ÄO 160. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (59)
Terveisin: ei mikään älyn jättiläinen
Terveisin: ei mikään älyn jättiläinen
Missään kohtaa kertoja ei kerro omaa sukupuoltaan. Millä perusteella hän olisi nainen?
Minusta hän voi olla joko Marmaduken poika tai sitten miniä.
Missään kohtaa kertoja ei kerro omaa sukupuoltaan. Millä perusteella hän olisi nainen?
"Poikani isä" vain ohjaa siihen, että tuo pojan isä ei ole puhuja itse. Kielellisiä konventioita.
Niin että millähän keskihajonnalla tuo ÄOsi onlaskettu? Oiskohan joku 120?
"Älykkyysosamäärä 160. Älykkäämpi kuin 99,4% väestöstä. Älykkyysosamäärien keskiarvo 100 ja keskihajonta 24." Tämä on siis ollut vuonna 2004.
Ai. Mulla on sen vanhan testin mukaan ÄO 168, testattu vuonna 1995 (kuulun Mensaan). Tulee tunne, että aika alentuvasti aloit asiaa selittämään. Eikö aiemman viestini piikki osunut "fiksuun" ihmiseen ollenkaan? Ja ylipäätään ihmettelen, miksi avasit koko ketjun. Tooodella älykästä. (facepalm)
Eikö aiemman viestini piikki osunut "fiksuun" ihmiseen ollenkaan? Ja ylipäätään ihmettelen, miksi avasit koko ketjun. Tooodella älykästä. (facepalm)
Yleensä oikeasti älykkäät ihmiset eivät piikittele.
Miksei sitten samantien ole poikani äiti?
Jos puhut poikasi isästä niin ettekö tiedä kuka se on? Isästä ei ole tietoa? Putkimies? Miten ISÄ voi olla nainen jonkun miniä?
"Poikani isä" vain ohjaa siihen, että tuo pojan isä ei ole puhuja itse. Kielellisiä konventioita.
Kysymyksessä on looginen päättelytehtävä (ei kielellisiin konventioihin liittyvä tehtävä), jossa asiat ovat tosia tai epätosia. Jokainen mies voi puhua "lapseni isästä" puhuessaan itsestään, ja jokainen nainen "lapseni äidistä" puhuessaan itsestään niin että lause on loogisesti oikein.
Koska lapsella on äiti ja isä. Jos kysyjä on se toinen kuin isä niin silloin äiti. Eli silloin vastaus on vaimo.
Vaikka miten eletään prohomo-planeetalla niin silti. Lapsella on äiti ja isä.
"Poikani isä" vain ohjaa siihen, että tuo pojan isä ei ole puhuja itse. Kielellisiä konventioita.Kysymyksessä on looginen päättelytehtävä (ei kielellisiin konventioihin liittyvä tehtävä), jossa asiat ovat tosia tai epätosia. Jokainen mies voi puhua "lapseni isästä" puhuessaan itsestään, ja jokainen nainen "lapseni äidistä" puhuessaan itsestään niin että lause on loogisesti oikein.
Ei missään puhuta itsestään silti noin! :D Kyllähän siinä selvästi sanotaan että pojan isä. Älä nyt muuta väitä. Tottakai on itse "pojan isä", yhtälailla on tuon pojan äiti ja se on kysyjä.
Voisi kuvitella, että he olisivat lääketieteen ja nimenomaan geeniteknologian alalla keksimässä lääkkeitä syöpään ja muihin autoimmunologisiin sairauksiin, tai ainakin kehittelemässä jotakin uusia kestäviä energiamuotoja, mutta ei.
Heiluvat vaan täällä *reps*
Itse tein Mensan testin huvikseni n. 3v sitten ja sain tulokseksi kotiin vain >135 ja Mensan liittymispaperit (en liittynyt).
Vähän teki silloin mieli soitella sinne ja kysyä tarkempaa tulosta, mutta en koskaan saanut aikaiseksi.
Sen jälkeen olen kuitenkin nähnyt ainoastaan näitä tarkkoja tuloksia ihmisten kertomana ja jäänyt hiukan mietityttämään, että onko ne vain jotain vanhoja tuloksia ja tuo epätarkka uusi käytäntö vai mikä juttu siinä on :)
Jos Marmaduken poika on minun poikani isä, mitä sukua minä olen Marmadukelle?
Jos näille tyypeille annetaan nimet, niin helpottaako se?
Marmaduken poika olkoon Antti.
Antti on kysyjän pojan, sanotaanko Mikon isä.
Mikko on kysyjän poika, mutta kysyjä ei kerro missään vaiheessa, onko hän nainen vai mies, äiti vai isä. Ainoa faktatieto on, että Mikko on hänen poikansa. On siis edelleen olemassa kaksi vaihtoehtoa.
Jos kysyjä on Mikon isä, kysyjän on oltava Antti eli kysyjä on Marmaduken poika.
Jos kysyjä on Mikon äiti, silloin hän on tehnyt Mikon Antin kanssa ja hän on Marmaduken miniä.
Koko kysymyksen tarkoitus on esittää päättelypähkinä, eikä kysyjä voi tietenkään siinä tilanteessa vaihtaa minä-muotoon ja suoraan viitata itseensä Marmaduken poikana, koska koko pähkinää ei olisi. Se, että sanoo Marmaduken pojan olevan minun poikani isä, tarkoittaa vain sitä, että Marmaduke on kertojan pojan isänisä, eiikä aseta kysyjää suoraan suhteeseen Marmaduken kanssa. Se tehtävässä pitää päätellä. Ja loogisesti kysyjä voi olla sekä mies että nainen.
Loogisessa tehtävässä ei voi siirtyä yhtäkkiä ajattelemaan "että kielellisen konvention mukaan kysyjä varmaan on nainen".
Tajuatteko nyt?
vaan se tehdään valvotussa testitilanteessa.
Yleensä nettitestin perusteella saa alennusta oikeasta testistä, mutta en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi voinut nettitestin perusteella liittyä jäseneksi.
Juu ymmärrän, sä siis muutat lauseen? Sinä puhut Marmaduken pojasta Antista eli lisäät yhden sukupolven. :)
Alkuperäinen oli: "Jos Marmaduken poika on minun poikani isä, kuka olen"?
Ja muutetaan Marmaduke Antiksi niin lause menee: Jos Antin poika on minun poikani isä, kuka olen?
Jaa, vaihdankin vastaukseni siihen että puhuu itsestään. ;)
Olinpas hidas. Sopii Hämäläiselle!
vastaus on marmaduken poika! Olette ihan hassuja :)!
Ja se vastas siihen jo joskus ihan alussa.
vastaus on marmaduken poika! Olette ihan hassuja :)!
sanottiin, että pitäisi olla sukua?
Missä kohtaa kysymystä kävi ilmi, että kysyjä on nainen? Hänhän sanoi vain "poikani".