jos sun lapsi pullukka (ja itsekin oot) - tiedätkö että
johtuu siitä että lapsesi syö väärin (kotoa opittua?) tai onko syynä jotain muuta? Ihan vain mietin koska aika moni lapsi joka pyöreä saanut väärät ruokatottumukset kotoa ja äiti / isä samannäköinen.
Kommentit (16)
oppii kotona myös väärät tavat käyttää kieltä? Kannattaisi ap:nkin keskittyä vain ihan itsensä kehittämiseen. Vai onko sinulla kenties lukihäiriö yms?
Ihan vain mietin, koska monella lapsella, jolla on noita oppimisvaikeuksia tai -häiriöitä, niin vanhemmat ovat ihan samanlaisia :(
oppii kotona myös väärät tavat käyttää kieltä? Kannattaisi ap:nkin keskittyä vain ihan itsensä kehittämiseen. Vai onko sinulla kenties lukihäiriö yms?
Ihan vain mietin, koska monella lapsella, jolla on noita oppimisvaikeuksia tai -häiriöitä, niin vanhemmat ovat ihan samanlaisia :(
Ihan tottahan se on, että YLEENSÄ lihavilla on lihavat lapset. Kotona opittu malli periytyy todella vahvasti.
Poikkeuksia toki on.
Kuten huomaatte seuraavista viesteistä :)
Nielaistaan väärällä hetkellä? Tungetaan ruokaa nenän kautta?
Siellä oli pakko syödä (ei vain maistaa) ja ruoka oli melkoista hiilihydraattihöttöä, välipalana sokerinen jugurtti tai kiisseli tms.
Kun lapsi jäi pois tarhasta kuopuksen synnyttyä, palautui normaalipaino vuodessa. Kotona ei ole pakko syödä, jos ei jaksa eikä välipalana ole sokeripommia.
Peli menetetty (ne geenit), nou kan duu ja eikun pitsalle.
että henkilön on kiinnitettävä tarkemmin huomiota siihen mitä syö. Tämä ei tarkoita väistämättä ylipainoa.
Monelle lihavalle pelkkä tekosyy, kun ei viitsitä pysyä kohtuudessa.
oppii kotona myös väärät tavat käyttää kieltä? Kannattaisi ap:nkin keskittyä vain ihan itsensä kehittämiseen. Vai onko sinulla kenties lukihäiriö yms?
Ihan vain mietin, koska monella lapsella, jolla on noita oppimisvaikeuksia tai -häiriöitä, niin vanhemmat ovat ihan samanlaisia :(
Tuotannoinnnii.. Mä kirjotan täällä ainakin mitä sattuu, en välitä niinkään oikeinkirjoituksesta. Enkä korjaile, jos huomaan virheen. Eihän se kerro mitään siitä, ettenkö osais kirjoittaa.
tän pullukkaäidin lapsista puolet on rimppakinttuja ja puolet pullukoita. Samat ruuat ja tavat.. MEillä kilot on tulleet geenien ja ruuan määrän yhteisvaikutuksella, ruuan laatu on hyvä.
Ja pullukoin lapseni muuten se, joka eniten tykkää myös salaateista. Outoa. Laihin lapsi pitää pakottaa vihannesten syöntiin.
minä en kiusannut ketään vaan kysyin ihan normikysymyksen, että mistä voi johtua. Onko siinä mitään väärää? Ei tartte heti ottaa itteensä. Jokainen fiksu varmasti tietää mitä tarkoitan kun puhun että "syö väärin"..
ja laiheliini ei syö paljon mitään.
Ehkä laiheliinisi ei tietoisesti halua olla isona kuin äitinsä, varsinkin tytöillä murrosiässä tämä on tavallista? Katselehan ettei mene syömishäiriön puolelle, anoreksia on yhtä vaarallista kuin sairaalloinen ylipaino.
Pullukkaäidin lapsista puolet on rimppakinttuja ja puolet pullukoita. Samat ruuat ja tavat.. MEillä kilot on tulleet geenien ja ruuan määrän yhteisvaikutuksella, ruuan laatu on hyvä.
Ja pullukoin lapseni muuten se, joka eniten tykkää myös salaateista. Outoa. Laihin lapsi pitää pakottaa vihannesten syöntiin.
[/quote]
Luulevat että lapsensa ovat normipainoisia.
että vääriä tapoja on kotona opittu?
Mulla on kaksi lasta, pieninä toinen oli rimpula ja toinen ns normaali. Nyt se rimpula on läski ja se normaali on sitä edelleen. Ja kyllä, se rimpula on läski vanhempiensa vuoksi.
Eron jälkeen molemmat vanhemmat harrastivat lohturuokaa, tyhmää, mutta eipä sitä silloin vaan tajunnut, kun muut pysyivät kuosissa ja vain yksi alkoi pyöristymään. Alkuun se oli jopa hyvä asia, sillä niin alipainoinen tämä yksi oli.
Kierteen katakisu onkin ollut vaikeampaa kuin ajattelin.
että vääriä tapoja on kotona opittu?
Mulla on kaksi lasta, pieninä toinen oli rimpula ja toinen ns normaali. Nyt se rimpula on läski ja se normaali on sitä edelleen. Ja kyllä, se rimpula on läski vanhempiensa vuoksi.
Eron jälkeen molemmat vanhemmat harrastivat lohturuokaa, tyhmää, mutta eipä sitä silloin vaan tajunnut, kun muut pysyivät kuosissa ja vain yksi alkoi pyöristymään. Alkuun se oli jopa hyvä asia, sillä niin alipainoinen tämä yksi oli.
Kierteen katakisu onkin ollut vaikeampaa kuin ajattelin.
keskustelu tyrehtyi?
Tyypillistä, edes asialliset eivät osaa jatkaa ja provoavatkin katoavat. On se rankkaa kestää todellisuutta ja virheitä.
Minun esikoinen oli todella pullukka koko pienen lapsuutensa. Minä taasen olin 45kg järkäle. Joo, esikoinen leikattiin ja pullukkuus katosi, tiedätkö miksi? Koska hänen mahassaan oli miehen nyrkin kokoinen kasvain. Nykyisin hän on 18v ja eipä pullukkuuta näy.