Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen käyttää sanaa "toki"? Onks ne näitä palstafeikkaajia?

Vierailija
16.01.2013 |

Mä lopetan aina kaikkien sellaisten tekstien lukemisen, missä sana "toki" tulee vastaan. Mä en tajua mikä siinä on, mutta se sana on aivan järkky.

Onks äikänmaikkoja tms paikalla, jotka tietäisivät jotakin tuosta sanasta ja sen käytöstä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikitavallinen suomen kielen sana.

http://suomisanakirja.fi/toki

Vierailija
22/28 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sanaa ihan puheessakin! Varmasti myös kirjoituksissa.

Tottahan toki.. tottakai toki, toki tehdään niin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan AP saa vihata sanaa "toki". Toki on pidettävä mielessä, että "toki" on suurelle osalle tavallista kielenkäyttöä. Toki itse voit olla sitä käyttämättä. Voit toki korvata sanan "toki" jollain sanalla, joka voi toki olla muiden mielessä hieman eri merkityksellinen. Voisin toki olla hiljaakin. Tokkopa ketään kiinnostaa puheeni sanasta "toki", joka toki on varsin mielenkiintoinen sana.

Vierailija
24/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikin

Vierailija
25/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ja toisaalta ovat ainakin mun vakkarisanastoa!

Vierailija
26/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki 🙄

Vierailija
27/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äidinkielen taito ja moniongelmaisuus ovat nykyään jotenkin ihailtavia ominaisuuksia ap:n mielestä ilmeisesti? Äkkiä pois sanakirjoista kaikki ap:lle tuntemattomat sanat!  Muuten sille tulee paha mieli. 

Vierailija
28/28 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kirjoitustyylinsä perusteella white trashia, joka ei ole paljoa koulun penkkiä kuluttanut eikä vaivautunut omaa äidinkieltään opettelemaan eikä analysoimaan.

Sanavarasto on rajoittunut katujen, lähiöiden ja kunnan vuokratalojen puhuttuun arkikieleen.

Toki -sanalla on aivan tietty, tietoisesti käytetty merkitys, jota ei edes voi muilla sanoilla tai pois jättämällä korvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi