Ei jumaleissön, en taatusti voi laihtua kiloklubin ohjeilla, en vaan voi
Olen tänään syönyt itseni ähkyn partaalle kaksi kertaa (lounas ja nyt päivällinen), ei ole ollut missään vaiheessa nälkä, olen punninnut todella tarkasti kaikki. Suunnittelin tuota iltapalaa saadakseni pollukoita vihreälle, joten en ole sitä vielä syönyt, mutta siis näillä ruoilla kalorit on 1174 kcal ja pitäisi olla 1684 kcal. Eli tuohonkin määrään pitäisi vielä lisätä vaikka mitä. Jotenkin epäilyttää koko juttu.
AAMIAINEN
30.00 g Kananmuna, paistettu
3.00 dl Kahvi, suodatinkahvi
2.00 rkl Maito, kevytmaito, 1,5% rasvaa
70.00 g Mandariini, satsuma, klementiini, kuorittu
10.00 g Cashewpähkinä
LOUNAS
120.00 g Tofu, maustamaton, Alpro soya
180.00 g Pakastevihannes, kukkavihannekset, pirkka
1.00 tl Soijakastike
50.00 g Curry-tahna
1.00 viipale Vaasan&vaasan. täyshyvät täysjyvävehnä, ravintokuitua 8 g / 100 g
1.00 tl Voi
1.00 viipale Juusto, puolikova, rasvaa 15%, polar 15 valio, valmisviipale
3.00 kuppi (1 dl) Tee
PÄIVÄLLINEN
50.00 g Lohi, kokonainen
5.00 g Basilika, tuore
1.00 viipale Ruissekaleipä, ruispalat, vaasan, ravintokuitua 10 g/100 g
1.00 tl Margariini, 60%
1.00 kpl Tomaatti
1.00 kpl Välipalapatukka, nutrilett, suklaa
50.00 g Porkkana
3.00 dl Kahvi
2.00 rkl Maito, kevytmaito, 1,5% rasvaa
ILTAPALA
1.00 kpl Omena, ulkomainen, kuorittu, keskikokoinen ka
2.00 kpl Aprikoosi, kuivattu
1.00 kpl Appelsiini, kuorittu, iso
Kommentit (35)
terveelliseltä ja monipuoliselta. Kiinnostaa tietää, että minkälainen on ollut päivän ruokavaliosi aikaisemmin. Laihtuminenhan ei tapahdu niin, että "vetää liinat kiinni" ja lakkaa syömästä... Pitää syödä oikein, jotta elimistö saa tarvitsemansa ravintoaineet, polttaa rasvaa lihasmassan sijaan jne...
tuo kiloklubi lohi, kokonainen, on raakapaino.. Eli, jos tuo 50 g on kypsän lohen paino, niin pieleen menee laskut.
Miten paistettu muna painaa muka 30 g?
Mutta se on kyllä tosi juttu, että laihiksella ei ole tarkoituskaan nälissään olla.
Kyllä laihduttaa saa 1200kcal-päiväannoksellakin. vaikka painaisi liki 100kg. Lisää öljyä salaattiin, jos tarvitset kaloreita.
Itse painin saman asian kanssa. Kiloklubin ohjeilla ei laihdu!!! Eka pari kolme viikkoa meni laihtuen mutta sen jälkeen jumittui ja meni ylöspäin! Nyt siirryin kalorilaskuriin jossa on eritelty hiilarit yms erikseen
Itse viime vuoden alussa aloitin Kiloklubissa ja sain painon pudotettua normaalipainon ylärajoilta normaalipainon keskipaikkeille, ja painoa lähti n. 10kg, aikaa meni n. 6kk.
Ja jouduin todellakin opettelemaan täysin uudenlaisen tavan syödä. Aiemmin olin syönyt lähes rasvattomasti (herkkuja lukuunottamatta) ja nyt piti opetella lisäämään oliiviöljyä ja pähkinöitä ruokavalioon vähän joka väliin. Edelleen ruuat ovat vähärasvaisia tai keskirasvaisia, karppaajaa minusta ei saa.
Kasviksia söin jo aiemmin paljon, mutta lisäsin niitä kuitenkin myös lämpimille aterioille, jotta sain muuta annoskokoa pienennettyä.
Herkkujen määrä pieneni selvästi, ja herkut tulivat jokapäiväisiksi, määrät vaan minimalisoituivat, eli muutama pala tummaa suklaata, muutama irtokarkki tai pala marjapiirasta saattaa olla nykyisin herkkuna. Aiemmin pidin viikonloppuna mässäilyillan ja karkkia saattoi kulua ½kg ja muutenkin ruokaa isoja annoksia.
Minullakin on toimistotyö (ja olen lähes 40v), enkä hyötyliikuntaa juurikaan ehdi harrastamaan, kun liikun autolla. Liikun muuten n. 3krt viikossa (jumpat, uinti, hiihto, luistelu, kesällä pyöräilyä), ja liikunnat päivitän kiloklubiin aina viikon alussa suunnitelman mukaan ja jos joku jää viikolla välistä, sillä ei ole suurta merkitystä päiväkaloreihin.
Minullakin ensiksi oli tosi vaikeaa saada kalorit täyttymään, ja varsinkin rasva vihreälle, mutta lopulta opin lisäämään aina salaattiin öljyä tai pestoa tai lämpimien kasviksien sekaan pestoa ja vastaavasti välipalalla napsimaan n. 10kpl cashew-pähkinöitä.
Jouluna kiloja tuli takaisin, mutta aloitin taas tammikuussa ruokapäivyrin käytön ja nyt pyrin pääsemään taas samaan kuin mihin viime kesänä päädyin, tai vähän alemmaskin, jos siltä tuntuu (vaikkei siihen ole tarvettakaan välttämättä).
Painoa ei kannata mitata kuin viikon välein ja siltikin oikeasti muutokset näkyvät vasta n. 1kk:n mittausvälein parhaiten. Ja huom! liikuntapäivän jälkeen kannattaa pitää yksi päivä väliä/lepopäivä ennen vaa'alla käyntiä, jotta lihaksiin kertynyt neste ei nosta painoa. Lisäksi mittanauhalla saat paremmin tuloksia näkyviin kuin vaa'alla.
Muistakaa että jokainen ihminen on yksilö. Minulle pitää olla pienemmät kalorit kuin mitä normaalisti kiloklubi suosittaa.
Toiseksi: pellavansiemeniä SAA syödä päivittäin 2rkl. Valo24 pellavansiemenrouhe kaikkein turvallisinta, niillä on sopimusviljelijä ja kadmiumpitoisuudet todella pienet, eli eivät tule lähellekään täyteen tuosta 2 ruokalusikallisesta ja se toinen myrkky poistuu paahdettaessa, valo24 pellavansiemenet on paahdettu.
Tarkistin että keittiövaaka näyttää oikein ja kyllä se näyttää. Kolmenkymmenen gramman munalätyn salaisuus on se, että se jäi jäljelle muksun aamiaisesta ja söin sen. 50 grammaa lohta meni sillä lailla että otin palan ja laitoin voikkarin päälle ja söin niin. Tämä päivä poikkesi normista siinä, että muu perhe oli iltapäivästä asti poissa, joten en tehnyt päivällistä vaan söin vähän lohta ja hemmottelin itseäni tuolla nutrilett-patukalla päivällisen sijaan.
Nyt jumpan jälkeen hyvä olo (tunnin verran parin & 5 kg käsipainoilla ja jalkatreeni, lämmittelyt ja venyttelyt mukana), iltapalaa pitäisi syödä, lievä nälkä on. Sen jälkeen kun olen syönyt tuohon listaan merkitsemäni appelsiinin, omenan ja aprikoosit, mulla on vielä hämmästyttävät 543 kaloria käytettävissä. Hmmmmm. Syödäkö vaiko eikö syödä, siinä vasta pulma.
Täytyy sanoa että jos tämä toimisi tuolla kalorimäärällä mitä systeemi tarjoaa, niin tulossa on maailmakaikkeuden helpoin dietti! Nämä tämänpäiväiset on sitä ruokaa mitä aina muutenkin syön, ja nyt mun pitäisi syödä sitä muka tosi paljon. Epäilyttää. Löytyiskö vielä joku muu vastaava keski-ikäinen ja päivät istuskeleva, joka yrittää päästä eroon mahaan sementöityneistä läskeistä Kiloklubin avulla (bmi 26)? Onnistuuko tämä juttu aivan oikeasti 1760 kalorilla? Multa lähtee nyt oikeasti läski tai itkee ja lähtee, siksi jaksan tässä nyt jankuttaa...
jostainhan sen läskin on pakko tulla, ja varmaan se sitten tulee sosiaalisesta elämästä loppujen lopuksi. Perjantaina kavereilla (=pullaa), sunnuntaina sukujuhlat (=pullaa). Mutta normiruokavaliona en kyllä mielestäni syö niin paljon kuin kiloklubin mukaan pitäisi.
Oma vuorokausikulutukseni on noin 1550kcal. Ja painan 10kg ap:ta vähemmän. Jumpat toki erikseen ja silloin syönkin enemmän, salipäivänä noin 400kcal enemmän.
Olisko tuossa nyt kuitekin nuo määrät vähän perseellään? 50g lohta on mitätön nökäre ja sanoin 30 kananmunaa surkea roiske lautasella. Ei mene läpi että noilla määrillä olet ähkyllä jos ruokamäärät on kuin pienellä lapsella.
en myöskään usko, että ap on ähkyssä tuon ruokamäärän takia. Olen itse alle 160 cm, enkä pärjäisi noin vähällä ruualla. Painan 52 kg, enkä harrasta erityisen paljon liikuntaa.