Lapsettomat aikuiset naiset ovat vapaamatkustajia
Aika paljon on alkanut ärsyttämään, kun muutamat lapsettomat, aikuiset naiset tulevat aina bileisiin/mökille jne lähes tyhjin käsin. He eivät muutenkaan ota osaa kustannuksiin, joita pariskunnat kyllä maksavat ja syy on se, että he heittäytyvät ikään kuin "lapsiksi", joita kuuluu paapoa, koska he ovat "yksin". Näin toimivat myös jotkut yh:t eli he olettavat, että perheellinen pariskunta maksaa "kaiken". Tämä ilmiö on todella usein nähty .
Kommentit (54)
Naiset syö kaiken ruuan ja juo juomat, sinkut siis.
Perheelliset pyhällä hengellä.
myös varallisuudella on jotain tekemistä tämän kanssa...? Ei kai hyvätuloiset sinkkunaiset noin käyttäydy? Vai käyttäytyykö?
Aika paljon on alkanut ärsyttämään, kun muutamat lapsettomat, aikuiset naiset tulevat aina bileisiin/mökille jne lähes tyhjin käsin. He eivät muutenkaan ota osaa kustannuksiin, joita pariskunnat kyllä maksavat ja syy on se, että he heittäytyvät ikään kuin "lapsiksi", joita kuuluu paapoa, koska he ovat "yksin". Näin toimivat myös jotkut yh:t eli he olettavat, että perheellinen pariskunta maksaa "kaiken". Tämä ilmiö on todella usein nähty .
Mistä sä olet noin katkera. Miten sä olet noin uhri. Lapsekkaat naiset ovat tyhjänpäiväisiä marisijoita.
Jokainen aikuinen maksaa tietty matkasta oman osuutensa, mikä on 1/3 hinnasta. Ihme laskupää sinulla nelonen.
jää taksista pois samaan aikaan, kuin te itse jäätte, niin annatteko hänen todellakin maksaa vain 1/3 matkasta, kun yksin ajellessaan hänen olisi pitänyt maksaa koko matka itse?
Oletetaan, että tämä tyyppi on itse pyytänyt tulla samaan autoon, mikä on ainakin täällä Helsingissä ihan yleistä. Tutun kanssa tilanne vois olla eri, mutta tollasessa tilanteessa summa menee tietenkin puoliksi. Jokainen voi mennä sitten omalla taksilla, jos ei puoleen hintaan riitä? En ymmärrä, miksi pariskunnan pitäisi olla tossa kohtaa jotain hyväntekijöitä?Lähtökohtaisesti kaikki voivat kulkea myös yöbusseilla, jos ei likviditeetti riitä taksilla liikkumiseen, edes puoleen hintaan.
Mitä tulee näihin "vapaamatkustajiin", niin onhan niitä ja huomaahan sen nyt täälläkin, että asia tuntuu olevan vähän arka paikka monelle? Mun tuttavapiirissä on yleistä, että miehet hoitaa esim. ravintolassa/takseissa kaiken maksamisen ja on se kai sitten vähän vaikeaa ja noloakin alkaa pyytämään yksinäiseltä, nyt puhun naisesta, hänen omaa osuutta takaisin, jos kaikki muut ovat pariskuntia ja pariskunnan miehet ovat maksaneet kaiken vuorotellen - varsinkin, jos tää "yksinäinen" ei ole itse aktiivinen asian suhteen ja kumma juttu, mutta yleensä he eivät ole.
En sano, että tollasia olis kaikki, ei tietenkään, mutta varsinkin varakkaammissa piireissä, missä itse elän, tollasia naisia tuntuu olevan aika paljon.
Ja kyse on siis periaatteesta, ei niinkään summista.
Voin jo valmiiksi kuvitella, miten joku ärsyyntyy tästä, mitä kirjoitin, mutta voi mitään ja anteeksi silti:). Asia nyt vaan on mun mielestä näin.
Jokainen aikuinen maksaa tietty matkasta oman osuutensa, mikä on 1/3 hinnasta. Ihme laskupää sinulla nelonen.
jää taksista pois samaan aikaan, kuin te itse jäätte, niin annatteko hänen todellakin maksaa vain 1/3 matkasta, kun yksin ajellessaan hänen olisi pitänyt maksaa koko matka itse?
Oletetaan, että tämä tyyppi on itse pyytänyt tulla samaan autoon, mikä on ainakin täällä Helsingissä ihan yleistä. Tutun kanssa tilanne vois olla eri, mutta tollasessa tilanteessa summa menee tietenkin puoliksi. Jokainen voi mennä sitten omalla taksilla, jos ei puoleen hintaan riitä? En ymmärrä, miksi pariskunnan pitäisi olla tossa kohtaa jotain hyväntekijöitä?Lähtökohtaisesti kaikki voivat kulkea myös yöbusseilla, jos ei likviditeetti riitä taksilla liikkumiseen, edes puoleen hintaan.Mitä tulee näihin "vapaamatkustajiin", niin onhan niitä ja huomaahan sen nyt täälläkin, että asia tuntuu olevan vähän arka paikka monelle? Mun tuttavapiirissä on yleistä, että miehet hoitaa esim. ravintolassa/takseissa kaiken maksamisen ja on se kai sitten vähän vaikeaa ja noloakin alkaa pyytämään yksinäiseltä, nyt puhun naisesta, hänen omaa osuutta takaisin, jos kaikki muut ovat pariskuntia ja pariskunnan miehet ovat maksaneet kaiken vuorotellen - varsinkin, jos tää "yksinäinen" ei ole itse aktiivinen asian suhteen ja kumma juttu, mutta yleensä he eivät ole.
En sano, että tollasia olis kaikki, ei tietenkään, mutta varsinkin varakkaammissa piireissä, missä itse elän, tollasia naisia tuntuu olevan aika paljon.
Ja kyse on siis periaatteesta, ei niinkään summista.Voin jo valmiiksi kuvitella, miten joku ärsyyntyy tästä, mitä kirjoitin, mutta voi mitään ja anteeksi silti:). Asia nyt vaan on mun mielestä näin.
Apua, mikä kermaperse! Ja kyllä, ärsyynnyin!
Aloituksessa oletetaan oudosti, että lapsettomuus tarkoittaa myös miehettömyyttä. Eihän se niin mene. Ja myöhemmin ketju onkin kääntynyt puhumaan parittomista, ei lapsettomista. Monella naisella on lapsia, muttei miestä, joka kuittaa laskut.
No, itse asiaan: minulla on lapsia ja mies, mutta silti lapseton kaverini maksaa aina syömiset ja juomiset, kun tapaamme. Minä olenkin se vapaamatkustaja. Hänellä on nimittäin erittäin hyvät minuun verrattuna eikä huollettavia. Hän tarjoaa minulle mielellään omastaan, kun eihän hänenkään käärinliinassaan ole taskuja. Ei hän tarvitse rahojaan mihinkään parempaankaan.
taksilla kuljettaessa oletus on, että jokainen maksaa matkansa itse. Jos henkilöitä on kolme, on kolme maksajaa ja jokaisen osuus 1/3. Jos kaksi näistä nukkuu samassa sängyssä niin eivät he siitä palkkioksi alennusta tarvitse.
jos kustannukset jaettaisiin ns. pääluvun mukaisesti? Eli 7-henkinen perhe maksaa seitsemästä, ja sinkku yhdestä henkilöstä. Reilumpi jako varmaan olisi hyvä.
Ja miksi ylipäänsä kutsutte ihmisiä tilaisuuksiin, jos heidän läsnäolonsa lähinnä ärsyttää?
Ai miksi sinkun pitäisi maksaa puolet taksimatkasta? Jokainen aikuinen maksaa tietty matkasta oman osuutensa, mikä on 1/3 hinnasta. Ihme laskupää sinulla nelonen.
olettaa olevansa vain yksi talousyksikkö, jossa toinen heistä, yleensä nainen, on se jonka kulut toinen puolisko maksaa. Tähän ajattelumalliin tämä puolet ja puolet ajattelu 3 hengen taksimatkasta perustuu.
Oletetaan, että tämä tyyppi on itse pyytänyt tulla samaan autoon, mikä on ainakin täällä Helsingissä ihan yleistä. Tutun kanssa tilanne vois olla eri, mutta tollasessa tilanteessa summa menee tietenkin puoliksi. Jokainen voi mennä sitten omalla taksilla, jos ei puoleen hintaan riitä? En ymmärrä, miksi pariskunnan pitäisi olla tossa kohtaa jotain hyväntekijöitä?Lähtökohtaisesti kaikki voivat kulkea myös yöbusseilla, jos ei likviditeetti riitä taksilla liikkumiseen, edes puoleen hintaan.Mitä tulee näihin "vapaamatkustajiin", niin onhan niitä ja huomaahan sen nyt täälläkin, että asia tuntuu olevan vähän arka paikka monelle? Mun tuttavapiirissä on yleistä, että miehet hoitaa esim. ravintolassa/takseissa kaiken maksamisen ja on se kai sitten vähän vaikeaa ja noloakin alkaa pyytämään yksinäiseltä, nyt puhun naisesta, hänen omaa osuutta takaisin, jos kaikki muut ovat pariskuntia ja pariskunnan miehet ovat maksaneet kaiken vuorotellen - varsinkin, jos tää "yksinäinen" ei ole itse aktiivinen asian suhteen ja kumma juttu, mutta yleensä he eivät ole.
Ja kyse on siis periaatteesta, ei niinkään summista.Tollanen ilmiö on ilmaantunut vasta nyt vähän vanhempana, kun pariskuntien ja yksineläjien erot ovat entistä selkeämmät. Jos pariskunnilla on oma asunto, ehkä kallis auto ja lapsetkin jo vähän isompia ja jos tälläisessä seurueessa on yksi lapseton, kolme-nelikymppinen nainen, niin ihan tavallista on, että tämä nainen jollain tavalla lipsahtaa ikään kuin teinin asemaan, jota kaikkien kuuluu vähän tukea, vaikka käytännössä tällä ihmisellä saattaa olla rahaa käytössään jopa enemmän, kuin asuntovelkaisilla perheellisillä. Esimerkkinä oma sisareni ja hänen muutama ystävänsä, jotka ovat juuri tuollaisia.
Eli saman ilmiön olen pistänyt merkille.
Minun kokemukseni kun on ollut usein ihan päinvastainen. Mökkireissuilla ja juhlissa sinkut maksaa usein eniten kun mukana on muutama urpo perheellinen, jotka laskevat itsensä yhdeksi yksiköksi vaikka mukana tulee mies ja 2-6 lasta. Eli esimerkiksi sinkku maksaa 50% perhe 50% vaikka perheen kulutus on 80% kaikesta. Eli kyllä niissä perheissäkin on niitä vapaamatkustajia.
Ojnko sinusta oikein, että otsikossa haukut kaikki lapsettomat naiset, koska sinä tunnet MUUTAMAN hölmösti käyttäytyvän lapsettoman naisen?
Ohhoh. Itse olen hyvin tienaava sinkkunainen, ei lapsia, ja usein törmään odotukseen, että minun pitää maksaa ja tarjota. Koska mulla ei ole kuluja lapsista eikä omakotitaloa. No, itseasiassahan minä maksan kaupunkikämpästäni yksin selvästi enemmän per kk kuin pariskunta yhdessä pellonreunatalostaan ja vastaan yksin mm. auton kuluista ja vakuutusmaksuista, jos kodinkone hajoaa joudun ostamaan sen ihan itse omilla rahoillani eikä kukaan tule puolikkaalla vastaan, hotellihuoneen saan ehkä max. 8-10 euroa halvemmalla verrattuna siihen 2hh + lastensänky x 2 -kombinaatioon jonka 4 hengen perhe maksaa jne jne.
Mutta joo. Pariskunta laittaa häälahjaksi satasen, samaa odotetaan multa. Kun pariskunnan miesosapuoli maksaa taksin menosuuntaan, minä maksan paluun. Rouva yleensä istuu suu mutrussa ja teeskentelee ettei muka huomaa koko maksutapahtumaa. Samoin baarissa. Miehet ostavat kierroksia ja kuoharipulloja ja sangriakannuja ja shottiprikallisia ja maksavat koko seurueen sisään, samoin minä. Rouvat taas teeskentelevät etteivät huomaa mitään eivätkä IKINÄ tarjoa. Eivät kenellekään. Pariskunnan nainen voi leipoa nyyttäreihin jotain kinkkupiirakkaa ja mies ostaa sinne konjakkia, toisen pariskunnan nainen vääntää salaatin ja mies tuo keissin kaljaa, kolmas pariskunta tuo jälkkäriä ja sipsit, minun vastuulleni taas nakitetaan viinit (tietty pitää olla sekä punaista että valkoista ja laatikko ainakin kumpaakin ettei vaan lopu kesken), juustot ja hedelmät. Jos ostetaan mökille grillattavaa tuttavapariskunnan kanssa, kauppalasku puolitetaan, vaikka syön ehkä kahdeksasosan siitä mitä rouva, isokokoinen miehensä ja heidän 3 lastaan vetävät kitaansa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 05:14"]
Ohhoh. Itse olen hyvin tienaava sinkkunainen, ei lapsia, ja usein törmään odotukseen, että minun pitää maksaa ja tarjota. Koska mulla ei ole kuluja lapsista eikä omakotitaloa. No, itseasiassahan minä maksan kaupunkikämpästäni yksin selvästi enemmän per kk kuin pariskunta yhdessä pellonreunatalostaan ja vastaan yksin mm. auton kuluista ja vakuutusmaksuista, jos kodinkone hajoaa joudun ostamaan sen ihan itse omilla rahoillani eikä kukaan tule puolikkaalla vastaan, hotellihuoneen saan ehkä max. 8-10 euroa halvemmalla verrattuna siihen 2hh + lastensänky x 2 -kombinaatioon jonka 4 hengen perhe maksaa jne jne.
Mutta joo. Pariskunta laittaa häälahjaksi satasen, samaa odotetaan multa. Kun pariskunnan miesosapuoli maksaa taksin menosuuntaan, minä maksan paluun. Rouva yleensä istuu suu mutrussa ja teeskentelee ettei muka huomaa koko maksutapahtumaa. Samoin baarissa. Miehet ostavat kierroksia ja kuoharipulloja ja sangriakannuja ja shottiprikallisia ja maksavat koko seurueen sisään, samoin minä. Rouvat taas teeskentelevät etteivät huomaa mitään eivätkä IKINÄ tarjoa. Eivät kenellekään. Pariskunnan nainen voi leipoa nyyttäreihin jotain kinkkupiirakkaa ja mies ostaa sinne konjakkia, toisen pariskunnan nainen vääntää salaatin ja mies tuo keissin kaljaa, kolmas pariskunta tuo jälkkäriä ja sipsit, minun vastuulleni taas nakitetaan viinit (tietty pitää olla sekä punaista että valkoista ja laatikko ainakin kumpaakin ettei vaan lopu kesken), juustot ja hedelmät. Jos ostetaan mökille grillattavaa tuttavapariskunnan kanssa, kauppalasku puolitetaan, vaikka syön ehkä kahdeksasosan siitä mitä rouva, isokokoinen miehensä ja heidän 3 lastaan vetävät kitaansa.
[/quote]
Törkeetä hyväksikäyttöä. Hankkisin sinuna sinkkukavereita perheellisten sijasta.
olen lapseton, aikuinen nainen enkä mene bileisiin/juhliin / yhteisille mökkireissuille tyhjin käsin. Maksan myös itse omat juomani ja taksimatkani.
Raivostuttava aloitus, ap! ( ehkä se oli tarkoituskin.. no, onnistuit ;) )