Menisitkö exäsi, joka on lastesi isä, hautajaisiin?
Kommentit (25)
Mutta olen kuullut sen verran kamalia juttuja ihmisten eksistä, että ymmärrän, jos joku ei mene.
Toki olettaen, että lapsella on joku, jonka seurassa voi hautajaisissa olla.
että äitini oli mukana mun isäni hautajaisissa kun hän kuoli kun olin 16v. En olisi ikinä mennyt sinne uuden vaimon ja siskopuolien eteen ilman jotain tukea. Mutta siinä nyt olikin synä se, että tiesin että en ole ko. tilaisuuteen tervetullut. Akka ei ikinä antanut mulle anteeksi sitä että olin syntynyt.
menisin, ja surisin todella paljon. Hän on lapseni isä ja hyvä ystäväni ja se olisi kuin perheenjäseneni olisi kuollut.
Se olis sentään mun lasten isä. Siis menisin jos vain olisin tervetullut. VOisihan olla sellainenkin tilanne että ex-anoppi kieltäisi minua tulemasta ;)
mutta kuka minut sinne kutsuisi, kun ei hänellä oikein sukua ole täällä Suomessa. Varmaan sitten ne lapset.
Itse asiassa luulen, että jos kohtalo niin menee, että hän kuolee ennen minua (on n. 15 v. vanhempi), niin siellä ollaan haudalla lasten kanssa ja yritän muistaa vain kauniita asioita heidän isästään, niinhän se menee.
jos minä kuolen ennen häntä, ei varmasti mun haudalla häntä näy. Luulisin.
kyseessähän on enemmän heidän isänsä. Jollei oman vanhempansa haudalle mene, niin jo on kumma.
Jos olisivat jo aikuisia, niin tuskin menisin. Elleivät sitten haluaisi minua sinne. Olen ex-appivanhempiin edelleen yhteydessä, kuten ex-kälyynikin, joten ottaisin toki heidänkin mielipiteen huomioon. Itselläni ei olisi mitään tarvetta mennä.
olinhan hänen häissäänkin kesällä.
olisin myös aivan murheen murtama, jos hänelle kävisi jotain. Lapset ovat aikuisia ja olen uusissa naimisissa.
en järin arvostaisi, jos ex-vaimo tulisi mieheni hautajaisiin. Olkoon kuinka lasten isä, se nainen on aiheuttanut harmia miehelle jo aikana ennen minua ja myös minun aikanani. Minä ja/tai lasten isovanhemmat voisivat hyvin huolehtia lapsista.
Enkä haluaisi myöskään miestä haudalleni, jos olisi toisinpäin. Tarpeeksi vanhan lapsen voisin lähettää muiden isänpuoleisten sukulaisten kanssa, jos tuo nyt edes oppii ikinä isäänsä tuntemaan.
Raskas paikka lapsille tietenkin menisin heidän tuekseen.
eikä lapsetkaan menisi. Tosin hän tuskin kupsahtaa Suomessa, joten eipä tarvitse sitäkään miettiä. Ainut ihminen tässä maailmassa, jonka toivoisinkin kuolevan.
Jouduin kuitenkin lähettämään lapset kahdestaan isänsä hautajaisiin vuonna 2012. Menivät sisarpuoltensa, setien, tädin ja mummin mukana.
olisikin kun mieheni kaikki kolme ex-vaimoa tulisi hautajaisiin :) Kirkkoon vissiin ne olisi pakko päästää, mutta ei muualle.
No en, alkoholisoitunut ukko josta ei mitään hyvää sanottavaa. Ei ole välittänyt omista lapsistaan vuosiin, joten tuskin menisivät hekään :(
pakko sanoa, että en kyllä menisi.
Lapsi saisi mennä isänsä hautajaisiin isänsä uuden puolison kanssa.
Lastenkin vuoksi.
Äitini hautajaisiin tuli isäni, ja isän sisko perheineen. Vaikka isäni ja äitini olivat aika riitaisan eron käyneet, mutta vuodet olivat laimentaneet riidat ja ennen äidin kuolemaa välit olivat ystävälliset.
olen hänelle varmasti kaikkein lähin ihminen, lasten ohella.
Vaikka onkin exä, se on lapsille isä ja tuossa tilanteessa lapset tarvitsevat tukeani (riippuen toki iästä).