En ymmärrä, ei vaan millään mene kallooni että miksi ei yksi ihminen riitä.
Miksi pitää pettää ja ravata vieraissa, miksi se yksi ihminen ei voisi olla niin rakas, tärkeä ja arvokas, että tuollaiset asiat olisivat täysin pois suljettu juttu.
Kommentit (36)
ikinä en ole harkinnutkaan avioon astumista ja jumalan edessä lupailua! mutta jos ainoa asia, joka " pelastaa" pettämiseltä on tuo jumalan edessä lupailu, ollaan mielestäni hakoteillä...
Jätit pari tärkeää seikkaa huomioimatta.
-Aiheutat tuskaa ja mielipahaa kumppaneillesi pettämällä. (jos eivät toista samaa käyttäytymismallia kanssasi)
-Moni ihminen on menettänyt lopullisesti luottamuksensa vastakkaiseen sukupuoleen petetyksi tultuaan.
Ja oletko miettinyt MIKSI tarvitset vakisuhdetta, jos petät. Oletko niin riippuvainen ja tarvitsevainen, että elämä yksin ei onnistu? Vai niin kieroutunut persoona, että tarvitset peliä ja jännitystä elämääsi toisten ihmisten kustanuksella?
Mulle on ainakin elämänkokoinen HAASTE ja ONNI olla VAIN yhden miehen vaimona ja naisena! Ja olen sitä mieltä että jos hakee pettämisistä uusia tuulia tylsään seksielämäänsä niin on aika lapsellinen ihminen: Miksi ei voisi oman siippansa kanssa koettaa? Siinäpä pulma monille... helpompi paneskella vierasta kuin panostaa omaan kultaansa.
ettei saa pettää, kun on " jumalan edessä luvannut olla uskollinen" ....
Vierailija:
-Aiheutat tuskaa ja mielipahaa kumppaneillesi pettämällä. (jos eivät toista samaa käyttäytymismallia kanssasi) - Ei hän ole tieoinen muista suhteistani
-Moni ihminen on menettänyt lopullisesti luottamuksensa vastakkaiseen sukupuoleen petetyksi tultuaan. - ks. ed. vastaus
Ja oletko miettinyt MIKSI tarvitset vakisuhdetta, jos petät. Oletko niin riippuvainen ja tarvitsevainen, että elämä yksin ei onnistu? Vai niin kieroutunut persoona, että tarvitset peliä ja jännitystä elämääsi toisten ihmisten kustanuksella? - kieroutunut varmaankin olen, se on selvä. mutta meitä lienee aikamoinen komppania. riippuvainen en tietääkseni ole kenestäkään, ihan vapaaehtoisesti vietän aikaani miesteni kanssa!
että niihin suhteisiin ajautuu, aina tulee joku mies jostain kummasta, joka alkaa osoittaan sulle sitä huomiota, mitä alkuaikoina aina saa, tuo sulle jotain, tai soittaa, kysyy kuulumisia, hipasee kun nähdään jossain, ja se saa taas kaikki tunteet pintaan, alat ajatella sitä toista enemmän ja enemmän. Molemmat tietää että tää on tässä ja nyt, ei edes ajatella silloin että tää juttu kestäis, sitä elää vaan sitä hetkeä. Ni mitä tälläsessa tilanteessa tekee??
Oma mies on jaksanut panna mua 20 vuotta, ei ole vielä lakannut seisomasta. Toivottavasti ei lakkaakaan. Mä epäilen, ettei se jaksais enää panna muita naisia kun me naidaan käytänössä päivittäin. Mulla on suuret halut.
Ei täällä Apenniineilla tosin ole vuorivuohia. Gemssejä kyllä, mutta niiden ulosteisiin ei voi liukastua, ovat sen verran kuivakkaa tavaraa.
terkkuja 29:ltä kaikille teille, joiden pipo on tiukasti ohimoilla!!
*lähtee etsimään sitä köyttä.... mukava lisä seksileikkeihin!*
herra anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee.
Enkä tarkoita tätä uskonnollisessa mielessä, vaan siinä mielessä, että jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Tyhjästä on paha nyhjästä.
* ja lähtee pipokauppaan. sekin on varmaan hupaisa seksilelu!*
(5 vuotta naimisissa), mutta en kyllä lähtisi tuomiopäivän pasuunaa töräyttelemään niille, jotka niin tekevät. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei se minulta ole pois, jos joku harrastaa pettämistä, se on hänen valintansa.
En ymmärrä moista haloota.
Miksi vetää sitten ylipäätään roolia että on toisen kanssa yhdessä? Mulle ainakin tulisi todella hutsumainen olo jos naisin jonkun vieraan miehen kanssa ja sitten menisin kotiin " puhtaana" ja oman mieheni kanssa olisi seksiä lähipäivinä.. ei oikein kuulosta terveeltä.
Mutta jos jonkun mielestä se on SYY pettää ettei saa seksiä niin se sitten on. Itse ainakin naisena pidän huolen siitä että pysyn miehelleni kiinnostavana eikä seksin puutteessa tarvitse elää. Ja NORMAALIIN parisuhteeseen kuuluu että joskus sitä seksiä on vähemmän.
Pettäminen on tuhonnut nyt lähiaikoina ystäväni avioliiton, kaksi pientä lasta joutuivat kärsimään. Ja vaikutus ylettyy ystävä ja sukulaispiiriin asti!! Kaikki halveksivat tuota miestä nyt joka piti tärkeämpänä munahaukan tyydyttämistä kuin oman vaimonsa ja lastensa kanssa elämistä!! Ja tiedän senkin että seksin puutteessa mies ei elänyt. Hän vain halusi kokeilla niitä uusia tuulia. Ja niinpä saa kokeilla nytten yksin isossa omakotitalossaan koiransa kanssa. Menetti nyt sitten VAIN perheensä... eihän se tietenkään muille kuulu, vai???
Ja on muuten ainoa ihminen, jonka kanssa olen sängyssä ollut. Välillä on tullut ihastuttua johonkuhun muuhun, mutta ihastuminen ei ole vaarallista. Minulle ihastuminen ei ole yhtä kuin pettäminen. Oma mieheni riittää minulle hyvin.
voin sanoa ettei sitä tajunnut mitä sillä itselleen ja petetyksi tulijalle oikein tekikään, ennen kuin itse tuli petetyksi pahasti. Onkin uskomattoman vaikea elää asian kanssa. Mieheni pettänyt minua, ja heittänyt minut pihalle lapsiemme kanssa toisen naisen vuoksi, tosin tuli viikossa jo katumapäälle, käynyt panemassa lähes joka baarireissun päätteeksi jotakin akkaa jossakin, ja ihmettelee miksi silti pysyn rinnalla. Rakkaus pitää rinnalla, ja se että itse olen pettänyt myös miestäni pahasti ja paljon, ennen lapsia. mies ei tosin tiedä...
- minulla ei ole mitään aikomusta jättää vakikumppaniani rakastajan takia, eli teoreema samojen vanhojen ongelmien toistumisesta uuden kumppanin kanssa kaatuu
- minulla ei ole lapsia enkä aio niitä hankkia, joten kenenkään ihmistaimen elämää en monimuotoisilla suhteillani pilaa
- nautin suunnattomasti elämästäni juuri näin. eikä minua haittaa se, että joku haluaa olla ikuisesti ja iänkaikkisesti uskollinen puolisolleen. kaikki kukat saavat kukkia minun elämänpellossani!