Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun poika valmistuu amiksesta ja duunikaverin tyttö kirjoittaa ylioppilaaksi

Vierailija
14.01.2013 |

arvatkaa vaan kumman juhlat kiinnostavat muita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä kuulut että amiksesta valmistuvalle pidettäisiin jotkut juhlat.

Vierailija
2/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en ole ikinä kuulut että amiksesta valmistuvalle pidettäisiin jotkut juhlat.

Etkö ole kuullut valmistujaisista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse amisopettaja ja kyllä joka kevät meiltä valmistuvat kertovat, että kotona on valmistujaisjuhlat. Ja koulun juhlassa on valmistuvilla ykköset päällä ja kotiväkikin monilla mukana.

Vierailija
4/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen amispojan äiti on moneen kertaan sanonut, että hän ei mitään juhlia rupea laittamaan turhan takia.

Olisiko amisten äitien asenteissa ongelmia?

Vierailija
5/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissakin valmistujaisissa, sekä amiksesta, ammattikorkeasta että yliopistosta valmistuneiden.

Vierailija
7/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiasta keskustellaan nyt.

ap

Vierailija
8/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiasta keskustellaan nyt. ap

Vierailija
9/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tänään sen tytön äiti kertoi,että kohta alkaa lukuloma ja olivat viikonloppuna testailleet kakkuja,siis leiponeet muutaman kakun kokeeksi.Itse kerroin,että poikani valmistuminen taitaa viivästyä kun joutui leukkaukseen ja ei pääse muutamaan kuukauteen työharjoitteluun

ap

Vierailija
10/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kiinnostaa eri maiden uskonnot, biologia, historia, kielet yms?

aivan turhaa, vieraaksi kieleksi riittää ruotsi

Vierailija
11/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kirjoituksia ehtii tapahtua vielä vaikka mitä.

Mutta jos poikasi valmistuminen viivästyy, niin eiväthän juhlat sitten ole samaan aikaan.

Vierailija
12/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tänään sen tytön äiti kertoi,että kohta alkaa lukuloma ja olivat viikonloppuna testailleet kakkuja,siis leiponeet muutaman kakun kokeeksi.Itse kerroin,että poikani valmistuminen taitaa viivästyä kun joutui leukkaukseen ja ei pääse muutamaan kuukauteen työharjoitteluun

ap

Selvääkin selvempää on että ylioppilasjuhlat kiinnostaa enemmän - niillä on pidemmät perinteet.

Aika nuorta taitaa olla perinne että amiksesta valmistuvia juhlitaan muutoin kuin perheen kesken.

En ole koskaan käynyt amislaisen valmistujaisissa.

Silloin kun sisareni valmistui sairaanhoitajakoulusta pidettiin perheen kesken juhlat ja olin oppilaitoksessa paikallakin tuolloin.

Vierailija
13/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukio tänä päivänä. Lukiosta pääsee melkein kuka vaan läpi. Mulla 2 poikaa jotka amiksessa (vanhempi jo valmistunut) ja tyttö joka lukee sekä että vaikka sanoin että voisi unohtaa se lukiioosuus. Nyt kuitenkin valmistuu keväällä.

Vierailija
14/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukio tänä päivänä. Lukiosta pääsee melkein kuka vaan läpi. Mulla 2 poikaa jotka amiksessa (vanhempi jo valmistunut) ja tyttö joka lukee sekä että vaikka sanoin että voisi unohtaa se lukiioosuus. Nyt kuitenkin valmistuu keväällä.

ei jaksa koulua loppuun ollenkaan.

Vierailija
15/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaisi kummatkaan... Kohteliaasti onnittelisin molempia.

Vierailija
16/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani valmistuminen SAATTAA viivästyä,jos ei valmistu niin sitten ei tietysti tuolloin juhlita.

Olen todella onnellinen poikani valmistumisesta,vaikea polku ollut ekaluokasta asti,jolloin opettaja tappoi innostuksen koulunkäyntiin.Pojalla todettiin laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja niitä ei peruskoulussa huomioitu juuri ollenkaan.

Itse valmistuin v-91 ja silloin kyllä vanhempani pitivät juhlat.

ap

Vierailija
17/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat mitään juhlia järjestäneet. Antoivat 20€ kouraan ja käskivät kesän aikana muuttaa pois kotoa. Tuntui hiukan karulta tuoda perheeni valmistujaislahja: miehen toivoma Polarin sykemittari, kun miehen oma perhe ei ollenkaan noteerannut koko juttua:(

Itse valmistujaisjuhla koululla ei ollut aivan niin "hieno" kuin lakkiaiset, mutta ihan ok (näin ainakin Vaasasa). Suurin osa oli juhlavaatteissa ja miehillä puku ja kraka, mutta näin kyllä muutaman hörhön farkuissa ja t-paidassa.

Vierailija
18/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmat päätyy työkkäriin,kun nuorille ei löydy töitä,jos jatkokoulutuspaikka ei kiinnosta/aukea..Juhlista viis.

Se niistä asenteista.

Vierailija
19/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuora häämöttää, viimeinen rutistus ja sitten on paperit kourassa. Hienoa! :) Kyllä se vaan on juhlimisen arvoinen asia (vaikka moni täällä jostain syystä ihmetteleekin ammattiin valmistuvan juhlimista).

Toisaalta ymmärrän niitä jotka ovat tohkeissaan nimenomaan ylioppilasjuhlista; se on tapa menneisyydestä jolloin lukiosta valmistui toooosi paljon vähemmän väkeä kuin nykyään. Hassua kyllä esim. iltapäivälehdet pitävät tuota vanhaa tapaa yllä edelleen julkaisemalla kaikkien ylioppilaiden - ja vain ylioppiliaden - nimet lehdissä vaikka ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
20/40 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan poika halusi amikseen ja tytär luki ylioppilaaksi-molemmilla oli tietenkin juhlat ja töitä riittäny