G: Tiedätkö mikä on keija?
Kommentit (49)
Eikä kukaan lähipiiristäkään (ruotsinkielisetkään) ko. sanaa käytä. Olen Etelä-Pohjanmaalta, nykyisin asun Helsingissä.
Tiedän, Mutta en itse koskaan käyttäisi sitä sanaa. Opin sen kaupassa kun hintalapussa oli tätä nimitystä käytetty kyseisestä tavarasta.
Olen Etelä-Suomesta, mutta tuo sana tuli vastaan kaupassa Tampereella.
tuo ei kyllä ole paikallinen sana. Prisman mainoksessa tullut vastaan, ketään en tunne joka käyttäisi sitä puheessa.
Kuulin ensimmäisen kerran, kun olin töissä sellaisessa paikassa, missä niitä oli. Itse en kyllä koskaan käyttänyt tuota sanaa. Olen kotoisin Helsingistä.
Olen Päijät-Hämeestä, sukujuuret Etelä-Karjalassa ja Kainuussa
olen pohjois-suomesta, kainuusta ja nyt asun pääkaupunkiseudulla.
mutta katsoin nyt Googlesta. Sikäli jännä, että mulla on tosi laaja sanavarasto ja tunnen paljon erilaista murresanastoa.
Olen syntyisin Kainuusta, ei ollut sen murrealueen sana.
Eikä sellaisia ollutkaan muualla kuin kuvissa :-)
mutta katsoin nyt Googlesta. Sikäli jännä, että mulla on tosi laaja sanavarasto ja tunnen paljon erilaista murresanastoa.
ja olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta.
Turkulainen isoäitini käytti sitä sanaa
olen turkulainen ja turkulainen isoäitini käytti tuota sanaa
Sitä käytettiin mm. lastenhoidon oppikirjassa vuodelta -90. Sitä en tiedä mistä päin Suomea tuo sana on kotoisin. Itse olen Itä-Uudeltamaalta.
Olen Turun naapurikunnasta kotoisin
Isovanhempani sitä käytti, hekin kaikki tältä seudulta kotoisin.
Tosin on vanhemman polven käytössä, 40-luvulla ja sitä ennen syntyneet käyttävät.
Tiedän, Turusta olen muttatuo ei kyllä ole paikallinen sana. Prisman mainoksessa tullut vastaan, ketään en tunne joka käyttäisi sitä puheessa.
Isovanhempani käyttävät sanaa. Toinen heistä on suomenruotsalainen.