Tulisin hulluksi jos en pääsisi ulkomaille muutamaa kertaa vuodessa!
Juuri vietettiin joulu ja uusivuosi auringossa, kai tän paskatalven tästä nyt kestää. Kohta täytyy alkaa suunnitteleen seuraavaa reissua, jotta pysyy järjissään...
Kommentit (67)
Euroopan ulkopuolelle. vaikka ystäväni ovat todellisia maailmanmatkaajia, eivät he ikinä ole paheksuneet tätä asiaa:)
Minä olen reilun kuukauden päästä lähdössä Bhutaniin. Enkö saisi puhua matkastani työkavereille? Pomo on ainut joka matkasta tällä hetkellä tietää, mutta enkö siis saisi kertoa asiasta muille? Ettei kanarian matkailijat kuvittele, että haluan vaan kerskua? Mielenkiintoista, ehkä on tosiaankin parempi, etten sano matkastani mitään...
kiinnostaa kovasti millaista on Bhutanissa.
Kerrothan matkastasi edes täällä.
Mutta pahoin pelkään, että saan vain kerskujan maineen. Innolla odotan matkaa, viisumin hankinta oli kiven alla, mutta nyt sekin on hoidettu.
ootte näköjään kaikki pikkusieluisia ihmisiä, vaikka olisitte käynyt missä =D Matkailu EI näköjään avarra ainakaan :)
Olisin hullu jos hulluksi tuleminen olisi noin hilkulla.
ootte näköjään kaikki pikkusieluisia ihmisiä, vaikka olisitte käynyt missä =D Matkailu EI näköjään avarra ainakaan :)
Luulenpa, että suurin osa meistä matkaavista ei täällä huutele. Jokainen matkailkoon parhaaksi katsomallaan tavalla. Mummolaan tai Mumbaihin.
Mutta pahoin pelkään, että saan vain kerskujan maineen. Innolla odotan matkaa, viisumin hankinta oli kiven alla, mutta nyt sekin on hoidettu.
määrätty porukka pitää sinua kerskujana ja ties minä mutta osa taas on aidosti kiinnostunut kokemuksistasi.
Antaa sen luuseriporukan räkyttää -mitäs me niistä.
miesten kalajuttuja. Epäilen ettei niistä ole puoletkaan totta tai paljon liioiteltuja. Ihan kuin ihmiset kilpailisivat sillä, kuka käy eksoottisimmassa paikassa ja hienommilla reissuilla. Yhteistuumin halveksivasti tuhisevat junttisuomalaisille jotka käy Kanarian saarilla tai pakettimatkoilla. Epäilen että moni niistä itsekin käy mutta ei ole munaa kertoa tuossa seurasssa suoraan sitä.
Minä olen reilun kuukauden päästä lähdössä Bhutaniin. Enkö saisi puhua matkastani työkavereille? Pomo on ainut joka matkasta tällä hetkellä tietää, mutta enkö siis saisi kertoa asiasta muille? Ettei kanarian matkailijat kuvittele, että haluan vaan kerskua? Mielenkiintoista, ehkä on tosiaankin parempi, etten sano matkastani mitään...
ei siinä mitään että ne jotka oikeasti käy erikoisissa paikoissa niistä, puhuvat noista matkoista. Mua vaan on huvittanut miten ryhmäpaine saa ihmiset joko todella menemään vähän yli varojenkin "hienommille" matkoille, tai tietyt tapaukset valehtelemaan matkakohteen. Yhden tällaisen valehtelijan sain kiinnikin, kun oli kahvipöydässä kehuskellut olevinaan asiantuntevasti Thaimaan eri kohteista ja kertonut erään uudemman minne he menevät, ja sitten lounaalla vahingossa mainitsi kohteeksi Fuerteventura (kanarian saarilla). Äkkiä kyllä huomasi virheensä ja naureskellen hihitteli että miten nyt tuommoinen tulikin mieleen, eihän me toki sinne...
aurinkoa läpi vuoden, ei ole tuollaista tuskaa.
Meillä on silti 4 vuodenaikaa, mutta autoajomatkan päässä on aina ikuinen kesäkin. Saa valita mitä tekee lomilla, pakkaa kamat ja vain lähtee saman tien.
koskaan minnekkään lomamatkalle eivätkä sekoa. Ihminen on kumman sopeutuvainen pakon edessä. Ja toisaalta ihminen on myös loistava keksimään mukavuudenhalulleen hyviä syitä. Tyyliin "sekoaisin jollen pääsisi ulkomaille" Vitut sä mitään hulluksi tulisi.
aina moralistinen olo. Mietin heti mitä väärää siinä on, että matkustaa paljon lentokoneella. Tottahan on, että turismi kuormittaa ilmastoa ja siitä riippuen miten asuu kohteessa, usein myös ympäristöä.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että matkailu avartaa. Varsinkin, jos on maassa pidempään ja tekee siellä jotain järkevää (töitä, vapaaehtoistyötä, asuu jonkun perheen luona...). Pelkkä turistina oleminen tuskin avartaa juurikaan ajattelua.
