Nolasin itseni tänään ihan täysin!
Meillä oli vähän aikaa töissä mukava nainen, joka oli kunnon ekohipsteriluomu-mikälie... Siis tiedättehän ne, jotka syö vain puhtaasti tuotettua luomuruokaa jne, kunnon viherpiipertäjä :)
No tämä nainen oli meillä vähän aikaa töissä, ja tulimme tosi hyvin juttuun. Yksi päivä minulla oli salaattia ruokana, ja tämä nainen totesi, että onpa kiva kun minäkin syön kasvisruokaa jne. Halusin jollain tavalla tehdä vaikutuksen tähän naiseen, ja pokkana selitin, että joo, mähän tykkään tosi paljon kasvisruuasta ja että olen jo pitkään ollut kasvissyöjä. Tosiasiassa näin ei ole. En oikeasti tiedä mikä minuun meni, kun aloin tuollaista selittää, mutta jotenkin tuntui, että nainen "tuomitsee" kaikki lihansyöjät. Hän vaikutti aidosti kiinnostuneelta ja vaikuttuneelta, kun kerroin olevani kasvissyöjä! Muutaman kuukauden sain hyvin pidettyä tätä roolia yllä, sitten nainen lähti työpaikaltamme, enkä ole nähnyt häntä muutamaan kuukauteen.
Tänään sitten töiden jälkeen väsyneenä ja nälkäisenä menin hesburgeriin syömään kerrosaterian. Eiköhän tämä nainen juuri satu paikalle lapsensa kanssa, ja vielä huomasi minut hampurilainen kädessä. Tuli juttelemaan, ja kuulosti tosi loukkaantuneelta, kun selitin että en olekaan kasvissyöjä.
Hävettää ihan järkyttävästi, jäin kiinni ns. itse teossa! Itse kyllä olen sopan keittänyt, enkä ymmärrä miksi hitossa menin valehtelemaan tuollaista asiaa! Korvat punoittaa ja kuumottaa vieläkin ajatella tuota...
Kommentit (22)
Oikeasti, en tajua tällaisia ap:n kaltaisia tyyppejä, keneltä vaan "pääsee valhe". Siis mitä ihmettä ajattelette?
Olihan tuo nyt tosi noloa. Siis ei siksi, ettei ollutkaan kasvissyöjä vaan siksi, että oli valehdellut tuollaisen tyhjänpäiväisen asian.
P.S. Se Hesen kasvishamppari on nykyään pyöreä Falafel-hampurilainen. :) Ja aina siellä on kasvisvaihtoehto ollut, toisin kuin Mäkissä.
nainen itse valitsi hesellä?
En muista hesell olevan kasvisvaihtoehtoa. Olen siellä itse syönyt joskus miehen ateriasta ranskalaisia. t. kasvissyöjä
Ja ai että ne on hyviä!
kunnon ekohipsteriluomu-mikälie... Siis tiedättehän ne, jotka syö vain puhtaasti tuotettua luomuruokaa jne, kunnon viherpiipertäjä :)
Ja osti hesen piretelöä ja jäätelöä? Joopa. Kunnon viherpiipertäjä ei käy paikoissa, joissa syöminen aiheuttaa niin paljon jätettä. Plus hesen pirtelöt ja jäätelöt tuskin on luomua.
Epäuskottavaa.
tuskin sitä haittaa se että olet lihansyöjä. mutta tuo että olet valehdellut, se voi antaa sinusta oudon kuvan.
...minusta lähinnä tuo työkaverisi kuulostaa todella kontrollifiikiltä. Sinä vähän epävarmalta, mutta ystävälliseltä ihmiseltä. Tekevälle sattuu. Tällaista elämä joskus on, että sitä tekee jotain vähän hassua hetken mielijohteesta. Eiköhän kaikille ole sattunut jotain tämäntapaista joskus. Tietty asiassa suurena plussana on se, että olette entiset työkaverit.
