Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne kannattaa muuttaa pk-seudulla? Missä hyvät koulut?

Vierailija
13.01.2013 |

Ollaan nelihenkinen perhe (lapset 3 ja 5 v) ja muutetaan keväällä Pohjois-Suomesta pk-seudulle töiden takia. Meidän molempien kokemus pääkaupunkiseudusta on vähäinen, joten on vaikea lähteä etsimään meille asuntoa. Näillä kriteereillä haemme:

- omakotitalo

- rauhallinen/lapsiystävällinen alue

- Hgin keskustaan päästävä julkisilla max puolessa tunnissa

- hyvät koulut lapsille

- hinta max 450 000

- mies töissä Tikkurilassa, minä tod.näk. keskustassa

Tuo kouluasia on meille tosi tärkeä, ettemme vahingossa valitse taloa alueelta, josta mennään ongelmakouluun. Ei tarvitse mikään eliittikoulu olla kuitenkaan, kunhan on peruskiva.

Ovatko toiveemme utopistisia?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kouluissakaan ole mitään vikaa, ihan oikeasti.

Vierailija
42/137 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä alueilta mennään kouluun Simonkallion ala-asteelle, joka on oikein hyvä koulu.En aivan täysin ymmärrä tätä Vantaan parjaamista, hyviä ja huonoja alueita on kaikkialla pääkaupunkiseudulla, jopa Espoossa:)mutta jos joku haluaa kuvitella olevansa parempi ihminen kun postinumero alkaa 02:lla se suotakoon.Vantaan talous on kuralla se tiedetään,mutta niin on monessa muussakin kunnassa.

Vierailija
44/137 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttais lasten kanssa metron varteen. Olen asunut Itä-Helsingissä lapsuuteni ja hirveät traumat jääneet metrolla kulkemisesta. Ja vaikka täällä on puolustettu junalla kulkemista ja väitetty että siellä on siistiä porukkaa, mä olen eri mieltä. Tai ehkä mulla on käynyt joka ikinen kerta vain huono säkä?

Olet ilmeisesti se Itä-Helsinkiä fanaattisesti inhoava ja panetteleva mt-potilas? Koska kertomuksesi ei nimittäin ole totta.

Itse olen kulkenut metrolla vuosia lähes päivittäin eri vuorokaudenaikoina, enkä muista et ikinä olis ollut mitään uhkaavaa tilannetta. Ei tietenkään tarkoita etteikö sellaisiakin välillä kehittyisi, kuten missä tahansa muussakin liikennevälineessä tai asemalla jossa paljon ihmisiä, mutta silti väittäisin että metrossa on huomattavasti vähemmän hörhöjä ja yleisesti turvallisempaa kuin esim. lähijunissa. Varmuus ja nopeus myös metrolla aivan omaa luokkaansa.

Vierailija
45/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei unohdeta että Helsingin keskustaan tulee päästä julkisilla max 30 minuutissa.

Itselläni tämä oli omaa asuntoa ostettaessa tärkeimpiä kriteereitä - keskustaan nopsaan ja ilman vaihtoja ja mieluummin bussilla kun juniin ei varsinkaan talvella oikein voi luottaa että kulkevat aina ajallaan.

Vierailija
46/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena sellaisena sanoisin, unohda Helsingin itäiset lähiöt..niissä ongelmat kytee.. stadissa länsipuoli on se mihin kannattaa muuttaa jos voi valita. Vantaalla ihan parhaat paikat tuntuu löytyvän sielläkin lännestä, rauhallisia ja hyviä ovat ainakin Linnainen, Hämeenkylä, Hämevaara, niissä nyt ei ainakaan juuri kaupungin vuokrataloja ole. Ja Hämevaaran vieressä Lintuvaara Espoota on hyvä asua.

Vierailija
47/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että niissä on aika monta lasten-nuorisokotia, niistä varmaan aiheutuu levottomuutta ja ongelmia myös ympäristölle koska ajat vaan huononee ja sitä mukaa mennään. Ennenvanhaan ne olivat oikein mainioita paikkoja, mutta se oli ennen se. Kokemusta on.

Vierailija
48/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suutarila ja Töyrymäku josta välillä myynnissä edullisempia asuntoja. Mutta siinäkin on vieressä Malmi joka on tosi levoton alue. Oulunkylä kuva ja koulut hyvät, mutta 450...ei ole mitään. Kuljetteko töihin autolla vai julkisilla? Se vaikuttaa aika isosti alueen valintaan myös. Ja Itä-Helsinkiä ei kannata edes ajatella jos etsii "hyviä" kouluja. Kulosaari korkeintaan, mutta jälleen; 450 ei riitä.

Vierailija
49/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kivaa ja edullista seutua, mutta aina unohdetaan mainita lentomelu. Se jylinä on jotain kamalaa. Keravan keskustassa ei niin kuulu, mut saviolla kyllä. Toki siihen tottuu. Ja saviolla ei pysähdy nopeat lähijunat.

Vierailija
50/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Kiloa

Hyvät yhteydet niin autolla kuin julkisilla. Junalla Helsingin keskustaan 15 minuuttia ja kävelymatkan päässä asemasta uudehkoja rivi- ja paritaloja. Hyväkuntoista omakotitaloa ette saa Kilosta, ikävä kyllä.

Lintuvaara on muuten kiva alue, mutta jos toisen vanhemmista pitää kulkea junalla keskustaan, Leppävaaran asema on kävellen liian kaukana.

Tutustukaa sen sijaan Kavallinmäkeen, jonka itäiseltä laidalta on kävelyetäisyys Keran asemalle (seuraava Kilosta). Kavallinmäessä on rivi-, pari- ja omakotitaloja hiukan edukkaampaan hintaan kuin Kilossa. Ja yhteydet lähes vastaavat.

Vierailija
51/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa huomioon tosiaan lentomelu. Sitä on yllättävän laajalla aluella.

Vierailija
52/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei lentomelua

-Lyhyt matka Tikkurilaan

-Keskustaan pääsee melko nopeasti, joskin bussin kanssa on välillä ollut ongelmia, koska se tulee Lauttasaaresta asti. Ongelma ratkeaa, kun länsimetro alkaa kulkea.

-Tosi hyvä alue lasten kannalta

-Hyvä alakoulu, todellakin ollaan oltu tyytyväisiä ja, jos näin voi sanoa, oppilasaines ihan hyvää. Vanhemmat aika motivoituneita

-Hienot maastot

-450 000 voi saada ihan ok kohteen.

Vierailija
53/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla nopeasti Tikkurilaan ja keskustaan. Hyvät koulut, ei mamuja, mukavat ihmiset, rikas kunta, kun verrataan lähikaupunkeihin. Asunnot edullisia.

Vierailija
56/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut esikouluiässä Oulusta Keravalle ja voin suositella. Lapsille se on rauhallinen paikka asua ja elää. Koulut ovat hyviä. Eikä tulee liian isoa kulttuurishokkia, kun ei muuta heti Helsinkiin. Saviota alueena en voi suosittella, vaikka Savion koulu onkin hyvä koulu. Saviolla on todella kivoja omakotitaloja ja hyvää aluetta, mutta siellä asuu myös suhteellisen paljon "ongelmaporukkaa" kunnan vuokrataloissa. Tämä kyllä näkyy ja kuuluu!

Kerava on Pieni kaupunki, jossa kuitenkin mukavasti tarjontaa arkeen. Tikkurilaan pääsee junalla alle vartissa ja helsinkiin nopealla yhteydellä 22 minuutissa ja hitaalla 35 minuutissa. Lähijunat ovat arkena siistejä ja rauhallisia.

Suosittelen katsastamaan keravalta ainakin nämä alueet: Kaleva (tänne päin rakennettu myös joku uusi alue, jossa pääosin omakotitaloja) ja Sariolan mäki.

Vierailija
57/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut esikouluiässä Oulusta Keravalle ja voin suositella. Lapsille se on rauhallinen paikka asua ja elää. Koulut ovat hyviä. Eikä tulee liian isoa kulttuurishokkia, kun ei muuta heti Helsinkiin. Saviota alueena en voi suosittella, vaikka Savion koulu onkin hyvä koulu. Saviolla on todella kivoja omakotitaloja ja hyvää aluetta, mutta siellä asuu myös suhteellisen paljon "ongelmaporukkaa" kunnan vuokrataloissa. Tämä kyllä näkyy ja kuuluu!

Kerava on Pieni kaupunki, jossa kuitenkin mukavasti tarjontaa arkeen. Tikkurilaan pääsee junalla alle vartissa ja helsinkiin nopealla yhteydellä 22 minuutissa ja hitaalla 35 minuutissa. Lähijunat ovat arkena siistejä ja rauhallisia.

Suosittelen katsastamaan keravalta ainakin nämä alueet: Kaleva (tänne päin rakennettu myös joku uusi alue, jossa pääosin omakotitaloja) ja Sariolan mäki.

Unohdin mainita Sompion alueen. Sieltä löytyy ihania taloja ja on mukavan matkan päässä juna-asemasta.

Vierailija
58/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuhka-aikaan bussilla Helsingissä? Tillinmäestäkin joka on sentään lähempänä Länsiväylää, menee kolme varttia... Junalla saattaa tuo puoli tuntia onnistua, mutta ennen kuin oot Kauklahden asemalla, siihen menee Vanttilasta vartti.

Mutta kysyjälle, katselisin Helsingin puolta, pääradan vartta siitä Vantaan rajalta: Tapanila yms alueet. Mutta tuolla rahalla ette omakotitaloa sieltä saa.

Vierailija
59/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilta alueilta voi löytyä mukava pientalo/rivari AP:n budjetilla. Parhaat (uudet, hyväkuntoiset, hyvä tontti) OKT:t maksaa yli 450t. Kivoja ja rauhallisia alueita, hyvät koulut. Miinuspuolena matka keskustaan julkisilla kestää n. 45 min.

Itse asun alueella. Sopii lapsiperheelle, hyvät lähipalvelut ja pienen matkan päästä löytyy ihan kaikkea (mm. Jumbo, Flamingo, Tammiston hypermarketit, Malmin suunnalta musiikki-, tanssi- ja työväenopistot, Tapanilan Erän liikuntahalli...).

Vierailija
60/137 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko mitään AV-potaskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän