Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävän kalliit silmälasien linssit! Kävin viime viikolla

Vierailija
16.01.2013 |

silmätarkastuksessa ja joudun uusimaan linssit laseihini, kun miinusta on tullut taas vähän lisää. Olen tosi likinäköinen (-8 ja -8.25). ajattelin etten uusi sankoja vain linssit. Hintaa tulee yli 400€, nyyh. Ottaa niin hitosti päähän, et mulla pitääkin olla niin huonot silmät. Linssini on tietysti kaikilla ohennuksilla sun muilla, joten hintaa tulee. Kannattaiskohan mun käydä kysymässä hinta-arviota muualta, kävin siis Silmäasemalla?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAnnattaa katsoa Tallinnan hintoja esimerkiksi. Sinne voi myös lähettää lasit linssien vaihtoon/laittoon. Itse en edes katso enää suomesta laseja. MArvelopticsilta tilaan, jos tulee huonot ne saa palauttaa pelkillä postimaksuilla vaikka olisi linssitkin tehty. Tosin ostelen aika samanlaisia laseja einkä ollenkaan muovikehyksiä.

Vierailija
42/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 18:19"]

millasia "lisäosia" oikein laitatatte linsseihinne ku täällä itä-suomessa nissenillä ite saan uudet linssit halvimmillaa 50eurolla..ja tolla hinnalla ostaisin jo ainaki jo 2 lasit sieltä linsseinee!

Muistaakseni arvoon +/- 6 diopteria saa linssit melko halvalla, mutta kun ollaan yli kympin arvoissa ja on vaikeaa hajataittoisuutta, niin silloin otetaan esiin ihan eri hinnasto.

ja syy tähän on Se, että -6 linssit hiotaan muovista ja nuo -10 lasista. Puhutaan ihan eri tekniikasta ja työtaidosta. Mulla on -8 ja -10 sekä hajataittoa, viimeeksi maksoin instrussa vajaan 300€. Ja tuolle leikkauksen ehdottajalle: näillä arvoilla ei kannata leikata, kun sitä likinäköä ei saada korjattua. Mulle on arvioitu, että hyvällä säkällä päästäisiin johonkin -3 arvoon. Eli leikkauksen riskit ja lasit, ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:02"]

Härregyyd mitä miinuksia. Leikkaukseen mars! Kävin 10v sitten eikä mitään ongelmaa nykyisin.

[/quote]

Onpa outo kommentti.  Kaikki ei halua "mars leikkaukseen". Suositteletko yhtä kepeästi esim. silikoneja riippurinnoista kärsiville? 

Vierailija
44/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut edes vähän laadukkaammat kaksitehot maksaa sen 300-400 paikasta riippuen. Saa niitä toki halvemmallakin mutta sitten ne linssit naarmuuntuu aika lailla helpommin ja nää hajaheijastukset, joita näissä halvemmissa linsseissä on, käy vituttamaan pidemmänpäälle.

Ikänäkö on perseestä terv viiskymppinen. 

Vierailija
45/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:02"]

Härregyyd mitä miinuksia. Leikkaukseen mars! Kävin 10v sitten eikä mitään ongelmaa nykyisin.

[/quote]

Onpa outo kommentti.  Kaikki ei halua "mars leikkaukseen". Suositteletko yhtä kepeästi esim. silikoneja riippurinnoista kärsiville? 

[/quote]

Ei noita voi verrata. Toinen on ongelman korjausleikkaus, toinen egon buustausta. Jos siis silikonia ei laitella jonkun vamman korjaamiseksi. Vertaa mieluummin vaikka rintojen pienennysleikkaukseen joita joillekin tosi rintaville tehdään kun selkä tuppaa kipeytymään etupainon vuoksi. 

Vierailija
46/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 18:05"]silmätarkastuksessa ja joudun uusimaan linssit laseihini, kun miinusta on tullut taas vähän lisää. Olen tosi likinäköinen (-8 ja -8.25). ajattelin etten uusi sankoja vain linssit. Hintaa tulee yli 400€, nyyh. Ottaa niin hitosti päähän, et mulla pitääkin olla niin huonot silmät. Linssini on tietysti kaikilla ohennuksilla sun muilla, joten hintaa tulee. Kannattaiskohan mun käydä kysymässä hinta-arviota muualta, kävin siis Silmäasemalla?
[/quote]
Hei oletko vielä kasvuiässä? Jos et, niin heti vaan sinne leikkaukseen! Mitäköhän se nyt on, oisko tonnin per silmä. Tadaa.

Vierailija
47/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 19:16"]

Se hinta kirpaisee kerran mutta jatkossa et tarvitse kalliita laseja.

Molemmat siskot kävivät laser-leikkauksessa. Seurauksena armoton valonarkuus eli kulkevat aurinkolaseissa melkein koko vuoden. En halua itselleni moista riesaa.

Varmaankin riippuu ihmisestä. Tunnen monia, joilla on nyt laserin jälkeen parempi elämä

Vierailija
48/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 18:05"]silmätarkastuksessa ja joudun uusimaan linssit laseihini, kun miinusta on tullut taas vähän lisää. Olen tosi likinäköinen (-8 ja -8.25). ajattelin etten uusi sankoja vain linssit. Hintaa tulee yli 400€, nyyh. Ottaa niin hitosti päähän, et mulla pitääkin olla niin huonot silmät. Linssini on tietysti kaikilla ohennuksilla sun muilla, joten hintaa tulee. Kannattaiskohan mun käydä kysymässä hinta-arviota muualta, kävin siis Silmäasemalla? [/quote] Hei oletko vielä kasvuiässä? Jos et, niin heti vaan sinne leikkaukseen! Mitäköhän se nyt on, oisko tonnin per silmä. Tadaa.

[/quote]

Koitapa lähemmäs 10.000/ silmä, noilla vahvuuksilla leikataan jotain ihan muuta kuin niissä alle -6 leikkauksissa. Ja leikkauksen epäonnistuminen on paljon todennäköisempää. Ota selvää ennen kuin kirjottelet p***a, jookos.

Vierailija
49/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän 53 valehtele. Koville miinuksillekin käy silmän sisäinen piilolinssi, jota tosin tehdään vain muutamilla paikkakunnilla Suomessa. Hintaa tullee karkeasti noin 3500€/silmä.

Vierailija
50/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla makso viimeksi ~600e.. Että auts vain. Näkö -10, hajataittoa ja ties mitä ongelmaa siihen päälle vielä. Pakko ottaa kaikki maailman ohennukset ja herkut kun olen täysin riippuvainen laseistani ja jopa vaarassa teloa itseni jos laseille käy jotain.

Vierailija
51/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 19:31"]

Millä ihmeellä köyhän likinäköisen ihmisen pitäisi tuollaisia hintoja maksaa? Jo kuitenkin ei ole ihan sossun asiakas kuitenkaan. :(

Musta tuo on taas törkeää rahastusta sellaisella asialla, mikä ei ole turhamaisuutta, vaan ilman niitä laseja ei kykyne elämään.

[/quote]

Tämähän se Suomessa on oikeastaan kaikista suurin ongelma. Jos bruttotulot ovat alle 2000e/kk mutta kuitenkin palkkaa eikä tukia, et saa mistään yhtään mitään ja maksat kaikesta täyden hinnan. Tuollaisesta palkasta kun maksat yksin vuokran ja ruuat, ei oikeastaan paljon muuhun rahaa jääkään.

Sossupossut voivat ostaa sossun maksusitoumuksilla vaikka sitten tuollaiset tarvittavat lähes tonnin lasit, pienipalkkaista ei auta kukaan eikä mikään. Toki siihen asti pärjää paremmin kuin sossupossu kun ei tarvitse lääkkeitä, ei uusia mitään eikä esim. niitä laseja mutta sitten kun tarvitsee, sossupossulla onkin heti asiat paremmin.

Vierailija
52/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:28"]

Molemmat siskot kävivät laser-leikkauksessa. Seurauksena armoton valonarkuus eli kulkevat aurinkolaseissa melkein koko vuoden. En halua itselleni moista riesaa.

Varmaankin riippuu ihmisestä. Tunnen monia, joilla on nyt laserin jälkeen parempi elämä

Häikäisyä ilmenee vain leikkauspäivänä, nykyään ovat todella turvallisia noi leikkaukset. Femtolasik maksaa alle 3000 euroa yhteensä. Monet tutut käyneet, ja näkevät kuin unelma. Noita on tehty jo 30 vuotta, joten pidemmän ajan kokemukstakin on asiasta. Silmätippoja joutuu käyttämään useamman kuukauden, ainoa oikea haitta. Leikkauksissa on myös takuut jos täydellistä näköä ei saavuteta heti (alle prosentti leikatuista joutuu uusintaleikkaukseen).

Vierailija
53/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaisesta putiikista kuin Lahjalasit (myymälä Espoossa) ja sain 150 euroa - 200 euroa halvemmalla kuin Nisseniltä ja Specsaversilta.

Vierailija
54/82 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2013 klo 18:05"]

silmätarkastuksessa ja joudun uusimaan linssit laseihini, kun miinusta on tullut taas vähän lisää. Olen tosi likinäköinen (-8 ja -8.25). ajattelin etten uusi sankoja vain linssit. Hintaa tulee yli 400€, nyyh. Ottaa niin hitosti päähän, et mulla pitääkin olla niin huonot silmät. Linssini on tietysti kaikilla ohennuksilla sun muilla, joten hintaa tulee. Kannattaiskohan mun käydä kysymässä hinta-arviota muualta, kävin siis Silmäasemalla?

[/quote]

Osta lennot Kiinaan tarjouksesta, esim. Shanghai, Peking, Guangzhou ja osta kymmenet lasit silmälasimarkkinoilta.

Yhdet lasit maksavat noilla spekseillä n. 30-40 € ja linssit ovat laadukkaita, kaikkine ohennuksineen ja taittosysteemeineen. Lasit saat odottaessasi, kaksitehoihin voi mennä muutamia tunteja, mutta tavallisiin -laseihin n. 30 minuuttia

Turha selittää mistään sekundasta, suomalaiset optikot ovat ihmetelleet "kalliita" linssejäni näöntarkastuksessa eivätkä uskoneet, että Kiinasta olen ostanut lasit jo vuosikausia. Mulla on toki sinne työreissuja usein, mutta yksillä lennoilla ja muutaman päivän halvalla hotellilla teetät lasien lisäksi vielä mittatilausvaatteetkin itsellesi seuraavaksi vuodeksi.

Leikkaus on toinen hyvä vaihtoehto, jos uskaltaa.

Vierailija
55/82 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 lasit yksien hinnalla. Maksoin sikana, menin lankaan . En ikinä enää osta silmäasemalta rillejä.... huijatun olo tuli.

Vierailija
56/82 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 lasit yksien hinnalla. Maksoin sikana, menin lankaan . En ikinä enää osta silmäasemalta rillejä.... huijatun olo tuli.

Vierailija
57/82 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan avata mistä tuo järjetön hintahaitari johtuu ns.normaalitilanteessa vaihtelu 100€-1000€

Vierailija
58/82 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jape kirjoitti:

Osaako kukaan avata mistä tuo järjetön hintahaitari johtuu ns.normaalitilanteessa vaihtelu 100€-1000€

Googleta linssien ominaisuuksia ja hintoja. Hinnat liikkuu peruslinssien 40 € johonkin 300 asti, kaksitehot huomattavasti kalliimpia. Plus kehykset ja työ tietty.

Vierailija
59/82 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ns. halo-ilmiöt ja tähtisade ovat myös tyypillisiä haittoja, etenkin jos likinäköä on paljon. Pahimmassa tapauksessa leikkauksen jälkeen ei sitten enää ajella autolla pimeän aikaan.

Vierailija
60/82 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:28"]

Häikäisyä ilmenee vain leikkauspäivänä, nykyään ovat todella turvallisia noi leikkaukset. Femtolasik maksaa alle 3000 euroa yhteensä. Monet tutut käyneet, ja näkevät kuin unelma. Noita on tehty jo 30 vuotta, joten pidemmän ajan kokemukstakin on asiasta. Silmätippoja joutuu käyttämään useamman kuukauden, ainoa oikea haitta. Leikkauksissa on myös takuut jos täydellistä näköä ei saavuteta heti (alle prosentti leikatuista joutuu uusintaleikkaukseen).

Voimakkaasti likinäköisellä riskit ovat eri luokkaa.

Kun suunnittelin laserleikkauksen teettämistä, asia kyllä myönnettiin, mutta vasta kun kysyin itse asiasta. Lääkärin mukaan olisi todennäköistä että seuraisi halo- ja tähtisadeilmiöitä, ja tämä haitta voisi olla pysyvä. Tarkoittaa siis sitä että kun on pimeää mutta ympärillä on katuvaloja tai auton ajovaloja, se aiheuttaa ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä