Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harjoitussupistuksia alk rv15+, onko paha?

Vierailija
06.11.2012 |

Suht raskasta hoitotyötä, nostot, vaippojen vaihdot yms eikä mtn kevyitä asukkaita..

Selkäkivut vaivavaat jo, ja nyt on harjoitussupparit jo alkanut.

Toinen lapsi tulossa..

EI kivulaita suppareita, onneksi, mutta onko harjoitussuppareista haittaa näin varhiasessa vaiheessa..?

Neuvola vasta 15.11, kannattaisko varata neuvolalääkäriin aika ennen sitä jo...?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ei pääse, ksoka se on paikalla huomenna mutta päivä on täysi, ja keskiviikkona EHKÄ onnistuu, joten terkkari kirjoittaa saikkua ma-ke (olen tänään ja huomennakin saikulla...) että voin olla kotona jos pelottaa mennä supistusten takia töihin.

To sitten tosiaan on neuvola, mutta sekin on ihan perusneuvola, lääkärikäynti on vasta vkolla 26.

Että joo...

VAikka on supistellut (toki kivuttomasti) jo muutaman päivän, eilisestä alaken lähes jatkuvasti, ja nyt on vatsa kokonaan arka, kävellessäkin sattuu.

Mutta ei ole syytä tavata lääkäriä...

Vierailija
2/14 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuli kipeitäkin, erityisesti rasituksessa. Saikulle jouduin vkolla 25 ja piti välttää rasitusta, koska kohdunkaula oli lyhentynyt hieman. Lopulta tämä ei kuitenkaan tarkoittanut mitään sen kummempaa. Lapsi syntyi vasta rv 41+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jouduin tuossa tilanteessa kevyempiin hommiin.

Vierailija
4/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraava vapaapäivä/sopiva päivä käydä onkin se 15.11..

Viikonloppu kyllä vapaa, mutta silloinhan neuvola ei ole auki=/

Ja nyt loppuviikon töitä 7-16, ei kamalasti hyödytä yrittää saada aika esim ens viikon ke mikä on eka mahdollinen, kun on sitten to se varsinainen aika...

No, kai se tästä.

Jos ei mene ihan mahdottomaksi...

Vierailija
5/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyköön miten käy lapselle? Niinkö. ei siihen vapaapäivää tarvi että soitaa ja kysyy mitä meinaavat. ja jos sanovat, että tulla käymään niin sitten meet vaikka ei vapaapäivää olisikaan.

minäkään en pystyisi koskaan käydä neuvolassa jos odottaisin vapaapäiviä.

Vierailija
6/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tokassa alkoivat aikaisin. Mutta ajallaan syntyi, ei siis ollut haittaa. Ei sitä silti tiedä, eli ehkä soitto oois paikallaan.

Nyt oon rv20 ja supistuksia tulee ajoittain. Ei kuitenkaan sarjoissa tai kipeitä ( paitsi aamulla tulee yleensä aina yksi tiukempi). En ole huolissani, koen tuntevani kroppani.

Vierailija
7/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyköön miten käy lapselle? Niinkö. ei siihen vapaapäivää tarvi että soitaa ja kysyy mitä meinaavat. ja jos sanovat, että tulla käymään niin sitten meet vaikka ei vapaapäivää olisikaan.

Mut en mä silti pääse lähtemään näytille ennen tuota sovittua käyntiä, jolloin minulla on vapaapäivä.

VAikka kuinka periaatteessa pitäisi olla mahdollista, niin käytännössä se ei vaan käy.

Olen yksin töissä yksikössäni, en voi jättää yksikköä valvomatta keskellä päivää jotta pääsisin lääkäriin, en voi ottaa sairaslomaa koko päivälle koska joka saikkupäivästä tarvitaan lääkärintodistusta, muissa yksiköissä on omat tehtävät, ei sieltä voi kukaan tulla yllättäen keskellä päivää minun tehtäviäni hoitamaan.

Vierailija
8/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en mä silti pääse lähtemään näytille ennen tuota sovittua käyntiä, jolloin minulla on vapaapäivä.

VAikka kuinka periaatteessa pitäisi olla mahdollista, niin käytännössä se ei vaan käy.

Olen yksin töissä yksikössäni, en voi jättää yksikköä valvomatta keskellä päivää jotta pääsisin lääkäriin, en voi ottaa sairaslomaa koko päivälle koska joka saikkupäivästä tarvitaan lääkärintodistusta, muissa yksiköissä on omat tehtävät, ei sieltä voi kukaan tulla yllättäen keskellä päivää minun tehtäviäni hoitamaan.

Mutta eikö kannattaisi ajatella vähemmän töitä ja työkavereita ja enemmän itseään ja syntymätöntä lastaan tuossa tilanteessa?

Vierailija
9/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta löysin jo monet keskustelut ympäri nettiä että ihan normaalia on.

Jos nyt menee ihan mahdottomaksi tai alkaa olemaan kivuliaita suppareita menen kyllä lääkäriin.

Vierailija
10/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja työsi kuulostaa raskaalta), mutta itselläni oli yhdessä raskaudessa harjoitussuppareita jo viikolla 11! Eivät meinanneet neuvolassakaan uskoa, mutta koska kyseessä oli kolmas raskaus, luulen kyllä tietäneeni/tunnistaneeni ne. Mutta siis kaikki meni hienosti loppuun asti! :)

Vierailija
11/14 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä meni ihan maatessa kun mahaa koski koko päivän..onneksi meni ohi sitten.

Täytyy varmaan soittaa neuvolaan josko joku katsoisi kohdunsuun tilanteen

Vierailija
12/14 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt joku olisi kiinnostunut...

Tänään supistelut niin paljon, ja selkä ollut niin kipeä että kävin työterveyslääkärillä, sain selkäkipujen takia pari päivää sairaslomaa niin huomenna voin soittaa neuvolaan jos pääsisi sinne lääkäriin katsomaan mikä on tilanne.

Vierailija
13/14 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan varmuuden vuoksi, odotan kaksosia. Lääkäri tutki ja totesi, että ei ollut onneksi vaikuttanut mitenkään vielä ainakaan kohdunkaulaan eikä kanavaan. Käski ottaa rennommin, en saa rasittaa itseäni enkä kanniskella uhmaikäistä esikoistani. Onneksi en ole tilanteessa yksin, vaan on tuo ihana mies, joka huolehtii, etten rasita itseäni :) Suosittelen siis, että otat rennommin, annat aikaa itsellesi ja syntymättömälle lapsellesi :)

Vierailija
14/14 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan varmuuden vuoksi, odotan kaksosia. Lääkäri tutki ja totesi, että ei ollut onneksi vaikuttanut mitenkään vielä ainakaan kohdunkaulaan eikä kanavaan. Käski ottaa rennommin, en saa rasittaa itseäni enkä kanniskella uhmaikäistä esikoistani. Onneksi en ole tilanteessa yksin, vaan on tuo ihana mies, joka huolehtii, etten rasita itseäni :) Suosittelen siis, että otat rennommin, annat aikaa itsellesi ja syntymättömälle lapsellesi :)

Joo, no saa nyt katsoa mitä neuvolalääkäri meinaa jos pääsen sinne huomenna...

Työpaikalla ei oikein ole kevyempiäkään työtehtäviä, päinvastoin kaikkien toimenkuvat muuttuneet ihan viime viikon aikana raskaammiksi asukasvaihtojen takia....

Ja uutta työpaikkakaan, missä olisi rennompi meininki, ei taida kovin helpolla saada tässä tilanteessa....

Lapsi on oikein toivottu ja odotettu, niinkuin oli isoveljensäkin, mutta jotenkin kaduttaa että olen raskaana...

Tai no, ei oikeasti, mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan...

Toivon että kohdalleni olisi sattunut vaivaton, ongelmaton raskaus....

Nyt tosiaan supistelee lähes jatkuvasti, välillä sattuukin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi