Järkyttävän kalliit silmälasien linssit! Kävin viime viikolla
silmätarkastuksessa ja joudun uusimaan linssit laseihini, kun miinusta on tullut taas vähän lisää. Olen tosi likinäköinen (-8 ja -8.25). ajattelin etten uusi sankoja vain linssit. Hintaa tulee yli 400€, nyyh. Ottaa niin hitosti päähän, et mulla pitääkin olla niin huonot silmät. Linssini on tietysti kaikilla ohennuksilla sun muilla, joten hintaa tulee. Kannattaiskohan mun käydä kysymässä hinta-arviota muualta, kävin siis Silmäasemalla?
Kommentit (82)
millasia "lisäosia" oikein laitatatte linsseihinne ku täällä itä-suomessa nissenillä ite saan uudet linssit halvimmillaa 50eurolla..ja tolla hinnalla ostaisin jo ainaki jo 2 lasit sieltä linsseinee!
Muistaakseni arvoon +/- 6 diopteria saa linssit melko halvalla, mutta kun ollaan yli kympin arvoissa ja on vaikeaa hajataittoisuutta, niin silloin otetaan esiin ihan eri hinnasto.
kaksiteholasit ohennettuna, hinta ilman kehyksiä liki 900
ja ohennukset ym. ominaisuudet ei ole (yleensä) syynä linssien kalleuteen vaan hajataitto. Näin ainakin minulla, linssit maksaa yleensä n. 600-800 e.
Miinusta minulla on -5.50 ja - 6.25, hajataittoa 145 ja 20.
Ja Silmäasema on kyllä kallis kauppa.
Itselläni miinusosasto alle 3 mutta silti linssit maksoivat 600,- euroa.
Se hinta kirpaisee kerran mutta jatkossa et tarvitse kalliita laseja.
Molemmat siskot kävivät laser-leikkauksessa. Seurauksena armoton valonarkuus eli kulkevat aurinkolaseissa melkein koko vuoden. En halua itselleni moista riesaa.
Tosiaan ne tarjoushinnat on sinne +/-6:een asti ja voi harmi, kun minullakin on näkö n. -7. Yllätys oli melkoinen, kun viime kesänä oli viimeinkin pakko hankkia monitehot. Samoja hintoja makselin kuin sinä.
Molemmat siskot kävivät laser-leikkauksessa. Seurauksena armoton valonarkuus eli kulkevat aurinkolaseissa melkein koko vuoden. En halua itselleni moista riesaa.
Ilmeisesti oli kyseessä prk eli halvin. Mulle tehtiin lasik ja aurinkolaseja käytän kuten ennenkin, mutta enää en tarvitse niitä vahvuuksilla. Silmät ei ole valonarat, ei kuivat, ihan normaalit, paitsi että näen!
millasia "lisäosia" oikein laitatatte linsseihinne ku täällä itä-suomessa nissenillä ite saan uudet linssit halvimmillaa 50eurolla..ja tolla hinnalla ostaisin jo ainaki jo 2 lasit sieltä linsseinee!
Mutta kun ei sillä viidelläkympillä saa kuin sellaiset, joita huoltoasemilta ja halpakaupoista saa kolmella eurolla.
Kun voimakkuus on sitä luokkaa, että tarvitaan ohennuksia ettei ole hirmuinen pullonpohja, ohennuksesta tulee lisähintaa. Jos on vielä hajataitteisuutta tai/ja tarvitaan sekä liki- että kaukonäköosa eli ns. kaksitehot, niin taas tulee hintaa.
Näillä silmillä saa olla tyytyväinen, jos tonnilla selviää lasiostoksista. Piilolinssit olisivat halvemmat, mutta ei käy minun silmille.
Millä ihmeellä köyhän likinäköisen ihmisen pitäisi tuollaisia hintoja maksaa? Jo kuitenkin ei ole ihan sossun asiakas kuitenkaan. :(
Musta tuo on taas törkeää rahastusta sellaisella asialla, mikä ei ole turhamaisuutta, vaan ilman niitä laseja ei kykyne elämään.
eikö kukaan ole selvittänyt monitehot -5.00 ja -4.50 siihen hajtaitto ja prisma 1.00. linssien hinta. Mistään ei tule ilmi, että kuuluuko pakettiin nissenillä
[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 19:26"]
Mutta kun ei sillä viidelläkympillä saa kuin sellaiset, joita huoltoasemilta ja halpakaupoista saa kolmella eurolla.
Kun voimakkuus on sitä luokkaa, että tarvitaan ohennuksia ettei ole hirmuinen pullonpohja, ohennuksesta tulee lisähintaa. Jos on vielä hajataitteisuutta tai/ja tarvitaan sekä liki- että kaukonäköosa eli ns. kaksitehot, niin taas tulee hintaa.
Näillä silmillä saa olla tyytyväinen, jos tonnilla selviää lasiostoksista. Piilolinssit olisivat halvemmat, mutta ei käy minun silmille.
Mulla vain -2 ja ostin Nisseniltä näitä satasella kolmet tms. Ihan paskat! En suosittele kenellekään!
Kaksitehot miinus 5 kahdet lasit yli 700 eu
Silmäasema taitaa olla se kaikkein kallein vaihtoehto... Esim. nissenillä yksitehot kaikilla hionnoilla yms. hinta on 265€.
Eikö Specsavers olekaan se paras ja halvin paikka...?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:58"]Eikö Specsavers olekaan se paras ja halvin paikka...?
[/quote]
No ei ole. Ei oo halvin, palvelu ainakin paikallisessa oli niin kehnoa+ lasit ihan hirveät (väärät hionnat) ettei toista herraa olla sinne eksytty.
Silmälasilinsseissä on eri valmistajia, ihan kuin kodinkoneissa tai autoissakin. Halvalla saa halvat. Kalliimmissa linsseissä on ihan tutkitusti parempi optiikka, kestävämmät pinnoitteet ja yleensä myös paremmat takuut. Hintavertailut eri liikkeiden välillä ovat siis siinä mielessä hankalia, koska saatetaan puhua täysin eri tuotteista. Itse olen valmis kunnon laseista myöskin maksamaan, ovat ihan eri tasoa kuin halpiskauppojen rimpulat, varsinkin kun korjattavaa on.
Härregyyd mitä miinuksia. Leikkaukseen mars! Kävin 10v sitten eikä mitään ongelmaa nykyisin.
Se on kallista, eikä siis vapaaehtoista, niitä ei yksinertaisesti saa mihinkään normaaleihin kehyksiin. Sama jos on jotain taittovikaa, kyllähän sekin maksaa ekstraa.