Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et lue aloitusta kunnolla mutta vastaat silti (asian vierestä)?

Vierailija
14.01.2013 |

Se kun tuntuu olevan hirveän yleistä, että joko ei lueta kuin otsikko tai sitten luetaan viesti niin huolimattomasti kuin mahdollista. Tämän minimaalisen paneutumisen jälkeen sitten kuitenkin tehdään valtavan vahvoja tulkintoja ja niistä taas päätelmiä. Lopputulos on usein se, että vastaaja on vain kuvitellut aloittajan olleen jotakin mieltä ja vastaa jopa aggressiivisesti aloitukseen, tai siis siihen mitä kuvitteli laiskuuksissaan aloituksessa lukeneen.

Täällä törmää hirveän usein siihen, että samat asiat jotka aloituksessa on jo sanottu, pitäisi sanoa toisen, kolmannen ja neljännenkin kerran (jopa samalle ihmiselle), kun jostakin syystä ihmiset eivät vaan osaa lukea tai jotain.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin vastaus hukkuu turhautuneiden kotiäitien vuodatusten alle.

Vierailija
2/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuperäiseen kysymykseen liittymätön laaduton mutta nopea vastaus on parempi kuin aloituksen sisäistänyt ja siihen reagoiva laadukas vastaus vähän pidemmällä viiveellä? Miksi vastata ollenkaan jos kerran ei edes välitä lukea mitä aloituksessa oikeasti sanotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaa/halua lukea enempää. Heitän linkinkin eteenpäin jo parin sanan perusteella. En edes lue tarinaa loppuun. Tällaiseksi tulee nettiaikakaudella kun kaikki pitää nopeasti vilkaista ja sitten on jo kiire uusien asioiden kimppuun. Jos myöhmmin pitäisi tarkastaa että mikä sekin uutinen oli kun jossain pohjoisessa tehtiin sitä ja tätä niin ei sitä uutistakaan enää löydy kun on tullut jo niin paljon uutta.

Nyt esim. kuulin syrjäkorvalla, että tuo kaivospalo oli suomessa, vaikka oli ulkomaalaisen niminen kaivos. Olin aivan ällikällä.

Vierailija
4/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuperäiseen kysymykseen liittymätön laaduton mutta nopea vastaus on parempi kuin aloituksen sisäistänyt ja siihen reagoiva laadukas vastaus vähän pidemmällä viiveellä? Miksi vastata ollenkaan jos kerran ei edes välitä lukea mitä aloituksessa oikeasti sanotaan?

olla mitään laadukasta vastausta. Ne säästetään laadukkaampaan seuraan.

Vierailija
5/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaa/halua lukea enempää. Heitän linkinkin eteenpäin jo parin sanan perusteella. En edes lue tarinaa loppuun. Tällaiseksi tulee nettiaikakaudella kun kaikki pitää nopeasti vilkaista ja sitten on jo kiire uusien asioiden kimppuun. Jos myöhmmin pitäisi tarkastaa että mikä sekin uutinen oli kun jossain pohjoisessa tehtiin sitä ja tätä niin ei sitä uutistakaan enää löydy kun on tullut jo niin paljon uutta.

Nyt esim. kuulin syrjäkorvalla, että tuo kaivospalo oli suomessa, vaikka oli ulkomaalaisen niminen kaivos. Olin aivan ällikällä.

Mitä ne "laaduttomat" vilkaisut sinne tänne sitten auttavat? Eikö olisi parempi katsoa vaikka 7 asiaa niin että myös tietää mistä niissä puhutaan kuin 50 asiaa, joista ei oikeasti tiedä mitään? Kuten sanottu niin se hätäinen vilkaisu vaan tekee sen, että iso osa asian "sisäistämisestä" tuleekin omasta tulkinnasta jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä sen alkuperäisen jutun kanssa. Mikä järki on kauhealla vimmalla käydä läpi juttuja joista ei oikeasti lopulta jää yhtään mitään käteen?

ap

Vierailija
6/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niillä ei ole muutakaan tekemistä. Ja vastustan kotiäitien työntekoa, mun mielestä hallituksen ei pitäisi tehdä toimenpiteitä.

Vierailija
7/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää.

Just viikonloppuna mä kirjoittelin toisella palstalla koiraongelmastani. Mun viestit oli mun mielestä asiallisesti kerrottu, olin pyrkinyt vastaamaan jo etukäteen niihin tavallisimpiin kysymyksiin ja koetin olla mahdollisimman subjektiivinen ongelmani kartoituksessa.

Ja mitä seurasi?

Aika monta kymmentä viestiä, jossa jankutettiin sitä samaa; "koulutuksen puutetta". "Et ole kouluttanut koiraasi" "Kuvitteletko että koira osaa käyttäytyä ilman koulutusta?" -Vaikka mä olin joka hemmetin viestissäni aloituksesta lähtien painottanut että koiraa ON koulutettu. Kerroin jopa esimerkkejä siitä, miten joissain ongelmatilanteissa ollaan tehty -ja silti sen viestin jälkeen tultiin jankuttamaan että "kerro nyt sitten miten muka olet kouluttanut siinä ja siinä tilanteessa?"

Siis argh! Ihan tuli sellainen olo, että alle yksi prosentti vastaajista oli oikeasti lukenut mun viestin/viestit, loput 99% heitti vastauksiaan vain ja ainoastaan otsikon perusteella.

Todella raivostuttavaa.

Vierailija
8/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä muutenkin on.

Tämä on pöllöpalsta, varsinainen aivovapaa.

Vierailija
9/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla mitään laadukasta vastausta. Ne säästetään laadukkaampaan seuraan.

Mikään ei tarkoita mitään ja vastauksetkin heitetään jollakin satunnaisgeneraattorilla mutta hirveen kiva kuitenkin täällä av:lla istua puolet illasta :D

Vierailija
10/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa kahlata, ja sen vuoksi olisikin tosi kiva, jos aloituksessa olisi älytty kertoa kaikki teemaan liittyvä olennainen taustatieto niin, etteivät ne huku johonkin vastausketjun toiselle sivulle vastaukseen nro 74...

Olet aivan oikeassa ap silti, moni ei jaksa lukea aloituksia edes likimainkaan kunnolla. Veikkaan, että aika monella on myös aitoja ongelmia luetunymmärryksen kanssa. Mutta kuten kaikessa viestinnässä, myös viestijässä voi olla vikaa eli kaikki eivät myöskään osaa kirjoittaa aloitustaan niin, että saavat mieleisiään kommentteja haluamastaan aiheesta.

Ärsyttävintä on, että av-mammeroille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa puhua periaatteellisista asioista. Jos heille erehtyy kertomaan esimerkin jostain ongelma-alueesta, he tarttuvat siihen esimerkkiin kuin täi tervaan ja alkavat intää siitä, tivata lisätietoja, tyrkyttää neuvoja (joita ei edes ole kysytty), huutamaan "tää on provo" jnejne.

Argh.

Vierailija
11/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää.

Just viikonloppuna mä kirjoittelin toisella palstalla koiraongelmastani. Mun viestit oli mun mielestä asiallisesti kerrottu, olin pyrkinyt vastaamaan jo etukäteen niihin tavallisimpiin kysymyksiin ja koetin olla mahdollisimman subjektiivinen ongelmani kartoituksessa.

Ja mitä seurasi?

Aika monta kymmentä viestiä, jossa jankutettiin sitä samaa; "koulutuksen puutetta". "Et ole kouluttanut koiraasi" "Kuvitteletko että koira osaa käyttäytyä ilman koulutusta?" -Vaikka mä olin joka hemmetin viestissäni aloituksesta lähtien painottanut että koiraa ON koulutettu. Kerroin jopa esimerkkejä siitä, miten joissain ongelmatilanteissa ollaan tehty -ja silti sen viestin jälkeen tultiin jankuttamaan että "kerro nyt sitten miten muka olet kouluttanut siinä ja siinä tilanteessa?"

Siis argh! Ihan tuli sellainen olo, että alle yksi prosentti vastaajista oli oikeasti lukenut mun viestin/viestit, loput 99% heitti vastauksiaan vain ja ainoastaan otsikon perusteella.

Todella raivostuttavaa.

Kiitos elävästä esimerkistä.

Ja joo, todellakin on rasittavaa. Mä en jotenkin tajua sitä, että ei jakseta lukea sitä aloitusta mutta jaksetaan kuitenkin vastata useankin viestin voimin ihan siltä pohjalta mitä on KUVITELTU toisen sanoneen. Eikö voisi samalla vaivalla lukea sen viestin ensin ja vastata sitten, jos kuitenkin aikoo nähdä vaivaa ja vastata.

Ei ihme, että täälläkin tulee tappeluita koko ajan, kun kaikki puhuvat vain jostakin omasta kuplastaan ja kutakuinkin siis väittelevät pään sisällään olevien äänien kanssa eikä niiden vastakirjoittelijoiden.

Mun suurin ihmetyksen aiheeni siis on se, että miksi ylipäänsä vastata ja nähdä se vaiva, jos ei riitä resurssit lukea sitä viestiä ensin johon on vastaamassa. Ihan järjetöntä. Ihan maanisena vaan roiskitaan mielipiteitä sinne tänne tietämättä ollenkaan mikä on edes aiheena.

ap

Vierailija
12/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää se sika ja sheivata pimpulis!

Vierailija
13/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rämemajavat on pyllystä.

Vierailija
14/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on, että av-mammeroille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa puhua periaatteellisista asioista. Jos heille erehtyy kertomaan esimerkin jostain ongelma-alueesta, he tarttuvat siihen esimerkkiin kuin täi tervaan ja alkavat intää siitä, tivata lisätietoja, tyrkyttää neuvoja (joita ei edes ole kysytty), huutamaan "tää on provo" jnejne.

Argh.

Joo ja sukua tuolle taipumukselle on tulkita kaikkien aloitusten motiiviksi aloittajan henkilökohtainen ongelma, tai yleensä jokin negatiiviseksi miellettävä piirre kuten kateus tai huono itsetunto. Vaikka siis tosiaan lähtisi keskustelemaan aiheesta ihan yleisellä ja periaatteellisella tasolla. Välittömästi aletaan silti tivata aloittajalta, että mikä ongelma sulla on jne. Sitä eletään jotenkin niin konkreettisella tasolla ettei abstraktimpi ajattelu oikein onnistu.

ap

Vierailija
15/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yleensä todella pitkäpinnainen ihminen enkä jaksa provosoitua kovinkaan helpolla. Mutta pakko myöntää että tuossa koiraongelmaketjussani mä en yksinkertaisesti enää jaksanut jatkaa. Siis se oli aivan jotain uskomatonta niitten vastausten taso ja laatu.

Vastataan aggressiivisesti ja syyttäen mun aloitusviestiin, johon mä vastaan sitten niin että koetan vielä kerran selvittää asiaa rautalangan avulla vääntäen. Asia ei mene perille, tulee sellainen olo että kukaan ei lue mitään mitä mä kirjoitan, sama tyyli jatkuu näillä vastaajilla. Mä edelleen sinnikkäästi koetan vastata tähän ihmeelliseen joukkoharhaan, koetan esittää asiani niin yksinkertaisesti kuin ikinä vain osaan -ja mikään ei muutu.

Siis ihan oikeasti, haloo! Ihan kuin mä puhuisin seinille tai joillekin avaruusolioille. Siinä tulee itsellekin ihan epätoivoinen olo, epätodellinen olo. Ihan kuin ne ihmiset ei osais keskustella ollenkaan, ihan kuin tosiaan ne eläis jossain omassa sisäisessä maailmassaan ja vastailee sitten kauhealla aggressiolla omiin sisäisiin ääniinsä.

Siksipä mä yleensä mieluummin pysyttelen taustalla. Hulluksi täällä tulee muuten.

Kiitos elävästä esimerkistä.

Ja joo, todellakin on rasittavaa. Mä en jotenkin tajua sitä, että ei jakseta lukea sitä aloitusta mutta jaksetaan kuitenkin vastata useankin viestin voimin ihan siltä pohjalta mitä on KUVITELTU toisen sanoneen. Eikö voisi samalla vaivalla lukea sen viestin ensin ja vastata sitten, jos kuitenkin aikoo nähdä vaivaa ja vastata.

Ei ihme, että täälläkin tulee tappeluita koko ajan, kun kaikki puhuvat vain jostakin omasta kuplastaan ja kutakuinkin siis väittelevät pään sisällään olevien äänien kanssa eikä niiden vastakirjoittelijoiden.

Mun suurin ihmetyksen aiheeni siis on se, että miksi ylipäänsä vastata ja nähdä se vaiva, jos ei riitä resurssit lukea sitä viestiä ensin johon on vastaamassa. Ihan järjetöntä. Ihan maanisena vaan roiskitaan mielipiteitä sinne tänne tietämättä ollenkaan mikä on edes aiheena.

ap

Vierailija
16/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää se sika ja sheivata pimpulis!

Vierailija
17/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ne vasta suloisia onkin.

Vierailija
18/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö niitä pakastenugetteja. Tiiättekö mitä kanan osia niihin on käytetty? Liekkö ees kanaa!

Vierailija
19/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä eletään jotenkin niin konkreettisella tasolla ettei abstraktimpi ajattelu oikein onnistu.

ap

Ja tämä on monelle oman elämän vitutuksien ja turhaumien purkamispaikka. Voi nimettä olla aggressiivinen, kun IRL ei uskalleta sanoa kenellekään vastaan.

-11-

Vierailija
20/62 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niillä ei ole muutakaan tekemistä. Ja vastustan kotiäitien työntekoa, mun mielestä hallituksen ei pitäisi tehdä toimenpiteitä.

Toimenpiteiden pitäisi olla laissa kielletty, niin paljon pahaa niistä on seurannut Suomessa ja muualla maailmalla!

Mielestäni kotiäidit lukevat aloituksia ihan yhtä huonosti kuin muutkin, johtuneeko sitten siitä, ettei kotitöitä ole jaettu riittävän hyvin.