Ei jumaleissön, en taatusti voi laihtua kiloklubin ohjeilla, en vaan voi
Olen tänään syönyt itseni ähkyn partaalle kaksi kertaa (lounas ja nyt päivällinen), ei ole ollut missään vaiheessa nälkä, olen punninnut todella tarkasti kaikki. Suunnittelin tuota iltapalaa saadakseni pollukoita vihreälle, joten en ole sitä vielä syönyt, mutta siis näillä ruoilla kalorit on 1174 kcal ja pitäisi olla 1684 kcal. Eli tuohonkin määrään pitäisi vielä lisätä vaikka mitä. Jotenkin epäilyttää koko juttu.
AAMIAINEN
30.00 g Kananmuna, paistettu
3.00 dl Kahvi, suodatinkahvi
2.00 rkl Maito, kevytmaito, 1,5% rasvaa
70.00 g Mandariini, satsuma, klementiini, kuorittu
10.00 g Cashewpähkinä
LOUNAS
120.00 g Tofu, maustamaton, Alpro soya
180.00 g Pakastevihannes, kukkavihannekset, pirkka
1.00 tl Soijakastike
50.00 g Curry-tahna
1.00 viipale Vaasan&vaasan. täyshyvät täysjyvävehnä, ravintokuitua 8 g / 100 g
1.00 tl Voi
1.00 viipale Juusto, puolikova, rasvaa 15%, polar 15 valio, valmisviipale
3.00 kuppi (1 dl) Tee
PÄIVÄLLINEN
50.00 g Lohi, kokonainen
5.00 g Basilika, tuore
1.00 viipale Ruissekaleipä, ruispalat, vaasan, ravintokuitua 10 g/100 g
1.00 tl Margariini, 60%
1.00 kpl Tomaatti
1.00 kpl Välipalapatukka, nutrilett, suklaa
50.00 g Porkkana
3.00 dl Kahvi
2.00 rkl Maito, kevytmaito, 1,5% rasvaa
ILTAPALA
1.00 kpl Omena, ulkomainen, kuorittu, keskikokoinen ka
2.00 kpl Aprikoosi, kuivattu
1.00 kpl Appelsiini, kuorittu, iso
Kommentit (35)
toiha on paljo enemmän mitä mä syön päiväs... mä ainaki lihoisin tuolla ruokamäärällä.
laihduttaa, jos oot jo noista ähkynä ja saatu energia on noin vähän...
toiha on paljo enemmän mitä mä syön päiväs... mä ainaki lihoisin tuolla ruokamäärällä.
Ja tuossa ei vielä ole edes kaikki mitä pitäisi syödä. Mietin vaan että ei huvittaisi kovin monta viikkoa tuhlata turhaan ruokien mittailuun, se on sen verran työlästä että motivaatio loppuu hyvin äkkiä jos tuloksia ei ala tulla. Mikähän olisi järkevä kalorirajoitus 65-kiloiselle toimistotyöntekijälle. Meinaan tänään veitäistä vielä tunnin jumpan, joten ehkä tilanne iltapalan suhteen muuttuu sen jälkeen ;). Mutta silti epäilyttää koska pitäisi syödä vielä 510 (!!!!) kaloria lisää. ap
Eikös se ole (tiettyyn pisteeseen asti) parempi, mitä vähemmän syö (kaloreissa)?
Mä en ainakaan väkisin alkaisi syömään tuota suurempaa kalorimäärää täyteen, koska kuitenkin olet jo päivän aikana ihan hyvin syönyt. Omaa kroppaa pitää kuunnella!
Epäilen että tämä on oikeasti suurin piirtein normaali määrä ruokaa jolla vain lihon, en laihdu. Ikääkin on yli 40 joten se vaikuttanee asiaan. ap
sille kiloklubille jumppaavasi ahkerasti, niin se laskee sulle sitten vähän enempi kaloreita kulutusta varten ja jos se jumppaamisen todellisuus onkin eri, niin sittenhän saatat lihota ohjeita noudattamalla..
Epäilen että tämä on oikeasti suurin piirtein normaali määrä ruokaa jolla vain lihon, en laihdu. Ikääkin on yli 40 joten se vaikuttanee asiaan. ap
että sitä ylipainoa on paljon, mutta nyt puhutaankin muuamista kiloista.
Rupea harrastamaan jotain kiinteyttävää jumppaa kuten zumbaa, niin ei ole pakko keskittyä kaloreihin ja syöt kuin ennenkin. Muutama löysä kilo lähtee lanteilta kiinteyttämällä.
Aamupalaksi yksi muna, lounaksi pala tofua ja kasa vihanneksia, päivälliseksi pieni kalanpalainen ja jostain ihmeen syystä välipalapatukka??
Lisäksi pari hedelmää ja pari palaa leipää. Mulla olisi kiljuva nälkä koko päivän poislukien tunti syömisestä.
Syöt todella vähän! Paljonko ruuassasi on rasvaa, proteiinia ja hiilareita?
sille kiloklubille jumppaavasi ahkerasti, niin se laskee sulle sitten vähän enempi kaloreita kulutusta varten ja jos se jumppaamisen todellisuus onkin eri, niin sittenhän saatat lihota ohjeita noudattamalla..
liikuntaprofiilit ja korjasin niitä vastaamaan paremmin todellisuutta ja nyt mun pitäisi syödä vielä lisää :D. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia että onko joku muu paininut samojen asioiden kanssa koska oikeasti tämä touhu on yhden päivän kokemuksella sen verran työlästä että mielellään ei huvittaisi kauhean monta viikkoa säätää.
että sitä ylipainoa on paljon, mutta nyt puhutaankin muuamista kiloista.
Rupea harrastamaan jotain kiinteyttävää jumppaa kuten zumbaa, niin ei ole pakko keskittyä kaloreihin ja syöt kuin ennenkin. Muutama löysä kilo lähtee lanteilta kiinteyttämällä.
lähde pelkästään jumppaamalla. Painonhallinta on tässä iässä tosi, tosi vaikeaa kun päivän aikana istuu paljon. Liikuntaa harrastan nyt jo niin paljon kuin käytännössä ehdin, 4+ kertaa viikossa.
kun syöt liian vähän kulutukseen nähden ja kehosi käy säästöliekillä?
Itse laihduin kyllä ohjeita seuraamalla 10kg, mutta laihdutettavaa olisi vielä 50kg, tosin pian yli vuoden ollut tuo paino samassa. En vain ole jaksanut aloittaa uudelleen tuota laskemista, kun se vie niin paljon aikaa, jota pienen lapsen kanssa ei hirveästi muutenkaan ole.
Proteiinia voisi ehkä nostaa, mutta toisaalta tänään ei todellakaan ole ollut nälkä. ap
Kiva ettei ainakaan tarvi nälissään lähteä. ap
laihis oli nimenomaan syömistä.
Normaalisti saatan olla puoli päivää ilman mitään, sitten mätän jonkun rasvaisen kalorikasan naamaani.
Oma diettini oli vähän proteiinipainotteisempi kuin kiloklubi, mutta tota se oli, syömistä ihan koko ajan.
Ja sillä laihtui, todella nopeasti. Yli kilo viikossa.
Ei ole pelkästään se, paljonko menee sisään, vaan myös se, paljonko menee ulos. Eli kalorivaje ei saa olla liian suuri, jotta laihtuu, ja koko ajan pitää syödäkin, jotta elimistö on siinä mielikuvassa, ettei ruokaa tarvitse säästöliekittää. Mun diettiin kuului vielä pellavansiemenrouhe, ja se tosiaan tarkoitti, että paskoin kolmasti päivässä. Mutta siitä se laihtuminen tuli.
Vaikka unohtaisin useampana päivänä syödä lähestulkoon mitään, en pääse tuollaisiin laihtumisiin. Eli pakko se on uskoa.
Laihduin alle kilon kahdessa kuukaudessa ja laitoin tunnollisesti kaiken minkä söin, sain pallukatkin lähes aina vihreiksi. Se kalorimäärä vaan oli mulle liikaa.
Sitten vaihdoin taktiikkaa niin että käytin kiloklubia kyllä edelleen kalloreiden laskemiseen mutta en piittannut pallukoista ja söin vain 1200-1300kcal..lähti 7kg kahdessa kuukaudessa:D
Sori vaan, mutta esim 50g lohta on oikeasti tajuttoman pieni määrä.
Toivottavasti sulla ei noilla prosenteilla ole pallot vihreillä, proteiinia syöt ihan hirvittävän vähän ja sitten suuntauksesta riippuen joko liikaa hiilareita tai liikaa rasvaa.
tulisi jos söisin noin vähän kuin ap, ja kova nälkä.
Ylipainoa ei ole yhtään, päinvastoin olen hoikka ja syön paljon, paljon enemmän päivän aikana kuin mitä ap:n listassa on. Herkkujakin menee lähes joka päivä, yleensä kohtuullisen kokoisia mutta välillä kokonainen suklaalevy tms.
olen 51-kiloinen 38-vuotias istumatyötä tekevä, liikuntaa harrastamaton nainen. Eli uskon että tuolla kylä 65-kiloinen laihtuu.
MUTTA tuollainen vähäisten miinuskalorien dieetti kyllä sitten tarkoittaa että poikkeuksia ei voi juuri tehdä jos haluaa laihtua, eli tyyliin viikonloppuna voin vetää ylikalorit kunhan viikolla pidän rajoissa.