Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lastenhuonneillenne tapahtuu, kun lapset muuttavat kotoa?

Vierailija
16.01.2013 |

Jääkö huone edelleen lapsen käyttöön, kun hän käy kotona?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkeinpä heti, kun lähdin opiskelemaan.

Tuli sitten kotona käydessä sellainen olo, että täällä ei ole minulle enää mitään sijaa.

Vierailija
2/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten kotona käydessä sellainen olo, että täällä ei ole minulle enää mitään sijaa.

kotoa muuttaville tulee tuollainen olo, etteivät olisi tervetulleita. Meillä monta lasta ja asutaan ahtaasti, joten vapautuvat huoneet on otettava heti käyttöön. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa muuttaville tulee tuollainen olo, etteivät olisi tervetulleita. Meillä monta lasta ja asutaan ahtaasti, joten vapautuvat huoneet on otettava heti käyttöön. ap

kannattaa puhua asiasta lasten kanssa, että ymmärtävät ja hyväksyvät asian. Ettei tule yllätyksenä, niin kuin minulle. En moiti vanhempiani niinkään huoneen viemisestä, vaan siitä etteivät puhuneet asiasta etukäteen.

(2)

Vierailija
4/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhimman muksun poismuutettua, muutellaan hänen huonettaan niin, että sinne saadaan jonkinmoinen työpiste (useimmiten sitä varmasti käyttää mies, joskus myös minä). Sen lisäksi sinne varmasti jätetään "vieras"sänky/levitettävä sohva yövieraita (mm. tätä poismuuttanutta lasta) varten. Keskimmäisen poismuutto ajoittunee siten, että voimme myydä talon ja muuttaa nuorimmaisen (joka niihin aikoihin lähtee lukioon/ammattia opiskelemaan) kanssa helpompaan asumismuotoon. Ei meillä ole mitään järkeä pitää näin isoa taloa "riesana", kun tykkäämme matkustelusta ja harrastamisesta. Talon huoltaminen ja kunnossapitäminen vie kuitenkin aika paljon aikaa, vaivaa ja rahaa ja meillä tuntuu olevan noille kaikille kolmelle muutakin käyttöä ;)

Vierailija
5/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huoneesta tuli varasto. otenkin se vaan ajautu siihen :D Vanhemmilla on kyllä iso kolmiokerroksinen talo, ja oikeastaan mulla vaihtu siel huone vikaksi vuodeksi toiseen huoneeseen. Kummastakin tullu varasto (toinen kyl oli ennestäänki lämmin varasto, josta vaan raivasin itelleni huoneen omalla ulko-ovella).

Tosin toises huonees on kyl myös vanha pöytäni ja äiti tekee siellä koulujuttujaan joskus.

Isosiskon ja isoveljen huoneet on pysyneet tismalleen entisellään.

Toisaalt, ne myös käy vanhemmilla ihan yöötäkin. Ite taas oon yötä ehkä sen kerran vuodessa - musta on mukavampaa mennä kotiin nukkumaan aina kun siel oon käyny. Ja on niil vierashuone jossa nukuu tarvittaessa.

Musta tuo mitä huoneille tapahtuu on vähän perhekohtasta. osalla on tilaa pitää huoneita lähes käyttämättöminä, säästää lasten oleskelutilana jos tulevat käymään. Osalla taas on pieni koti eli huoneet on oikeestaan pakko ottaa käyttöön.

Vierailija
6/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutan pienempään asuntoon, kun lapseni muuttaa omilleen.

Vierailija
7/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen äiti muuttaa todennäköisesti meille tuossa vaiheessa, joten hänelle menee ainakin 2 huonetta ja wc (ovat jo nyt omalla sisäänkäynnillä vähän kuin toinen asunto talossa).

Kun lapsi on muuttanut kotoa, ei sillä enää meillä ole huonetta. Sillähän on sitten oma koti, kohta oma perhekin.

Vierailija
8/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisesta tuli vaatehuone.

Niitä on jossain vaiheessa pintarempattu, kun lapsi on muuttanut pois. Päivitetty hieman.

Vierashuoneessa kaikki yövieraat nukkuu. Oli ne muita tai sitten niitä pois muuttaneita lapsia.

Vierailija
9/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan muutamaksi vuodeksi. Minusta on tärkeää, että hän tietää ja tuntee olevansa osa perhettämme ainakin niin akauan, että hänellä on oma perhe ja ehkä nuo voivat limittyä sen jälkeenkin, kuten omalla kohdallani ja mieheni kohdalla.

Mutta itse asiassa mä toivon meidän muuttavan tästä huolimatta pienempään asuntoon jo ennen tuota. Ehkä jo silloin kun lapsi vielä asuu kotona.

Vierailija
10/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempieni kotona kaikilla on säilyneet omat huoneet. Tosin nyt veljeni muutettiin toiseen huoneeseen, kun tekee loma-ajat vanhempieni kotoolta käsin yötyötä. Ei oikein onnistunut päivien nukkuminen keittiön ja olohuoneen vieressä.

Miehen kotona miehen huone meni nuoremmalle veljelle. Ylijääneestä huoneesta tehtiin sitten vierashuone.

Luulisin, että nämä menee ihan tarpeen mukaan. Vanhemmillani on iso talo, jossa oli jo täysien asukkaidensa kanssa vierashuone ja työhuone, eikä ylimääräistä tilaa tarvittu muuhun käyttöön. Anoppilassa taas huoneita oli just eikä melkein, jolloin vierashuoneelle oli varmasti enemmän tarvetta kuin kotoa muuttaneen lapsen huoneelle.

Vierailija
11/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi tarpeettomalta ihan energiankulutuksen ja siivouksenkin takia pitää näin paljon huoneita. Mieluummin ostaisin halvemman kämpän ja sitten vaikka loma-asunnon lisäksi.

On myös hyvin todennäköistä että lapset jatkavat elämäänsä täällä Helsingissä, niin että tuskin tarvetta suuremmalle yökyläilylle tulee.

Vierailija
12/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 240-neliöinen talo ja 120-neliöinen kesämökki, joten ei ole tarvetta vohkia noita mihinkään.

Vierailija
13/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa tulee muutto pienempään asuntoon.

Oma lapsuudenkotini on sama edelleen ja nukun silloisessa huoneessani siellä käydessäni. Muutettuani se jäi veljeni huoneeksi ja hänkin nukkuu siinä huoneessa.

Kun olimme yhtä aikaa vieraisilla veljeni lapsineen nukkui siellä ja se oli luontevaa, minä nukuin olohuoneessa.

Mielestäni huoneita ei tarvitse säästää entisessä asussaan jos joku kotoa pois muuttaa.

Jos koti on iso ja paljon huoneita niin tilanne toinen.

Vierailija
14/14 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun molemmat lapset olivat muuttaneet, isäni ja äitipuoleni muuttivat pienempään. Saadaan kuulemma asua hotellissa, jos tullaan käymään (pitkät välimatkat). No, ei olla käyty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän