Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisin hulluksi jos en pääsisi ulkomaille muutamaa kertaa vuodessa!

Vierailija
08.01.2013 |

Juuri vietettiin joulu ja uusivuosi auringossa, kai tän paskatalven tästä nyt kestää. Kohta täytyy alkaa suunnitteleen seuraavaa reissua, jotta pysyy järjissään...

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran vuodessa vähintään tehty yksi ulkomaanreissu. Itselle nää reissut on ollut elinehto rankan työn rinnalla. Rahaa ei oo ikinä ollut paljon käytettävissä ja reissun jälkeen on ollut pari kk tiukkaa rahan kanssa, mutta aina olen ollut tyytyväinen että reissuun lähdettiin. Ollaan matkustettu pienellä budjetilla ja suht edullisissa kohteissa. Nyt pari viikkoa esikoisen laskettuun aikaan ja aiotaan matkustaa myös lapsen kanssa. Tietysti lapsen ehdoilla, mutta itselle matkailu on niin tärkeää että siitä en kokonaan suostu luopumaan.

Ja ei tarvitse oikeasti olla suurituloinen jotta voi matkusta. Tietysti jos on lapsia ja omakotitalo ja molemmat vanhemmat opiskelee/työttömänä ei rahaa jää mihinkään ylimääräiseen. Mutta esim. meillä on omakotitalo, eikä kummallakaan ole ollut suuria tuloja ja silti on rahat jostain revitty. Viimevuosi elettiin oikeastaa niin että molempien tulot yhteensä vastasi yhden keskituloisen ihmisen tuloja. Niistä rahoista maksettiin autoa ja asuntolainaa + muita asumiskuluja ja silti tehtiin parinviikon reissu. Eli vaikka joku reissaa pari kertaa vuodessa ei tarkoita että olisi rikas, raha on suurimmalle osalle vain tekosyy olla matkustamatta. Matkailu antaa niin paljon että haluan tarjota elämyksen myös lapsilleni. Vaikka tulevaisuuudessa olisi rahasta tiukkaa, niin matkustellaan silti.

Vierailija
62/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vanne ainakaan minun päätä kiristä ja matkustella ei juuri tarvi, koska on kiva sää n. 8-9 kk vuodesta ja voi istuskella ravintoloissa ja kahviloissa ym.

Toki, ei me matkusteltu paljon Suomessa asuessamme.

pakko olisi minunkin matkustaa enemmän, jos Suomessa pitäisi asua. En kestäisi kauaa sitä kaamosta, paskaa säätä ja kylmää kesää, hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit siis aidosti elämästäsi n. 4-8 viikkoa vuodessa? Jos tuotakaan?

Otan osaa. Mä olen onnellinen n. 350 päivää vuodessa, työmatkat ja yksi pakollinen kesälomareissu poislukien :-)

Vierailija
64/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin sanon että olen Euroopan jo nähnyt, mutta ei se tarkoita sitä että olisin ollut joka ikisessä paikassa (ikäänkuin se olisi edes mahdollista...) Mutta kun olen istunut autossa yhteensä noin 2kk ympäri eurooppaa kiertäen + olen tehnyt 13 etelänmatkaa (ja olen aina poistunut hotellin uima-allasta kauemmaksi...)välimeri-portugali-kanaria akselilla niin enköhän aika hyvin ole Euroopan nähnyt!

mä ainakin sanon että olen Euroopan jo nähnyt, mutta ei se tarkoita sitä että olisin ollut joka ikisessä paikassa (ikäänkuin se olisi edes mahdollista...) Mutta kun olen istunut autossa yhteensä noin 2kk ympäri eurooppaa kiertäen + olen tehnyt 13 etelänmatkaa (ja olen aina poistunut hotellin uima-allasta kauemmaksi...)välimeri-portugali-kanaria akselilla niin enköhän aika hyvin ole Euroopan nähnyt!

Mutta et Euroopan.

Minä olen tehnyt 5 reilausta Euroopassa, asunut Saksassa 7kk ja Barcelonassa 3kk. Lomaillut suurimmissa kaupungeissa (27 kpl) ja vieläkin löydän mielenkiintoisia kohteita mihin haluan tutustua joten en voi sanoa että olen nähnyt Euroopan. Toki jokainen voi sanoa nähneensä jos siltä tuntuu mutta ei sitten pidä ihmetellä jos se joitakin huvittaa.

Vierailija
65/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä keskustelussa huomaa, että matkailu ei todellakaan avarra.

Mutta ihanaa päästä Tampereelle, vaikka olen minä yhtä onnellinen tänään kuin ensikin viikolla.

Vierailija
66/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että näkemättä ja kokematta on vielä vaikka mitä. Se että on kerran käynyt kääntymässä jossain ei tarkoita, että koko maa on "nähty". Varsinkin jos se "näkeminen" tarkoittaa maisemaa hotellin uima-altaalle.

Amerikkalainen turisti pyyhkäisi Amsterdamin, Lontoon ja Pariisin neljässä vuorokaudessa ja totesi kotiin palattuaan "I've done Europe".

huvittavaa!

hänen puoleltaan Euroopan-matkailu oli nyt siinä, ainakin siltä erää. Ehkä oli väsynyt vauhtiin tai joku muu syy.

I think I'm done = mulle riittää.

Vierailija
67/67 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiertänyt Eurooppaa yhteensä usean vuoden edestä ja asunut vuosia ulkomailla, eikä tulis mieleenkään sanoa, että olen nähnyt kaiken. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän