Säännöt rakkaudelle, mistä kertoo?
Mistä Anna Puun laulun ”Säännöt rakkaudelle” sanat sinusta kertovat? Vetovoimasta välillä kahden ihmisen, jotka ovat tahoillaan jo varattuja eivätkä halua loukata puolisoitaan? On kovin kaunis ja haikea.
"Me emme saa haluta toisiamme niin, että valehdellaan
kotona koskaan rakkaillemme. Tämä on sääntö ensimmäinen.
Emme saa sanoa toisillemme: "Mitäpä jos kaiken riisuisimme?
Avaamme viimeisenkin portin." Tämä on sääntö numero kaks.
Meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudelle.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Hiljentää risteyksiin ajoissa.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Kääntyä kotiin ajoissa.
Me emme saa katsoa toisiamme niin, että totuuden paljastamme.
Laskemme sisään ja iäksi viereen. Tämä sääntö kolmas jo on.
Emme saa tarvita toisiamme niin, että vajotaan.
Emmekä elää voi omillamme. Tämä on sääntö lohduttomin.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Kääntyä kotiin ajoissa.
Emme saa hylätä toisiamme. Entä jos sittenkin rakastumme?
Jos alussa yhdeksi meidät luotiin. Tämä on sääntö viimeinen.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Kääntyä kotiin ajoissa."
Kommentit (73)
Ihana, voimaa jokaiseen päivään näistä sanoista.
Emme saa hylätä toisiamme. Sen voimalla jaksan arkeani ja haaveilen salarakkaasta.
Osuu ja uppoaa. Olen itse nyt vastaavassa tilanteessa. Päätin, että en anna salasuhteen suhteen mennä ihon alle, mutta toisin kävi.
Tilanne meillä on hyvin haastava tapaamisten suhteen ja siksi hyvin raastava sisäisesti. Järki sanoo, että tämä ihana nainen pitäisi unohtaa, mutta sydän toista mieltä. En todellakaan ole ylpeä, että pidän yllä salasuhdetta...
Viime päivinä sydämessäni on tunne että saatan joutua päästää hänet menemään. Elämäni rakkaus jota en ehkä koskaan sitten saanutkaan kuin hetken häivähdyksen.
Biisi samalla raastaa sisuskalujani mutta tuo myös lohtua.
Se elämän rakkaudelta tuntuva henkilö voi myöhemmin osoittautua vääräksi. Olisi sittenkin kannattanut jäädä siihen aiempaan suhteeseen ja korjata se. Joskus ero on oikea ratkaisu, mutta voimakas rakkaus ei todista henkilöä sopivaksi, ja suhteen "kiellettyys" yleensä vahvistaa tunteita vaikka henkilö ei olisikaan sopiva.
Lapsiperheessä kannattaisi ensin tosissaan yrittää terapeutin avulla saada suhde kuntoon ja unohtaa muut henkilöt. Jos se ei millään onnistu, sitten voi yrittää miettiä, miten kävisi sen toisen henkilön kanssa pitkällä aikavälillä, kun alkaisi olla monia samanlaisia ongelmia kuin nykysuhteessa ja uusia.
Yleensä terapeutin avulla saa suhteen kuntoon, jos molemmat oikeasti haluavat, vaikka itse luulisi, että toinen on vain kelvoton tai epäsopiva. Poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys seiskalle:
Olitte siis tahoillanne varattuina, mutta koitko sinä rakkauden silloiseen puolisoosi jo kadonneen, vai tuliko tämä uusi rakkaus tilalle?
Minä olen vastaavassa tilanteessa, siis tuossa jossa yritän keksiä *salarakkaani' kanssa kaikenlaisia sääntöjä, sillä tuntuisi niin väärältä ja rumalta pettää ja jättää oma puoliso. Mutta tunnne rämpiväni upottavassa suossa, sillä koen rakastavani niin paljon tätä 'salarakasta', eikä tämä ole mikään hetkellinen ihastus vaan tunne on kestänyt jo 2 vuotta.
Todella pysäyttävät sanat tuossa biisissä, uskoisin että kaikki tilanteen eläneet voivat siihen samaistua ja ymmärtävät täysin, mitä niillä sanoilla tarkoitetaan.
Jaa että ihan tuntuisi väärältä ja rumalta pettää? Mutta sitähän te juurikin teette. Teidän kaltaisillenne kuvotuksille ilmeisesti vain seksi tarkoittaa pettämistä. Eihän se toki pettämistä ole, että tunnustaa kumppanin selän takana rakkautta toiselle, flirttailee, kevyesti koskettelee, salaa rakastaa tätä toista kertomatta tätä kumppanille.
Ratsastaa kypsymättömien ihmisten tunneskaalalla eksyttäen ihmiset siitä, mitä Rakkaus oikeasti on.
Kertoo pettämisestä.
Luvattomasta ns. rakkaudesta.
Olipa koskettava Jannan eilinen Vain elämää-tulkinta. Muistui mieleen omat säännöt. Eipä niitä kovin hyvin noudatettu, paitsi säännön lohduttoman kohdalla. Toivottavasti hän voi hyvin. Emme voi olla enää yhteydessä.
Kertoo itsekkäistä ihmisistä, jotka ajattelevat vain itseään ja pettävät puolisoaan.
Anna Puu julkaisi ton biisin 2012, erosi itse 2013, Jukka erosi Jennistä 2014, Anna ja Jukka meni yhteen 2015.
Jos toista rakastaa enemmän kun puolisoaan, on väärän kanssa yhdessä. Onni on sen kanssa ketä rakastaa enemmän kuin muita.
Keskenkasvuisista aikuisista.