Mihin ruokaravintolaan menisit helsingissä jos ei olisi rahasta kiinni?
Meillä äiti sai muutaman tonnin voiton ässäarvalla ja lupasi viedä minut ja siskoni ulos syömään johonkin hyvään ravintolaan.
Äiti sanoi, että saamme valita ihan minkä tahansa ravintolan. Mielellään sellainen, jossa myös lähtee nälkä eikä sitä ruokaa joudu suurennuslasilla etsimään lautaselta.
Kommentit (33)
Ja olen mennytkin - lounasaikaan. Eihän se mitään mättöä ole, mutta ei minulla ainakaan nälkä jäänyt, vaan hyvä mieli.
Savoy, Olo tai Rivoli. Kuten täällä on jo ehdotettukin.
lähes kaikki suositellut ovat ns. hienostoravintoloita, joita nyt vain kuuluu kehua, että kuulostaisi fiksulta. :)
Jo oikeasti haluatte vatsat täyteen hyvää ruokaa kivoissa puitteissa, menkää Salveen.
Silakat, perunamuusit, kasvispihvit... kaikki itse paikan päällä tehtyä, hyvistä, tuoreista raaka-aineista. Ei eineksiä tai valmiita mausteseoksia ja valmiskastikkeita. OIKEAA ruokaa,
Kun tulen täältä provinssista muutaman kerran vuodessa pääkaupunkiin, menen aina sinne. En ole koskaan pettynyt,ja olen nirso.
Ja ammattini on kokki. :)
vaan niillä on saatu upeita makuelämyksiä ja karkkia silmille :)
Kallis ja hienohan se on, joten jos ei rafloissa kauhean usein käy eikä kulinarismi ole sydäntä lähellä, sinne on ehkä turha mennä.
Salutorget, Sasso, Postres tai Aino.
Menkää vaan te Salveen, jotka ette muuta tarvitse, halua tai arvosta. Siellä ja monessa muussa paikassa tosiaan saa hyvää ruokaa, eikä tarvitse stressata pukeutumista ja käytöstapoja. Minäkin käyn niissä paikoissa mielelläni.
Silti minä ja mieheni arvostamme myös huippuravintoloiden palvelua, ruokien upeaa asettelua ja uusia, yllätyksellisiä makuyhdistelmiä. Chez Dominiquessa saa joka kerta sellaista, mitä ei saa koskaan Salvessa. Käymme siellä joskus, itse asiassa hyvin harvon, emmekä todellakaan sen takia, että niin kuuluisi tehdä. En usko, että kukaan tutuistamme edes tietää.
Tutkijoiden mukaan ihmisten makuaisti ja sen herkkyys/tarkkuus vaihtelee aika paljon. Tiedän itse olevani n.s. supermaistaja, jonka makuaistin erittelykyky on tavallista laajempi. En myöskään pysty syömään hyvin tulisia ruokia ollenkaan, ne aivan "räjäyttävät" makuaistini. Mieheni taitaa olla lähes samanlainen, hän tosin pystyy syömään myös vähän mausteisempaa.
Jos ei maista ruoissa mitään eroa, ei tietenkään kannata mennä vasiten maksamaan moninkertaista hintaa samanmakuisesta appeesta.
Menkää vaan te Salveen, jotka ette muuta tarvitse, halua tai arvosta. Siellä ja monessa muussa paikassa tosiaan saa hyvää ruokaa, eikä tarvitse stressata pukeutumista ja käytöstapoja. Minäkin käyn niissä paikoissa mielelläni.
Silti minä ja mieheni arvostamme myös huippuravintoloiden palvelua, ruokien upeaa asettelua ja uusia, yllätyksellisiä makuyhdistelmiä. Chez Dominiquessa saa joka kerta sellaista, mitä ei saa koskaan Salvessa. Käymme siellä joskus, itse asiassa hyvin harvon, emmekä todellakaan sen takia, että niin kuuluisi tehdä. En usko, että kukaan tutuistamme edes tietää.
Tutkijoiden mukaan ihmisten makuaisti ja sen herkkyys/tarkkuus vaihtelee aika paljon. Tiedän itse olevani n.s. supermaistaja, jonka makuaistin erittelykyky on tavallista laajempi. En myöskään pysty syömään hyvin tulisia ruokia ollenkaan, ne aivan "räjäyttävät" makuaistini. Mieheni taitaa olla lähes samanlainen, hän tosin pystyy syömään myös vähän mausteisempaa.
Jos ei maista ruoissa mitään eroa, ei tietenkään kannata mennä vasiten maksamaan moninkertaista hintaa samanmakuisesta appeesta.
Se koira älähti johon kalikka kalahti.
jos on kerran pari syönyt oikein hyvässä ravintolassa, ja muutenkin arvostaa hyvää ruokaa omassa arjessaan, ei sano, että paras vaihtoehto on joku "Salve" tms.
Riippuu siis tottumuksesta ja makuaistin kehittyneisyydestä, mihin kannattaa mennä.
Hyvää ruokaa ja makuelämyksiä haluaville suosittelen Nokkaa tai Oloa, CD n myös hyvä valinta.
Perusmättöä junteille: Salve, Kosmos, Elite, Sea Horse.
Olen vuosia sitten ollut siellä töissä ja laatuun voi luottaa. Ihania muistoja tuolta ajalta.
Pala kulttuurihistoriaa samalla, ei hassumpaa vai mitä.
Tutustu ruokalistoihin.
http://www.ravintolasavoy.fi/ruoka-ja-juoma/a-la-carte
http://www.ravintolasavoy.fi/ruoka-ja-juoma/lounas
Savoy on Helsingin paras ravintola. Ei Michelin-tähtiä, ei nukkekotiruokaa, mutta huolellisesti mietittyjä kokonaisuuksia ja hieno, Aallon suunnittelema ympäristö.
Kannattaa ottaa jokin menyy ja siihen suunnitellut viinit (vaikka puolina annoksina niin ei tule liikaa alkoholia).Hauskaa iltaa!
Menkää Saslikkiin, jos yhtään tykkäätte venäläisestä keittiöstä.
Itse rakastan venäläistä ruokaa ja Saslikin rehevyyttä, borsseja, blinejä, pelmenejä... Mustaa kaviaariakin on, jos kukkaro kestää (ja tällä kertaahan sen piti kestää?). Eikä tosiaan ole pelkoa, että nälkäiseksi jäisi (liian täyteen kyllä tulee aika helpostikin).
(Jos kuitenkin fine diningia olit etsimässä, sitten Chez Dominiqueen!)
Haukkua muita junteiksi. Mitäs muut sanovat?
jos on kerran pari syönyt oikein hyvässä ravintolassa, ja muutenkin arvostaa hyvää ruokaa omassa arjessaan, ei sano, että paras vaihtoehto on joku "Salve" tms. Riippuu siis tottumuksesta ja makuaistin kehittyneisyydestä, mihin kannattaa mennä. Hyvää ruokaa ja makuelämyksiä haluaville suosittelen Nokkaa tai Oloa, CD n myös hyvä valinta. Perusmättöä junteille: Salve, Kosmos, Elite, Sea Horse.
Mutta se on vähän tuollaista näpräysruokaa.
tämä paikan annoskokoja, mutta itse menisin Chez Dominiqueen.
Ekassa olen käynyt, Olo vielä kokeilematta. Ehkäpä sinne. :)
tämä paikan annoskokoja, mutta itse menisin Chez Dominiqueen.
Sipuli olisi toinen vaihtoehto, sitä on kehuttu.
että jos ruokalajeja on kolme (tai useampi) niin ne annoskoot voi olla pieniä ja nälkä lähtee kuitenkin kun on ne kolme ruokalajia vetänyt.
Savoy on Helsingin paras ravintola. Ei Michelin-tähtiä, ei nukkekotiruokaa, mutta huolellisesti mietittyjä kokonaisuuksia ja hieno, Aallon suunnittelema ympäristö.
Kannattaa ottaa jokin menyy ja siihen suunnitellut viinit (vaikka puolina annoksina niin ei tule liikaa alkoholia).
Hauskaa iltaa!