Paljonko ottaisin rahaa, jos ex.n tulevat appivanhemmat asuisivat kodissasi sinun ollessasi poissa
Tää on ihan outo juttu.
Minulla ja ex.llä on viikko-viikko systeemi ja toimii loistavasti. Lisäksi joulut vuorotellaan ja isän- ja äitienpäivänä vaihdetaan vuoroja, jos on tarve.
Viime joulun vietin ulkomailla, olin "kanaemona" 8 hengen homoporukalle, oli todella mukavaa.
Koska matkustimme autolla Espanjaan ja olimme paikanpäälla toista viikkoa, oli lapset yhteensä 2,5 vkoa ex.llä ja tänä aikana ex.n nyksän vanhemmat tulivat kylään.
Meillä on ihan ok välit ex.n kanssa ja tiesin tästä tulevasta kyläilystä etukäteen. Koska he asuvat kolmiossa, ilmoitin että minun ja lasten koti on tyhjä, tänne voi kuka tahansa tulla.
Aluksi ex oli lasten kanssa mutta eräänä iltana nyksän vanhemmat tulivat sinne ja he kysyivät voivatko he jäädä sinne, joten loppujen lopuksi he asuivat kotonani yli viikon.
Edelleenkin, minä itse ehdotin tätä ja minulla ei ole mitään tätä vastaan, mutta nyt kävi ilmi että he olivat jättäneet minulle rahaa 1000 euroa majapaikasta. Joka on tietenkin aivan liikaa.
Olen asiasta nyt vuorokauden verran "tapellut", löysin kirjekuoren vasta eilen ja haluaisinkin kysyä teiltä, hyvä av kansa, ottaisitteko rahat vastaan ?
Minulla on koko ajan akuutti rahapula, tai pula ja pula mutta lompakko on tyhjä. Tiedän että asukkaat ovat varakkaita eläkeläisiä, mutta siitä huolimatta en ymmärrä miksi he haluavat minulle mitään maksaa, siitähän ei ole tullut minulle mitään kuluja ja halvemmalla olisivat päässeet majoittumalla hotelliin.
Aion vakaasti palauttaa rahat mutta he ilmoittivat ettei ota rahoja vastaan. Ex sanoi hän ei halua puuttua asiaan, samoin pariskunnan tytär.
Kommentit (8)
Mutta soita niille isovanhemmille ja kiitä ja lähetä vielä joku pieni muistaminen, osoita että olet kiitollinen.
Katso vaikka trivagosta. Loput palautat. Veikkaan että paljon ei jää palautettavaa, mutta sanot samalla että tämä on viimeinen kerta kun suostut ottamaan rahaa vastaan tai kyläpaikkaa ei enää tipu.
et voisi ottaa rahoja vastaan, käytät ne lasten menoihin. Kiittäminen on tuossa tilanteessa normaali tapa toimia, he varmasti loukkaantuvat jos yrität palauttaa rahoja vieläkin.
ja aavistavat sinun rahan puutteesi. Haluavat auttaa ja vuokran muodossa maksaminen ei ole niin kiusallista. Pidä rahat!
Kiität todella kauniisti ja mainitset vielä ohi mennen mitä niillä suunnitelet ostavasi, esim Jani-Petterille sukset ja Pirkko-Liisalle tietokoneen yms.. Kalliita juttuja lapsille :)
Älä vaan nyt rupee niistä osaa palauttaman, se ois noloo!!!!!!!
Todella noloa!! Rahapula on, mutta maailmalla matkustetaan. Hohoijaa!
lapset nälässä? jotta eukko saa rellestää.
Kiität todella kauniisti ja mainitset vielä ohi mennen mitä niillä suunnitelet ostavasi, esim Jani-Petterille sukset ja Pirkko-Liisalle tietokoneen yms.. Kalliita juttuja lapsille :) Älä vaan nyt rupee niistä osaa palauttaman, se ois noloo!!!!!!!
Kaikki otetaan, mikä saadaan. Häpyä kehiin!!!
ja kiitä, muuten loukkaat heitä. Lähetä myöhemmin jokin sopiva lahja.