En muista hesell olevan kasvisvaihtoehtoa. Olen siellä itse syönyt joskus miehen ateriasta ranskalaisia. t. kasvissyöjä
Nainen ei itse jäänyt syömään mitään, hakivat tyttönsä kanssa jätskit tai pirtelöt.
Todellakin tahallani en tuota tehnyt, eikä tarkoitus ollut loukata naista. Todellakin silloin joskus vain joskus lipsahti suusta tuo. Onneksi ollaan vain entiset työkaverit!!
Ap
on kasvishampurilainen.
T: toinen kasvissyöjä
tai mitä TE olette siellä syöneet! Ap kysyi ihan muuta. Miten ärsyttävää tuollainen sivujuonen jauhaminen.
Toisekseen Hesellä on myös kasvisateria, eli jos tämä olisi totta, olisit paljastanut itsesi ihan suotta :D.
Kasvissyönti ei sitäpaitsi ole mikään uskonto; minäkin syön lihaa joskus vaikka olen ks. En tosin Hesen tms. pikaruokalan lihaa.
En muista hesell olevan kasvisvaihtoehtoa. Olen siellä itse syönyt joskus miehen ateriasta ranskalaisia. t. kasvissyöjäon kasvishampurilainen.
T: toinen kasvissyöjä
Siitä taitaa olla jo vuosia kun oon siellä viimeksi käynyt, niin ei muista. Mäkkärin kasvisateria oli ihan positiivinen ylläri. Mua harmittaa kun mäkkärin fetasalaatti lopetettiin. Se oli hyvää.
Ja minä käyn monesti Hesellä ihan vaan kahvilla.
Itse juttuun, niin en pidä tuota mitenkään pahana mokana. Vähän hassuahan se on, ja nainen voi kokea sen jonkin sortin kettuiluna, mutta ei se ole niin vakavaa! Kaikki sekoilee joskus. :)
Päässäsi viiraa pahasti. Ei kukaan normaali käyttäydy noin :O
Tuskin kukaan sitä hampurilaista ratsasi, joka ap:n suussa oli.
meneepä porvoossa huonosti
usein olenko kasvissyöjä. En tiedä mistä johtuu, habitus on melko normaali. Olen tosin ammattitaiteilija ja ehkä hieman idealisti, vaikkakin pidän nokkani yleensä kiinni mielipiteistäni.
Kerran sitten hieroin ystävyyttä erään teatteriharrastuksessa tapaamani todella mukavan oloisen naisen kanssa. Hän kutsui minut ulos tuulettumaan ja päätimme aloittaa syömällä jotain. Ravintolaa valitessamme hän mainitsi aina mistä saa hyvää kasvisruokaa, ikään kuin se taivuttaisi minut syömään siellä. Lopuksi hän jopa sanoi: "Etkös olekin kasvissyöjä?"
Minä räjähdin nauramaan ja sanoin: "Miksi ihmiset aina kysyvät tuota? NÄYTÄNKÖ mä sitten joltain viherpiiperolta?"
Hetken tuli hiljaista.
Sitten nainen alkoi kertoa omasta kasvissyönnistään ja mitä siihen sisältyy.
En tiedä mistä se on tuttu, täällä käymisen olen alottanut vähän aikaa sitten. Mietin pitkään, viitsinkö tätäkään juttua kirjoittaa, mutta oikeastaan tämä on ainoa paikka missä tästä viitsin kertoa. Ja kuten sanoin, ihan vahingossa silloin lipsautin että olen kasvissyöjä. Ja tein sen vain tehdäkseni vaikutuksen tähän naiseen, kuitenkin hän oli silloin uusi työkaveri jne. Mietin monesti, että korjaan asian, mutta sitten sepitystä oli pakko jatkaa.
Vähän hankala sitä kerrosateriaa enää siinä vaiheessa oli mihinkään piilottaa, kun nainen oli huomannut minut ja oli tulossa juttelemaan. Niissä hampurilaisissa on eriväriset kääreetkin, ehkä siitä tunnisti, en tiedä.
Ap
Tosi noloa ap.