Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä turhauttaa! Jatkuvaa äpisemista ja laiskottelua.

Vierailija
14.01.2013 |

Olen siis ope. Tänään sain kuulla olevani huono ope (kuulemma koko luokka on sitä mieltä).

Ärsyttävää kuulla tuollaista, kun samalla ei kuitenkaan sanota, että MIKSI olen huono opettaja eikä pyydetä selittämään jotain asiaa paremmin/eri tavalla.

Luulen, että tää mun huonous johtuu siitä, että teetän niin paljon töitä ja annan kotiläksyä. Lisäksi vaadin tunneilla työskentelyä ja keskittymistä.

Onko tosiaan liikaa vaadittu, että tunnilla saa aikaiseksi enemmäin kuin KAKSI tehtävää?? Tai että kotiläksyksi on KAKSI tehtävää liikaa?!

Tuntuu, että nuo yläasteelaiset ovat ihan hemmoteltuja kakaroita nykyään!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiettyyn rajaan asti tuo vastaansanominen kuuluu yläkoulussa asiaan ja todellakin tunnit kiertelen luokassa neuvomassa avustajan kanssa ja olen tarjonnut tukiopetusta. Yritän järjestää opetuksen monipuoliseksi vaikka aine on "kuiva", annan esimerkkejä ja väännän rautalangasta.

ap

Vierailija
2/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänkää niille opettajille, joita ei arvosta pätkääkään. Sellaisille, jotka uskoltavat suoraan sanoa, (härköstä lainatakseni) että"turvat kiinni, nyt en jaksa teitä raggarit yhtään , oli huono aamu, paloi pinnat ja paahtoleivät", taas on erittäin kiva oppilas (ja tekee hyvin tehtävät).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänkää niille opettajille, joita ei arvosta pätkääkään. Sellaisille, jotka uskoltavat suoraan sanoa, (härköstä lainatakseni) että"turvat kiinni, nyt en jaksa teitä raggarit yhtään , oli huono aamu, paloi pinnat ja paahtoleivät", taas on erittäin kiva oppilas (ja tekee hyvin tehtävät).

tuosta lapsesi piirteestä! Tai ainakin esität, että olet open kanssa samaa mieltä...

Ja tiedätkö, että aina porukassa on niitäkin, että jos noin sanoo, niin valitusta tulee (vanhemmilta). Mutta elä huoli, kyllä mä sanon suoraan oppilaille ja vastaan samalla mitalla takaisin. Se sama vaan tunnista toiseen välillä turhauttaa. No, osa näistä lapsista on ongelmaperheistä ja heillä ei ole mitään esimerkkiä tai motivaatiota työntekoon, joten ei varmaan koske sua 4.

ap

Vierailija
4/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisia tulkintoja muutaman rivin takia kestään vanhemmasta:O

Vierailija
5/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että periaatteesta vituttaa ihan älyttömästi yleensä tommonen, että opettajan PITÄÄ suunnilleen kiroilla luokassa ja sanoa ilkeästi oppilaille jotta saisi jonkun kunnioituksen!

Eikö nelonen lapsesi ole koulussa oppiakseen ja päästäkseen haluamaansa ammattiin jne jne ja eikö lapsesi pitäisi osata jo sen vuoksi kunnioittaa niitä ihmisiä, jotka tämän mahdollistavat?? Miksi olet kasvattanut lapsesi siten, että halu oppimiseen ei tule lapsen sisältä ja miksi annat lapsesi heittää läskiksi opiskelun joissakin aineissa vain henkilökemioitten vuoksi? Yläasteelaiseta ymmärrän tällaisen epäkypsän ajattelun ja käyttäytymisen, mutta EN vanhemmalta. Hieman ihmettelen!

ap

Vierailija
6/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että periaatteesta vituttaa ihan älyttömästi yleensä tommonen, että opettajan PITÄÄ suunnilleen kiroilla luokassa ja sanoa ilkeästi oppilaille jotta saisi jonkun kunnioituksen!

Eikö nelonen lapsesi ole koulussa oppiakseen ja päästäkseen haluamaansa ammattiin jne jne ja eikö lapsesi pitäisi osata jo sen vuoksi kunnioittaa niitä ihmisiä, jotka tämän mahdollistavat?? Miksi olet kasvattanut lapsesi siten, että halu oppimiseen ei tule lapsen sisältä ja miksi annat lapsesi heittää läskiksi opiskelun joissakin aineissa vain henkilökemioitten vuoksi? Yläasteelaiseta ymmärrän tällaisen epäkypsän ajattelun ja käyttäytymisen, mutta EN vanhemmalta. Hieman ihmettelen!

ap

Mutta ehkä se on opettajien ammattitauti.

Vierailija
7/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että kotiläksyksi on KAKSI tehtävää liikaa?!

Jos annat joka kerta kaksi tehtävää liikaa, siis enemmän kuin kakarat jaksaa tehdä, niin kyllä, vaadit liian paljon.

Tai sitten voisi pohtia sitä omaa ulosantia...

Vierailija
8/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että kotiläksyksi on KAKSI tehtävää liikaa?!

Jos annat joka kerta kaksi tehtävää liikaa, siis enemmän kuin kakarat jaksaa tehdä, niin kyllä, vaadit liian paljon.

Tai sitten voisi pohtia sitä omaa ulosantia...

Jos antaisin kaksi tehtävää vähemmän, kotiläksyjen määrä olisi nolla. Kuulemma iiiiiiiiihaaaan liikaa!

ap

Vierailija
9/9 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota niin vakavasti. Itsekin olen opettaja. Kaikenlaisia oppilaita on ollut vuosien varrella, ihania, kivoja ja hyväkäytöksisiä ja sitten ihan toisenlaisia.... Yläasteella on oppilailta usein vallankäyttöä haukkua opettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän