Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras (pitkien) hiustenhoitovinkkisi!
Katselin William & Kate -dokumenttia ja tajusin, että Katella on hienostuneet, hyvinhoidetut, luonnollisen väriset hiukset.
Kuninkaallisten takana tietysti häärii liuta hiustenhoidon ammattilaisia, mutta sain jonkinlaisen oivalluksen. Jätän hiusten jatkuvan raidoittamisen ja keskityn pitämään hiukseni hyvässä kunnossa. Latvat toki tasaan, ja käytän hiukan enemmän aikaa kampauksiin, mutta entä se hoito?
Mikä on paras hiustenhoitovinkki pitkille hiuksille? Onko se sinulla oliiviöljy, joku tietty hoitonaamio vaiko sata harjanvetoa päivässä?
Kommentit (40)
Mulla on samanlainen hius kuin Katella. Vaikeasti kihartuva, paksu, lasimainen. Tällaiselle riittää, kun se värjätään/sävytetään säännöllisesti, tulee se kiilto. Sitten vaan tarpeeksi hoitavia/silikonisia aineita latvoille. Jos on suomalainen ohut hius, ihan samanlaista ei saa ilman, että menee liian rasvaiseksi.
Usein nimittäin juuri se värjäys, jota moni välttelee hiustuhon pelossa, tekee sen kiillon tai runsauden mitä toivotaan. Brunettivärjäykset tuo upean kiillon ja lisäksi värimolekyylit jotka menee hiuksen sisään vähän paksuntaa hiusta. Blondaukset ei tuo erityisemmin lisää kiiltoa mutta saavat tukan jämäkämmän ja vahvemman tuntuiseksi (ne kyllä sitten jonkin verran vaurioittavatkin).
Katen tyyliseen tukkaan tosiaan tarvitaan (kevyt)väri luonnollisessa sävyssä ja lisäksi silikonista jätettävää.
Mulla on samanlainen hius kuin Katella. Vaikeasti kihartuva, paksu, lasimainen. Tällaiselle riittää, kun se värjätään/sävytetään säännöllisesti, tulee se kiilto. Sitten vaan tarpeeksi hoitavia/silikonisia aineita latvoille. Jos on suomalainen ohut hius, ihan samanlaista ei saa ilman, että menee liian rasvaiseksi.
Usein nimittäin juuri se värjäys, jota moni välttelee hiustuhon pelossa, tekee sen kiillon tai runsauden mitä toivotaan. Brunettivärjäykset tuo upean kiillon ja lisäksi värimolekyylit jotka menee hiuksen sisään vähän paksuntaa hiusta. Blondaukset ei tuo erityisemmin lisää kiiltoa mutta saavat tukan jämäkämmän ja vahvemman tuntuiseksi (ne kyllä sitten jonkin verran vaurioittavatkin).
Katen tyyliseen tukkaan tosiaan tarvitaan (kevyt)väri luonnollisessa sävyssä ja lisäksi silikonista jätettävää.
Olen huomannut saman! Silloin kun laitoin noita kevytvärejä luonnostaan keskiruskeisiin hiuksiin ne olivat parhaassa kunnossa. Vaalennuskin toimi alussa, mutta nyt kun on värjätty liikaa on hius vain kova, taipumaton = katkeileva koppura :-(
älä vaalenna. Värjätä voi juuria, vaalennus on kuitenkin yleensä kuolemaksi.
Jos käytät suoristusrautaa, käytä AINA sitä ennen suoristussuihketta joka suojaa kuumalta.
Redken-hiusnaamiot on parasta mitä voit hiuksillesi tehdä.
Minulla on pitkähköt hiukset. Pesen päivittäin tavallisella shampoolla ja käytän latvoihin hoitoainetta. Talvella jos hiukset alkavat kuivua liikaa, teen viikottain öljykäsittelyn eli hieron mitä tahansa öljyä niihin ja pesen 5 min jälkeen pois.
En föönaa, suorista, käytä lakkaa tai muutenkaan käsittele. Jos tukka on sähköinen tai kuriton, hieron hieman hiusvahaa niihin.
Ilmeisesti vähäinen hiusten rääkkääminen on avain terveeseen tukkaan, koska omani on paksu, terve ja hohtava. Antakaa tukan kuivua luonnollisesti älkääkä kiusatko sitä kuumilla raudoilla, niin saatte täydelliset hiukset. Sitten niille ei tarvitsekaan tehdä enää mitään kun ne ovat kauniit luonnollisessa muodossaankin.
Minkälaista oliivisaippuaa käytät ja kuka käytti niitä silikoni ponnareita, niin mistä niitä saa?
Paljon on varmaan kiinni hiuslaadusta nämä..
Käyttääkö kukaan niitä "puhelinjohtoponnareita"? Pysyykö niillä muka ponnari jos on paksut ja pitkät hiukset?
Olen huomannut saman! Silloin kun laitoin noita kevytvärejä luonnostaan keskiruskeisiin hiuksiin ne olivat parhaassa kunnossa. Vaalennuskin toimi alussa, mutta nyt kun on värjätty liikaa on hius vain kova, taipumaton = katkeileva koppura :-(
Mitä tuon Kate Middletonin tukkaan tulee niin se ei kyllä ihan luonnonväri ole, vaan siinä näyttää olevan joko sekä pohjaväri joka on hieman mahonkiin taittava ruskea ja hieman vaaleampia raitoja. Nuo luonnollisennäköiset värit tyyliin Kate ja vaikka Jennifer Lopez on niitä mitä itse ainakin tykkään tehdä eniten, siinä tulee se ero kotona laitettuun yhden värin värikypärään :)
Minkälaista oliivisaippuaa käytät ja kuka käytti niitä silikoni ponnareita, niin mistä niitä saa?
Paljon on varmaan kiinni hiuslaadusta nämä..
Minulla on nyt Chagrin Valleyn Castile-saippuaa mutta seuraavaksi ajattelin kokeilla suomalaista Untuvikko-vauvansaippuaa koska se näyttää olevan 100% oliiviöljystä. Se on minusta tärkeintä, koska silloin siinä on tarpeeksi hoitavaa rasvaa eikä se ole liian pesevä.
Linkit sekä Chagrin valleyhyn että Untuvikkoon:
http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/products/details/27/36/castile…
http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Sho…
Itselläni on ei-suomalaiset paksut pitkät hiukset ja niissä luonnostaan syvä kastanjanruskea sävy.
En föönaa hiuksiani koskaan enkä myöskään käytä harjaa, ainoastaan harvapiikkistä kampaa. Suoristusrauta tappaa hiukset, sitä EI SAA KÄYTTÄÄ pitkiin hiuksiin ellei halua niistä katkenneita ja ohuita. Pesen hiukset supermarketeiss myytävillä "erittäin hieno suomalainen"-tuotteilla ja käytän sen jälkeen Kerastasen latvahoitoainetta, aina. Kiilto ja taipuisuus on näillä säilynyt.
Mitä tuon Kate Middletonin tukkaan tulee niin se ei kyllä ihan luonnonväri ole, vaan siinä näyttää olevan joko sekä pohjaväri joka on hieman mahonkiin taittava ruskea ja hieman vaaleampia raitoja. Nuo luonnollisennäköiset värit tyyliin Kate ja vaikka Jennifer Lopez on niitä mitä itse ainakin tykkään tehdä eniten, siinä tulee se ero kotona laitettuun yhden värin värikypärään :)
Ostin oliiviöljysaippuaa tänään,niin testataan :)
Hiero käsissä muutama tippa ja haro hiuksiin.
Korvaa kokonaan hoitoaineen ja tulee ihana terve kiilto ja tuoksuu hyvältä!
Käytän tigin korjaavaa shampoota ja hiustenkuivaajaa en edes omista. Öisin hiukset ovat kevyellä palmikolla ettei takkuunnu.
Ponnareita ja nutturoita kannattaa välttää, ja tässä ällö, mutta tosisaan toimiva resepti upeaan hiusnaamioon!
1raaka muna, 2rkl rommia, 2rkl oliiviöljyä. Sekoita ja levitä kuiviinhiuksiin, anna vaikuttaa puoli tuntia, pese normaalisti.
Huom! Ei sovellu saunaan! Kananmuna hyytyy... On kokeiltu........
Alkuun tuntui hiukset omituisilta pesun jälkeen, jotenkin ei puhtaalta märkänä, mutta kuivattuaan tukka kuitenkin näytti puhtaalta. Olen nyt kuukauden käyttänyt pesuun vain oliiviöljysaippuaa, ja kyllä on ihan näkyvästi paksumman tuntuiset hiukset :) Huuhdellessakin tukka tuntuu jotenkin painavammalta kuin tavallisen shampoopesun jälkeen. Ilmeisesti pitää paikkaansa ettei se saippua vie hiuksen luonnollista rasvaa pois, koska tulos on aika samanlainen kuin kun kerran kokeilin pelkkää vesipesua, joka ei minulle kyllä ihan sitten toiminut kun on rasvoittuva päänahka. Oliivisaippua tuntuu olevan hyvä kompromissi, koska sillä ei tule rasvatumaefektiä mutta ei ylipuhdastakaan.
