Minkälainen ihminen käyttää sanaa "toki"? Onks ne näitä palstafeikkaajia?
Mä lopetan aina kaikkien sellaisten tekstien lukemisen, missä sana "toki" tulee vastaan. Mä en tajua mikä siinä on, mutta se sana on aivan järkky.
Onks äikänmaikkoja tms paikalla, jotka tietäisivät jotakin tuosta sanasta ja sen käytöstä?
Kommentit (28)
Mä käytän sanaa ihan puheessakin! Varmasti myös kirjoituksissa.
Tottahan toki.. tottakai toki, toki tehdään niin..
Tokihan AP saa vihata sanaa "toki". Toki on pidettävä mielessä, että "toki" on suurelle osalle tavallista kielenkäyttöä. Toki itse voit olla sitä käyttämättä. Voit toki korvata sanan "toki" jollain sanalla, joka voi toki olla muiden mielessä hieman eri merkityksellinen. Voisin toki olla hiljaakin. Tokkopa ketään kiinnostaa puheeni sanasta "toki", joka toki on varsin mielenkiintoinen sana.
Toki ja toisaalta ovat ainakin mun vakkarisanastoa!
Huono äidinkielen taito ja moniongelmaisuus ovat nykyään jotenkin ihailtavia ominaisuuksia ap:n mielestä ilmeisesti? Äkkiä pois sanakirjoista kaikki ap:lle tuntemattomat sanat! Muuten sille tulee paha mieli.
Ap on kirjoitustyylinsä perusteella white trashia, joka ei ole paljoa koulun penkkiä kuluttanut eikä vaivautunut omaa äidinkieltään opettelemaan eikä analysoimaan.
Sanavarasto on rajoittunut katujen, lähiöiden ja kunnan vuokratalojen puhuttuun arkikieleen.
Toki -sanalla on aivan tietty, tietoisesti käytetty merkitys, jota ei edes voi muilla sanoilla tai pois jättämällä korvata.
Tuikitavallinen suomen kielen sana.
http://suomisanakirja.fi/toki