Huoh, olen 3 lapsen äiti ja näännyn äitinä olemiseen, miten te yli 3 lapsen äidit jaksatte?
Koko ajan joku lapsista tarvitsee jotain! Hommasta hommaan käy tämän äidin kivinen tie.
Kommentit (23)
Meillä neljä, josta kolme alle 4 vuotiaita ja haaveissa olisi viides lapsi. Mutta se saa odottaa, kun pitää antaa kropan toipua näistä raskauksista vuosi tai pari ja sitten katsellaan uudestaan.
Monet aina päivittelee, että "kuinka rankkaa teillä varmaan on", mutta olen siinä mielessä onnekas, että voimat ovat tähän asti riittäneet eikä lapset ole meille taakka vaan suunnaton voimavara ja elämän ilo.
minullekin tuli yllätyksenä ja järkytyksenäkin kuinka suuri ero oli siirtyä kahdesta lapsesta kolmeen.Tuntuu ettei ehdi mitään kuin vastata lasten tarpeisiin. Nyt pienin 2,5 v niin alkaa helpottaa, lapset leikkivät keskenään ja olen opettanut pieniä kotitöitä, roskien viemistä, tiskikoneen tyhjennystä yms. T.kohtalotoveri
Vaikeinta oli ilman muuta eka vuosi esikoisen kanssa, kun kaikki oli aivan uutta. Toinen syntyi pian esikoisen 1-vuotispäivän jälkeen ja kahden kanssa se ensimmäinen vuosi oli kieltämättä työläs, mutta sitten helpotti nopeasti. Kun kolmas syntyi 2 vuoden päästä keskimmäisestä, hän solahti joukkoon niin ettei käytännössä tuntunut tarvitsevan mitään erityistä.