollisesti kuukauttakin ennen kuin minä sen ostan... Jos testereitä ei ole, niin sitten täytyy vain ostaa sikä säkissä tai vedota siihen, että kauppaan hankitaan testereitä. Ylipäätään en tykkää sellaisesta "Minulla kyllä on oikeus"-asenteesta.
Vain osassa kosmetiikasta säilyvyys liittyy avaamiseen."Kosmetiikkatuotteisiin on merkitty joko vähimmäissäilyvyysaika, jolloin siinä näkyy viimeinen säilyvyyskuukausi ja vuosi, tuotteen käyttöaika purkin avaamisen jälkeen tai parasta ennen -päivämäärä. Käyttöaika purkin avaamisen jälkeen on merkitty avatun purkin kuvalla, jonka sisällä on numero ja M eli esimerkiksi 3M tarkoittaa kolmea kuukautta. Vähimmäissäilyvyysaikaa ei tarvitse merkitä, jos tuote säilyy yli 30 kuukautta. Tällaisessakin tuotteessa tulee kuitenkin olla merkintä, kauanko tuote säilyy avattuna."
(<a href="http://plaza.fi/viva/muoti-ja-kauneus/nain-kosmetiikka-sailyy" alt="http://plaza.fi/viva/muoti-ja-kauneus/nain-kosmetiikka-sailyy">http://plaza.fi/viva/muoti-ja-kauneus/nain-kosmetiikka-sailyy</a>)Esim. shampoot säilyvät avaamisen jälkeenkin VUODEN - ja siis lämpimässä kylppärissä, jossa säilyvyys on lämmön ja kosteuden takia huonompi kuin kaupassa.
<a href="http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/nainen/kauneus/nain_kauan_kosmet…" alt="http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/nainen/kauneus/nain_kauan_kosmet…">http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/nainen/kauneus/nain_kauan_kosmet…;
Toisen lähteen mukaan shampoot ja nestesaippuat säilyvät kolmekin vuotta.
Eli ei, ei haittaa vaikka sitä joku kaupassa nuuskaisee, ei puteli ehdi hyllyssä pahentua niin pitkään.
ovat niin fiksuja, että katsovat ennen haistelusessiotaan, ilmoitetaanko tuotteen säilyminen avaamisen jälkeen vai ei?
Minkä merkkisessä dödössä muuten säilymistä EI merkitä avaamisesta lähtien?
rasvalettinen puliveivari on työntänyt samoja ostoskärryjä tai kantanut samaa koria kuin sinä. On röhinyt limaa keuhkoista kämmeneensä ja kaivanut nenäänsä hyllyjen välissä.
jos ostan jonkin uuden tuotteen, jonka tuoksusta en tiedä. Pahanhajuisia en käytä, joskus ostin jonkun dödön jonka käyttämisestä sain päänsärkyä. Ei kiitos enää. Ketä haittaa jos se purkki on avattu ja sitä on haistettu? Haistaminen ei ole sama asia kuin käyttö eikä sihen purkkiin tarvitse naamaansa kiinni työntää.
että ne rasvalettiset puliveivarit myös osaavat olla hygieenisiä, eivätkä hiero paskaisilla sormillaan sieltä reiän suulta ja heiluttele karvojaan??
Ja arvaa mitä, edes kauppias ei siihen mitään sano.
ehkä kauppiaskin on sitten niin wt ettei tajua mitään hygieniatuotteista.
Ja sitten ne liimaa lappuja, ettei vaate- tai muita pakkauksia saa avata.
pyykinhuuhteleuaineet ennen ostopäästöstä.
Koska voivat tuoksua yli-imeliltä, tai ei-miltään. Haluan näiden tuotteiden tuoksuvan hyvältä, enkä osta sikaa säkissä.
Minä haistan aina ostaessani uutta dödöä, saippuaa tai pesuainetta. Harmi sulle.
Kuten myös.
jotta hommaisi testerit joka tuotteesta.
En todellakaan osta deodoranttia, jota käytetään tuoksun takia, haistamatta miltä se tuoksuu. En halua haista itselleni epämieluisalle tuoksulle. Et sinäkään ostaisi hajuvettä sitä haistamatta!
Suihkusaippua ja huuhteluaine tulee haistettua myös, sillä ne jäävät iholle ja vaatteisiin tuoksumaan.
Olen asian suhteen vielä melkoisen tarkka, ja nuuskin joskus kymmeniä purkkeja ennen kuin saan tehtyä valinnan. Ostan kyllä sen itse nuuskimani, sillä en ole edes osannut ajatella, että joku dödö purkki nuuskaisusta menisi pilalle.
Shampoita en haista.
osta saippuaa tai muutakaan pesuainetta tietämättä mille se haisee.
jotta hommaisi testerit joka tuotteesta.
En todellakaan osta deodoranttia, jota käytetään tuoksun takia, haistamatta miltä se tuoksuu. En halua haista itselleni epämieluisalle tuoksulle. Et sinäkään ostaisi hajuvettä sitä haistamatta!
Suihkusaippua ja huuhteluaine tulee haistettua myös, sillä ne jäävät iholle ja vaatteisiin tuoksumaan.
Olen asian suhteen vielä melkoisen tarkka, ja nuuskin joskus kymmeniä purkkeja ennen kuin saan tehtyä valinnan. Ostan kyllä sen itse nuuskimani, sillä en ole edes osannut ajatella, että joku dödö purkki nuuskaisusta menisi pilalle.
Shampoita en haista.
teidän pitäisi pyytää itse ne testerinne näistä tuotteista, eikä ajatella, että jos ei ole kiellettyä, niin se avaaminen on sallittua...
Kumpihan on normaalimpaa, ostaa se bliw haistelematta vai ei?
maksamattoman tuotteen saisi avata ilman erillistä lupaa.