Mitä ajattelet, jos näet noin 1-2-vuotiasta imettettävän?
Kommentit (17)
nim. Itse kaksi lasta kaksi vuotiaiksi imettänyt.
1v. ehkä menettelis mutta sen yli ei oo normaalia, varsinkaan se että 2v. istuu tissillä...
YÖKS!
Mutta mä lähden nukkumaan. Hyvää yötä vaan kaikille!
Sitten hampaat ovat mädät ja mikään muu ruoka ei maistu.
Musta raja menee siinä kun lapsi oppii pyytämään tissiä, esim. tiitii tms. Tuttavan lapsi pyysi " Äiti, minä tiedän, että sinulla on jotain herkkua minulle siellä paidan alla!" Musta vähän ällöä...
" Yöks, näitä taaperoimettäjiä" ajattelisin.
Mielestäni maks yksivuotiaan imettäminen ok, mutta vanhemman imettäminen saa mut tuntemaan ällötystä. Olen vakaasti sitä mieltä että
tässä taaperoimettämisessä on kyse äidin kyvyttömyydestä " luopua" imettämisestä. Mielestäni yli yksivuotias ei tarvitse rintaruokintaa ja saa läheisyyden tarpeensa tyydytetyksi muilla keinoin.
Tässäpä näitä mun ajatuksia aiheesta.
mutta eivät suostuneet, ensimmäinen lopetti pari viikkoa ennen 1-vuotissynttäreitä, toinen 10 kk ikäisenä.
Lisäksi makeat mehut ja namit.
Laktoosi, jota äidinmaidon sokeri on, ei ole kariesbakteerin pääasiallista ravintoa.
Jos puhtaat hampaat, yöimetyskään ei haittaa!!
Siis miten lopettaa 1v 2 kk imettäminen ilman helvetillistä itkua iltaisin... Kertokaapa se... Ihan vain siksihän lapsi imee kun äiti antaa. Jos joku äiti nauttii siitä kun lapsi hieman hampailla puristaen imee voimalla tissiä niin ei kait siinä... Minä lopettaisin, jos keksin konstin.
Nostan hattua ja säälin äidin nännejä pienten hampaiden välissä. Itse pystyin imettämään vain 3 kk.
et 2 vuotiaaksi olis imetettävä. Oma poikani nyt 8 kk ja tiiviisti on rinnalla, ajattelin jatkaa niin kauan kun meistä molemmista tuntuu hyvältä. Ja hampaita on yhteensä jo 8 eikä ole kertaakaan purrut äitiä.
...sitten oli 10 vuoden tauko ja aloin taas imemään tissejä. Ja tämä on tosi! Julle.
mutta 2-vuotiaan kohdalla tunnen ehkä huvituksen sekaista sääliä lasta kohtaan ja unohdan sitten asian