Vinkiksi kokeilijoille myös se mitä luin noilta Chagrin Valleyn sivuilta ennen kuin tilasin saippuat: siirryttäessä kemiallisista shampoista noihin on tavallista että kestää noin 10 pesua ettei tulos ole kovin hyvä, se johtuu niiden entisten tuotteiden jäämistä tukassa. Jos niin käy, voi hiukset huuhtoa saippuapesun jälkeen vedellä johon on lisätty vähän etikkaa. Etikkahuuhtelua voi muutenkin käyttää shampoo- tai saippuapaloilla tukkaa pestessä aina haluttaessa. Itse en kyllä ole tarvinnut.
vältä stressiä.
Minulla on nyt ollut kamalasti stressiä yli puoli vuotta putkeen, ja ennen niin ihana, pitkä kiiltävät tukka harvenee kamalaa tahtia. Hiuksia lähtee ihan liikaa, paljon enemmän kuin ennen :(
vain n kerran viikossa, sain kampaajaystävältäni lahjaksi kauan aikaa sitten jo tämän
http://www.tangleteezersuomi.com/
en käytä juuri mitään aineita, hiuksiinnettä, en mitään ja pidän hiukset kiinni.
Aamuisin kampaan hiukset ja laitan ne kampaukselle. Mulla on pitkät hiukset ja paljon erilaisia malleja, eli hiuspompulat tulevat aina eri kohtiin.
Lisäksi hiukset leikataan n 4 x vuodessa, vain tasoitetaan ja käytän hiusnaamiota kerran kuussa.
Myös värjään 4 x vuodessa, mutta kampaajani on vakuuttanut ettei se vaikuta hiusteni laatuun, koska ne voivat todella hyvin.
En ole käyttänyt fööniä varmaan muutamaan vuoteen, en tiedä edes toimiiko se.
Alkuun tuntui hiukset omituisilta pesun jälkeen, jotenkin ei puhtaalta märkänä, mutta kuivattuaan tukka kuitenkin näytti puhtaalta. Olen nyt kuukauden käyttänyt pesuun vain oliiviöljysaippuaa, ja kyllä on ihan näkyvästi paksumman tuntuiset hiukset :) Huuhdellessakin tukka tuntuu jotenkin painavammalta kuin tavallisen shampoopesun jälkeen. Ilmeisesti pitää paikkaansa ettei se saippua vie hiuksen luonnollista rasvaa pois, koska tulos on aika samanlainen kuin kun kerran kokeilin pelkkää vesipesua, joka ei minulle kyllä ihan sitten toiminut kun on rasvoittuva päänahka. Oliivisaippua tuntuu olevan hyvä kompromissi, koska sillä ei tule rasvatumaefektiä mutta ei ylipuhdastakaan.
Vinkiksi kokeilijoille myös se mitä luin noilta Chagrin Valleyn sivuilta ennen kuin tilasin saippuat: siirryttäessä kemiallisista shampoista noihin on tavallista että kestää noin 10 pesua ettei tulos ole kovin hyvä, se johtuu niiden entisten tuotteiden jäämistä tukassa. Jos niin käy, voi hiukset huuhtoa saippuapesun jälkeen vedellä johon on lisätty vähän etikkaa. Etikkahuuhtelua voi muutenkin käyttää shampoo- tai saippuapaloilla tukkaa pestessä aina haluttaessa. Itse en kyllä ole tarvinnut.
Mä ostin ihan prismasta tuon saippuan, taisi olla myös kookos- ja palmuöljyä mukana. Onkohan merkitystä? Tangle teezer meni myös tilaukseen :) eli kiitos vinkeistä!
Kiitos vinkeistä :). Joku laittoikin kuvan hiuksistaan vinkkien perään. Olisi kiva nähdä muiltakin kuvat hiuksista niin tietää millaiseen tukkaan ne vinkit on. Ohuille, karheille, paksuille, kiharille jne. kun ei ihan samat jutut toimi
kauneimmat hiukset jotka olen nähnyt on Sydämen asialla - sarjan Jo'lla eli tällä uudella Mrs Rowanilla ;) Ovat vanhoja jaksoja tietenkin, mutta niitä esitetään nyt uudestaan. Tuo nainen on todella kaunis hiuksineen.