Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄO 160. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
08.01.2013 |

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat palkkaa?

Vierailija
42/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis anna oikeita kuvaa. Onkohan mitään luotettavampaa testaaja, joka testaisi oikeasti, monipuolisesti ja kaikkia tai ainakin useita älykkyyden osa-alueita?

Ei anna ei. Kokonaisvaltaista älykkyyttä saattaa olla todella vaikea mitata, koska esimerkiksi ihmisen menestymiseen vaikuttaa myös itsekurin, työteliäisyyden yms. ominaisuudet, ja sosiaalisissa suhteissa ei looginen päättelykyky auta, jos ei hallitse ns. tunneälyä.

Moni Mensa-älykäs on ihan muualla kuin suurena menestyjänä, esimerkiksi takavuosien Suomen älykkäin City-lehden testausten perusteella taisi olla baarimikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että millähän keskihajonnalla tuo ÄOsi onlaskettu? Oiskohan joku 120?

Vierailija
45/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaiskuvan ja oikean lukeman saa oikeuspsykologisissa testeissä. Tehdään mm.mielentilatutkimuksen yhteydessä rikollisille. Sisältää kaikkea palikkatesteistä sivistyssanojen selittämiseen ja numerosarjojen muistamiseen.

Vierailija
46/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He lähettivät sieltä kutsukirjeen ja tilisiirtolapun, silloisten rajojen mukaan piti olla 140 tai 145, jotta sai liittyä.

Tuohon aikaan Mensa oli jonkin verran julkisuudessa siksi, että sen jäsenistö riiteli kovasti, ja koska muutenkaan en allekirjoita Mensan perustamisaatetta (tai edes käsitystä, että kokonaisvaltainen älykkyys olisi mitattavissa palikkatestillä), jätin liittymättä.

Vierailija
47/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykkyysosamäärä 160. Älykkäämpi kuin 99,4% väestöstä. Älykkyysosamäärien keskiarvo 100 ja keskihajonta 24." Tämä on siis ollut vuonna 2004.

Nykyään käyttävät keskihajontaa 15, ja siksi Mensan nykyraja sisäänpääsyyn on 131, eli tuon yli pääsee heidän mukaansa se 2% väestöstä, joka on aina ollut Mensakelpoisten osuus väestöstä.

Vierailija
48/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa rajana on 148. Nykyisin raja on 132 testissä jonka keskihajonta on 15-16 ja rajana samat kaksi keskihajontaa eli 131-132.

Tuo lukuhan ei itsessään sano mitään jos ei tiedä onko tehty vanha vai uusi testi.

"Älykkyysosamäärä 160. Älykkäämpi kuin 99,4% väestöstä. Älykkyysosamäärien keskiarvo 100 ja keskihajonta 24." Tämä on siis ollut vuonna 2004.

Nykyään käyttävät keskihajontaa 15, ja siksi Mensan nykyraja sisäänpääsyyn on 131, eli tuon yli pääsee heidän mukaansa se 2% väestöstä, joka on aina ollut Mensakelpoisten osuus väestöstä.

Vierailija
49/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niiden tulokset ei juuri eronneet ns. kulttuurivapaista kuviotesteitä joita nyt käytetään.

Ns. tunneäly on lentokenttäkirjallisuutta ja siis höpöhöpöä.

Mutta ei tuo kuulosta yhtään kummemmalta. Voihan se olla pikkuisen parempi, mutta kuulostaa juuri sellaiselta testiltä, jota voi treenata :(

Ei siis anna oikeita kuvaa. Onkohan mitään luotettavampaa testaaja, joka testaisi oikeasti, monipuolisesti ja kaikkia tai ainakin useita älykkyyden osa-alueita?

Vierailija
50/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaudessaan maailman ongelmia ratkaisseet?

Aivan.

Ja jos sinä, arvon Ap, olet todellakin yli 99-prosenttisesti muuta väestöä älykkäämpi, miksi tuhlaat kapasiteettiasi kotona? Eikö omatunto kolkuta?

Ehkä sinun olisi kannattanut aikoinasi suuntautua politiikkaan, biokemiaan, ydinfysiikkaan, ympäristötieteisiin....

Huoh.

- ÄO 158 ja joka pointsi käytössä

Vierailija
51/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut olla lasten kanssa, seurata heidän kasvamistaan ja jaksan olla myös iltaisin heidän apunaan.

En vie mitään yhteiskunnan tukia (en siis ole työttömänä!), joten en koe toimivani moraalisesti väärin.

On totta, että ehkä joku matemaattinen ala olisi voinut saada minusta irti "suuria", mutta olen onnellinen juuri näin :)

Vierailija
52/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi erityisen älykäs?

Vaikuttavatko lapsenne perineen hyvät ongelmanratkaisutaidot?

Onko kokonaisälykkyydessäsi joitain heikkoja kohtia?

Vierailija
53/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on varmasti keskivertoa älykkäämpi, akateemisen alansa erikoisosaaja.

Lapsistamme kaksi vaikuttaa todella älykkäiltä, mutta heillä on muunlaisia ongelmia, lähellä autismin kirjoa/ aspergeria vaikka eivät dg:n kriteerejä täytäkään, eli tunne-elämä on vähän epäempaattista ja itsekästä, jäävät kiinni älyllisiin asioihin, sosiaaliset suhteet vaikeita. Sellaisia pikkunörttejä. Yksi on onneksi sosiaalinen, liikkuva ja vaikka saa koulussa kymppejä, ei erityisemmin loista älyllään ainakaan kotona.

Omassa älykkyydessäni on paljonkin heikkoja kohtia. Olen hyvä Mensan mittaamissa asioissa, mutta sosiaaliset suhteet, sanomatta jätettävät asiat yms ovat minulle vaikeita. En siis mitenkään pidä itseäni yli-ihmisenä.

Vierailija
54/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Marmaduken poika on minun poikani isä, mitä sukua minä olen Marmadukelle? Arvatkaa moniko tiesi.

Nämä ovat juuri niitä kysymyksiä, joiden pohtimista en mitenkään ymmärrä, kun vastaus on kysymyksessä suoraan. Jos Marmaduken poika on jonkun pojan isä, ja pojan vanhempi kysyy sukulaissuhdettaan Marmadukeen, hän on itse joko pojan äiti tai isä, ja jos isä, hän itse on Marmaduken poika, ja jos äiti, Marmaduken pojan vaimo. Vastaus on siis poika tai miniä.

ihan tämän vastauksesi perusteella.

Marmaduken isä ei ole kysyjälle mitään sukua mutta appi on, kuten täällä jo joku vastasi.

Vierailija
55/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tämän vastauksesi perusteella. Marmaduken isä ei ole kysyjälle mitään sukua mutta appi on, kuten täällä jo joku vastasi.

vaan kysyjä on miniä.

Vierailija
56/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Marmaduken poika on minun poikani isä, mitä sukua minä olen Marmadukelle? Arvatkaa moniko tiesi.

Ajatelkaa näin: "Matti on poikani isä -kuka olen!" Isä vaihtoehto meni jo. Kysyjä on nainen. Poikani, mieheni.

Amitsun käynyt.

Vierailija
57/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että se on vaimo joka kysyy. :)

36

Vierailija
58/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on varmasti keskivertoa älykkäämpi, akateemisen alansa erikoisosaaja.

Lapsistamme kaksi vaikuttaa todella älykkäiltä, mutta heillä on muunlaisia ongelmia, lähellä autismin kirjoa/ aspergeria vaikka eivät dg:n kriteerejä täytäkään, eli tunne-elämä on vähän epäempaattista ja itsekästä, jäävät kiinni älyllisiin asioihin, sosiaaliset suhteet vaikeita. Sellaisia pikkunörttejä. Yksi on onneksi sosiaalinen, liikkuva ja vaikka saa koulussa kymppejä, ei erityisemmin loista älyllään ainakaan kotona.

Omassa älykkyydessäni on paljonkin heikkoja kohtia. Olen hyvä Mensan mittaamissa asioissa, mutta sosiaaliset suhteet, sanomatta jätettävät asiat yms ovat minulle vaikeita. En siis mitenkään pidä itseäni yli-ihmisenä.

mieluiten kotona ja perheesi kanssa sosiaalisten ongelmien vuoksi vai miksi arvelet, ettet halua käyttää "kapasiteettiasi" muihin asioihin?

Vierailija
59/59 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO 160. Haluatko kysyä jotain?

Se oleellinen kysymys, jos joku ÄO 160 oikeasti tuollaista mainostaisi: Miksi ihmeessä vietät aikaasi Vauva - lehden Aihe vapaa - palstalla? Älykkäillä ihmisillä on yleensä fiksumpaakin tekemistä.