Epäasiallinen kommentti lääkäriltä raiskaustutkimuksen yhteydessä
Teenkö valituksen kun kävin raiskaustutkimuksessa lääkärillä,joka oli kiukkuisen oloinen jo alkuunsa,ja kun tämä mies työnsi tutkimusvärkit sisääni,niin vihaisena sanoi mulle; Miksi et kertonut että olet synnyttänyt? Häpesin ja olin niin nolona,kurkusta kuristi muutenkin,kun siinä kaikkien kuullen piti vielä tuollainen möläyttää ikävään äänensävyyn:( Vaihtoi tutkimusvälineet sitten tuimana ja jatkoi ronkkimista.Kyllä jäi paha mieli:(
Kommentit (26)
mutta rauhoittavaa haluaa siksi, kun lääkäri kysyi, oletko synnyttänyt?
mutta kun odotin aikaa lääkärille näyttääkseni aiheutuneita vammoja, sitä tuli mieleen ihan epäolennaisia ajatuksia. Tyyliin, mitä ne nyt töissä ajattelee kun olen yhtäkkiä pois jne.
Sitä on tuossa tilanteessa niin shokissa, ettei edes tajua tapahtunutta.
Kovasti tsemppiä ap:lle!
mutta rauhoittavaa haluaa siksi, kun lääkäri kysyi, oletko synnyttänyt?
Luepa aloitus uudelleen. Lääkäri ei kysynyt, "oletko synnyttänyt?", vaan tiuskaisi tympeästi "mikset kertonut, että olet synnyttänyt".
Jos ihminen on muutenkin poissa tolaltaan, niin ei kai ole ihme, että lääkärin empatiaton käytös pahentaa asiaa?
kun menin lääkäriin,ja voisin tehdä tästä raiskauksesta oman aloituksen,mutta kun ei ole mitään kysyttävää,niin en viitsi.Jotenkin häpeän enemmän tuota kommenttia enkä ole siitä kertonut edes miehelleni.Ymmärrän ettei raiskaus ollut oma vikani,mutta pilluni koko on,sillä olen synnyttänyt vaikkei se lääkärin mielestä näkynyt(?) kun huoneeseen menin.ap
että ap on raiskattu ja sen jälkeen jonkun lääkärin kommentti synnytyksestä on noin merkityksellinen, että oikein valitusta pitää miettiä...
Meitä on joka junaan ja näköjään törmää niihinkin ihmisiin jotka kokevat lääkärin hölmön kommentin raskaampana kuin raiskauksen. Hyvä tietenkin ap:lle.
Lääkäri oli suhtautunut ylipäänsä epäempaattisesti ja tympeästi, ei todellakaan kuulu tuohon tilanteeseen.
Ja sille joka sanoi "turhan herkillä" olemisesta, niin kyllä, raiskauksen jälkeen todellakin on herkillä ja lääkärinkin pitäisi tämä ymmärtää ja panostaa erityisesti sensitiiviseen suhtautumiseen. Ja tuo ei ole mitään ekstraa vaan sen pitäisi olla aivan itsestäänselvää! Ei tässä missään keskiajalla eletä.
Täysin kohtuutonta, että jouduit kaiken muun kokemasi jälkeen vielä kuulemaan tuollaisen kommentin lääkäriltä. Jos sulla voimat riittää, niin tee ihmeessä kantelu kyseisestä lääkäristä. Tuollainen henkilö ei selvästikään sovellu lääkärin työhön.
Kun ihmiselle on tapahtunut pahin mahdollinen, niin on uskomatonta, että lääkäri ei silloin osaa käyttäytyä erikoistilanteen vaatimalla tavalla.
Valviraan ilmoittamista minäkin suosittelen. Sinut tutkinut lääkäri ei sovi potilastyöhön.
Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan.