Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, vaikka olenkin käyttänyt e-pillereitä...

Vierailija
14.01.2013 |

Eli siis tein testin tänään ja plussaa näytti. Tämä ei ole ollenkaan iloinen uutinen, sillä lasta en yksinkertaisesti voi pitää, vaikka haluaisinkin. :(

Olen vasta juuri 20-vuotta täyttänyt. Asunto, jossa asumme on ihan liian pieni lapsellekin, eikä meillä ole tarkoitus hankkia isompaa ennen kuin valmistun. (vielä n. puoli vuotta opiskelua ja puoli vuotta työssäoppimista)

Meillä ei tällä hetkellä ole todellakaan rahaa lapseen (vaikka poikakaverini tienaa suht. hyvin, mutta mulla ei ole tuloja ollenkaan)

Ja viimeinen syy, miksi en voi lasta pitää, on äitini. Olen juuri saanut välit kuntoon hänen kanssaan, mutta jos kertoisin olevani raskaana ja saavani lapsen, hän luultavasti katkaisisi ne lopullisesti.

Eli tunteet jossain syvällä ovat iloisia ja haluaisivat pitää lapset, mutta järki sanoo, että meidän tilanteessamme abortti on ainoa vaihtoehto.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet ollut typerä ja huolimaton ehäisysi kanssa ja joudut nyt kantamaan seuraukset?

Okeasti, ikäraja palstalle, niin loppuu nää typerien teinien angstipostaukset.

Vierailija
2/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet ollut typerä ja huolimaton ehäisysi kanssa ja joudut nyt kantamaan seuraukset?

Okeasti, ikäraja palstalle, niin loppuu nää typerien teinien angstipostaukset.

niin sun aivopieruja ei tarttis lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämän ketjun idea?

Vierailija
4/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkäisy petti.

Kannattaa silti tosi tarkkaan miettiä tuo aborttiasia ettei kaduta myöhemmin. Itse tein abortin 23-vuotiaana kun mielestäni oli huono elämäntilanne, eli opiskelu yliopistossa kesken, miesystävä sanoi että lähtee kävelemään heti jos vauvan pidän, asuin 17 neliön opiskelijakämpässä. Myös vanhemmat painostivat aborttiin koska avioton lapsi olisi heistä valtava häpeä ja pilaisi loppuelämäni, ja vielä heidänkin maineensa. En kuunnellut sydäntäni joka sanoi että pidä lapsi, vaan tein abortin, ja sitä olen katunut siitä asti :(

Nyt 15 vuotta myöhemmin tajuan, että olisin oikein hyvin pystynyt lapsen pitämään ja että olisi opiskeluaika oikeastaan ollut ihan hyväkin aika saada lapsi. Monella muullakin siellä oli lapsia eikä se lapsensaanti lopettanut opintoja ja pilannut elämää mitenkään. Minulle sitten kävi vielä niin että tuo lapsi oli ainoa mitä tulen koskaan kantamaan eli jäin lapsettomaksi kokonaan päätökseni takia :(

Vierailija
5/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan edes ymmärrä, miksi nyt sitten haluaisinkin pitää lapsen.. :( Olen aina ajatellut että mahdollinen raskaus tässä tilanteessa olisi katastrofi, joten olen ollut jopa ylivarovainen ehkäisyni kanssa.

Kuulemma antibioottikuuri, jonka söin tuossa vajaa muutama kuukausi sitten olisi voinut vaikuttaa ehkäisytehoon.

että ehkäisy petti.

Kannattaa silti tosi tarkkaan miettiä tuo aborttiasia ettei kaduta myöhemmin. Itse tein abortin 23-vuotiaana kun mielestäni oli huono elämäntilanne, eli opiskelu yliopistossa kesken, miesystävä sanoi että lähtee kävelemään heti jos vauvan pidän, asuin 17 neliön opiskelijakämpässä. Myös vanhemmat painostivat aborttiin koska avioton lapsi olisi heistä valtava häpeä ja pilaisi loppuelämäni, ja vielä heidänkin maineensa. En kuunnellut sydäntäni joka sanoi että pidä lapsi, vaan tein abortin, ja sitä olen katunut siitä asti :(

Nyt 15 vuotta myöhemmin tajuan, että olisin oikein hyvin pystynyt lapsen pitämään ja että olisi opiskeluaika oikeastaan ollut ihan hyväkin aika saada lapsi. Monella muullakin siellä oli lapsia eikä se lapsensaanti lopettanut opintoja ja pilannut elämää mitenkään. Minulle sitten kävi vielä niin että tuo lapsi oli ainoa mitä tulen koskaan kantamaan eli jäin lapsettomaksi kokonaan päätökseni takia :(

Vierailija
6/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua näitä joilla ehkäisy vaan "pettää". olet joko käyttänyt huolimattomasti tai sitten raskautunut tahallaan.

Vierailija
7/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhaatko syntymättömän lapsenne vai annatko hänen kenties kasvaa ja saada mahdollisuuden tähän elämään!

Muista, että abortin jälkeen et mahdollisesti voi enää koskaan saada lapsia - vaikka haluaisitkin !

Vierailija
8/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on opinnot kesken, olen opiskellut 1,5 vuotta ja vielä olisi 2,5 vuotta jäljellä, mutta kesällä sain tietää olevani raskaana. Halusin kuitenkin pitää lapsen koska mikään seikka ei sitä varsinaisesti estä, vain "itsekkäät" syyt. Tunnen kykeneväni kasvattamaan lasta, enkä halua tehdä aborttia vain opiskelujeni takia. Aion äitiysloman jälkeen palata takaisin koulun penkille jotta saisin ammattin mahdollisimman nopeasti :)

Harkitse asiaa tarkkaan, myöhemmin voi harmittaa jos olet tehnyt päätöksen jonkun painostamana tai omasta mielestä väärin perustein.

Vierailija
9/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä haiskahtaa pahasti jonkun abortinvastustajan provoilulta.

Ja Ap, luitkos sen antibiootin pakkausselosteen?

Vierailija
10/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä menee kesken, koska olet luultavasti popsinut e-pilereitä hedelmöityksen jälkeenkin ja kenties käyttänyt (tietämättömyyttäsi) alkoholia.

Vierailija
11/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua näitä joilla ehkäisy vaan "pettää". olet joko käyttänyt huolimattomasti tai sitten raskautunut tahallaan.

Kuvitteletko oikeasti, e-pillerit ovat satavarma ehkäisykeino? Idiootti. Toki ehkäisyn teho on hyvä, mutta ei ole täysin mahdotonta tulla raskaaksi. Ihan sama kaikissa ehkäisykeinoissa. PISTE

Vierailija
12/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisypillereitä voi turvallisesti syödä myös raskauden aikana, eikä se lisää keskenmenoriskiä. Ap:n alkoholinkäytöstä taas me emme tiedä mitään.

Vierailija
13/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että turhaan ap hiuksiaan repii

ehkäisypillereitä voi turvallisesti syödä myös raskauden aikana, eikä se lisää keskenmenoriskiä. Ap:n alkoholinkäytöstä taas me emme tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän