Ja taas kaupassa joku ääliö availi saippuaputeleita
Mikä helvetti noita ihmisiä vaivaa?
Joskus olen nähnyt kyllä ihan suomalaisenkin pikkupojan, äitinsä katsellessa sallivasti vieressä, haistelevan jokaista dödömerkkiä.
Hyi yöök, en mä halua ostaa sellaisia pulloja, joissa joku on huljuttanut nenäkarvojaan.
Eikö nyt yksi saamarin sampoo tai saippua mene nuuskimattakin.
Vai kerran vuodessako sitä käytetään, kun ollaan hurmaamassa suomineitoa.
Kommentit (65)
Ärsyttävän hajuiset huuhteluaineet vielä käsitän, mutta että on mammojen elämä pilalla, jos ostavat ei-niin-ihanan tuoksuista käsi- tai suihkusaippuaa :/
Ärsyttävän hajuiset huuhteluaineet vielä käsitän, mutta että on mammojen elämä pilalla, jos ostavat ei-niin-ihanan tuoksuista käsi- tai suihkusaippuaa :/
Olen pahoillani. Olen tuoksuaineille aika herkkä, en sentään allerginen, mutta saan päänsärkyä vähänkään pistävämmistä tuoksuista. Aina en kuitenkaan voi ostaa kalliita, tuoksuttomia allergikko-saippuoita.
Minusta hullumpaa on, että jonkun elämä on pilalla, jos nuuhkaisen sitä dödöä. En minä sitä nenääni tunge, olkaa huoleti.
Saippuapurkki ei ole steriili. Sen korkin avaaminen ei tee siitä yhtään sen epästeriilimpää kuin se, että se tönöttää hyllyssä. Kosmetiikkatuotteiden pilaantuminen avaamisen jälkeen ei liity niiden hemmetin rasioiden avaamiseen, kai te urpot nyt edes sen tajuatte, vaan siihen että niitä tuotteita lähmitään sormilla ja sohitaan silmiin ja suuhun ja ties minne persvakoon. Ei kukaan kaupassa sellaista tee, eikä sormiaan sinne saippuan sekaan tunge.
Jos joku on oikeasti joskus nähnyt jonkun niistävän sinne saippuapulloon tai oikeasti huljuttavan nenäfinniään siellä, niin okei, saippua voi seuraavan 2 vuoden aikana siitä pilaantua. Mutta pelkällä korkin avaamisella ja haistamisella ei ole ko tuotteiden mikrobiologiseen laatuun minkäänlaista vaikutusta.
Ja aatteles, vaatteitakin saa SOVITTAA siellä kaupassa ennen maksua!! Voit vaan kuvitella millaisia iho- ja sieni-infektioita saatat sitäkin kautta saada!
maksamattoman tuotteen saisi avata ilman erillistä lupaa.
maistelin kerran erästä makukondomia. En ostanut sitä pakkausta vaan toisen.
Jos olisit, tietäisit että ilma ympärillämme on täynnä niin homeitiöitä kuin bakteerejakin ja tuotteen pelkkä avaaminen todellakin vaikuttaa sen säilyvyyteen.
Jos joku on oikeasti joskus nähnyt jonkun niistävän sinne saippuapulloon tai oikeasti huljuttavan nenäfinniään siellä, niin okei, saippua voi seuraavan 2 vuoden aikana siitä pilaantua. Mutta pelkällä korkin avaamisella ja haistamisella ei ole ko tuotteiden mikrobiologiseen laatuun minkäänlaista vaikutusta.
Joskus saatan haistaa useampaa, ja otan sen missä on kivoin tuoksu. Että ihan OSTAMIStarkoituksessa haistelen. Saahan kalatiskilläkin haistaa kalaa, ei tämä ole sen kummempi juttu. Eikä ne tökötit siitä miksikään mene että joku haistelee.
Yleensä ostan tuoksuttomia pesuaineita, mutta joskus on tehnyt mieli jotain MIEDOSTI tuoksuvaakin. Ja sellaista ei löydä ellei testaa! Eilenkin pesin ystävän kotona jollain Palmolive-nestesaippualla käteni, ja lopputuloksena nenäni vuosi ja haju tuntui käsissä vielä kotonakin.
Voi järjenköyhyys :D Vaatteet voi pestä mutta hygieniatuotteita ei
Ja aatteles, vaatteitakin saa SOVITTAA siellä kaupassa ennen maksua!! Voit vaan kuvitella millaisia iho- ja sieni-infektioita saatat sitäkin kautta saada!
maksamattoman tuotteen saisi avata ilman erillistä lupaa.
No siksi se pannaan takaisin hyllyyn ja otetaan itse toinen, koska kaikki tietävät että sitä ensimmäistä availlaan ja haistellaan. Se on vähän niinku testeri ja itsellesi tulevan tuotteen otat takaa. Näin kaikki toimii.
Jos olisit, tietäisit että ilma ympärillämme on täynnä niin homeitiöitä kuin bakteerejakin ja tuotteen pelkkä avaaminen todellakin vaikuttaa sen säilyvyyteen.
Saippua voi siitä seuraavan 2 vuoden kuluessa pilaantua!
Näytäpä mulle joku fakta millä sä saat sillä korkin avaamisella sinne itiöitä niin että se on pilalla heti kohta ennen ostamista?
No sinä et ainakaan ole mikään mikrobiologian asiantuntija :D Jos olisit, tietäisit että ilma ympärillämme on täynnä niin homeitiöitä kuin bakteerejakin ja tuotteen pelkkä avaaminen todellakin vaikuttaa sen säilyvyyteen.
jopa aivan maallikolle helpon faktan, että ne tuotteet sisältävät säilytysaineita. Ne on suunniteltu kestämään availua, koska esim. saippuaa käytetään ja säilytetään kylpyhuoneessa, jossa on helposti yli 30 astetta lämmintä ja toooooodella kosteaa - siis mitä parhain ympäristö erilaisten bakteerien lisääntymiselle.
JA silti ne saippuat säilyvät AVATTUNA reilun vuoden vähintään.
Saati nyt sitten kaupassa, jossa lämpö on noin 20 astetta ja ilma kuivaa.
Huoli pois siis!
todallakin haistelen :D eri asia on tietty suihkutella yms... mutta tuskinpa se pesuaine siitä kuluu jos sitä haistelee XD
alkaa kuivaa, ja kasvaa ties mitä, kun se deekukin räkii sinne, ja hypistelee roskisdyykkayskäsillään suuaukkoja.
Tuskin tekään tällaisen nähtyänne samaa putelia ostaisitte. Mutta samat oikeudethan ne täytyy olla kaikilla, vaikkei ihan käsien vakaus ja näkökyky riittäisikään pysymään millin päässä siitä kosmetiikkapurkin aukosta, ja pikkuisen hipaisisi...
minua ennen haistanut, ostan sen silti.
En osta ilman haistamista.
Yleensäkin ostan nimenomaan hajun perusteella, eli jos vaihdan uuteen tuotteeseen, varmistan sen tuoksun ennen ostoa.
Pahoita siinä mielesi vaikka kuinka tahansa, jatkan haistelua.
Valmistajien pitäisi kääräistä ne purkkien päät tiukaan muovikuoreen, jonka rikkomalla vasta pääsee tuotteeseen käsiksi. Näin jokainen näkisi, mitä tuotetta on haisteltu ja jättäisi ostamatta.
Ikinä en ole nähnyt niin pientä kauppaa, ettei siellä olisi testausputelit erikseen.
Ja ääliöiden takia, myös otan kaikki purkit ja dödöt hyllyn perältä, en suinkaan etummaisia.
Jos shampoota, dödöä, huuhteluainetta tms nuuhkaisee. Ei tarvi sitä kärsää siihen purkin suuaukkoon hieroa, ei sinne mene bakteereja ja ei se kulu tuolla tavalla.. Huoh, löysää pipoa :D Ehkä hiuslakkaa en kyllä menis haistamaan, koska se kuluu noin tehdessä.
Paitsi kerran avomies osti suihkugeeliä, joka oli väriltään vaaleaa. Jostain syystä hän puristi purkkia, että hajua tulisi nenään enemmän. Olipa naurussa pidättelemistä, kun avokilla oli sieraimet täynnä epäilyttävän väristä suihkugeeliä xD Joo ja ostettiin se avattu ja "nenäkarvoilla huljutettu" purkki.
Ja sen jälkeen kun on avattu ja tuoksutettu, niin otetaan eri pullo. Tämänkin olen nähnyt tehtävän. Eli itse ei haluta ottaa sitä avattua pulloa, mutta muille sen pitäisi kelvata? :(
Mun mielestäni tuo on törkeetä noissa halvoissa tuotteissa. Ei shampoo tai dödö niin kauaa kestä, eikä se niin paljoa maksa, etteikö voisi ostaa sikaa säkissä tuon tuoksun puolesta. Tai ostaa sitten sitä tuttua, niin ei tarvi aukoa.
todallakin haistelen :D eri asia on tietty suihkutella yms... mutta tuskinpa se pesuaine siitä kuluu jos sitä haistelee XD