Meillä on yhä enenevissä määrin varaa matkustella nykyään. Tänä vuonna kaksi ulkomaanmatkaa, kumpikin Eurooppaan lentokoneella. Ennen matkustimme aina junalla hitaasti Euroopan reissut. Olemme jo sopineet, että kun nämä reissut on tehty ja niistä nautittu, seuraavat reissut tehdään taas maata ja vettä pitkin. On paljon hauskempaa liikkua hitaasti paikasta toiseen. Kaukomaille ei pääse näin kovin lyhyessä ajassa, mutta emme kaukomaille kaipaakaan (menneisyydessä tullut kyllä reissattua eri maanosiin, nykyään meidän raja menee siinä, että ei lennetä pitkiä lentoja, ympäristösyistä).
Millä kielellä Georgiassa selviää?
Venäjällä, englantia osataan yleensä hyvin vähän ("yes"-tasolla).
En minä varmaan kuolisi ilman matkustelua, mutta kyllä se paljon tuo iloa elämään - oli määränpäänä sitten Kanaria tai se Bhutan.
aurinkoa läpi vuoden, ei ole tuollaista tuskaa. Meillä on silti 4 vuodenaikaa, mutta autoajomatkan päässä on aina ikuinen kesäkin. Saa valita mitä tekee lomilla, pakkaa kamat ja vain lähtee saman tien.
Rrrakastan syksyä ja pimeyttä
jos joku kokee nähneensä euroopan kun on lähes kaikki maat täällä kiertänyt ja parissa pitkään asunut (mistä helpot matkayhteydet..) niin mitä sitten? mitä pitäisi tehdä että voi sanoa ne nähneensä? kiertää jokainen katu ja kuvata ne kuten google street maps todisteeksi? kai jokaisessa talossa kylässä? asua joka sillan alla viikko?
ja miksi joku kiina pitäisi kiertää joka nurkkaa myöten? kyllä minulle siitä kulttuurista riittäisi kun pääasialliset paikat kiertäisin ja toteaisin kultturin rasittavaksi. jos se on minulle se mitä haluan nähdä niin sittenpähän olen sen nähnyt ja minun puolestani se on siinä. vai pitäisikö jokainen saastunut suurkaupunki kiertää ja sen betonikolossit hieroa? tai jokainen riisipelto ja siellä mönkivät orjat katsoa? joku tehdas missä työläiset asuu häkeissä olisi tietenkin kiinnostava, mutta tuskin useampi.
t. tero 111cm
jos joku kokee nähneensä euroopan kun on lähes kaikki maat täällä kiertänyt ja parissa pitkään asunut (mistä helpot matkayhteydet..) niin mitä sitten? mitä pitäisi tehdä että voi sanoa ne nähneensä? kiertää jokainen katu ja kuvata ne kuten google street maps todisteeksi? kai jokaisessa talossa kylässä? asua joka sillan alla viikko?
ja miksi joku kiina pitäisi kiertää joka nurkkaa myöten? kyllä minulle siitä kulttuurista riittäisi kun pääasialliset paikat kiertäisin ja toteaisin kultturin rasittavaksi. jos se on minulle se mitä haluan nähdä niin sittenpähän olen sen nähnyt ja minun puolestani se on siinä. vai pitäisikö jokainen saastunut suurkaupunki kiertää ja sen betonikolossit hieroa? tai jokainen riisipelto ja siellä mönkivät orjat katsoa? joku tehdas missä työläiset asuu häkeissä olisi tietenkin kiinnostava, mutta tuskin useampi.
t. tero 111cm
Joku sanoisi että on käynyt malmössä ja tukholmassa ja selittäisi että nyt on ruotsi valloitettu.
Se että sä olet asunut tallinnassa ja käynyt muutaman kerran pietarissa ja moskovassa niin on typerää hehkuttaa että koko venäjä on nähty.
Toli voi sano että kokee nähneensä euroopan parhaat puolet mutta ei se todellakaan ole mitn maanosan valloitusta.
Veikkaanpa, että näkemättä ja kokematta on vielä vaikka mitä. Se että on kerran käynyt kääntymässä jossain ei tarkoita, että koko maa on "nähty". Varsinkin jos se "näkeminen" tarkoittaa maisemaa hotellin uima-altaalle.
Amerikkalainen turisti pyyhkäisi Amsterdamin, Lontoon ja Pariisin neljässä vuorokaudessa ja totesi kotiin palattuaan "I've done Europe".
huvittavaa!
Juuri vietettiin joulu ja uusivuosi auringossa, kai tän paskatalven tästä nyt kestää. Kohta täytyy alkaa suunnitteleen seuraavaa reissua, jotta pysyy järjissään...
oikeesti et tulis. Ihminen on siitä kummallinen, että se tottuu kaikkeen loppujen lopuks.
Muutama vuosikymmenen sitten suomalaisista hyvin harva matkusti 100 km kauemmaksi kotitalostaan edes joskus elämässään eikä tietääkseni hulluja ainakaan yli 50% ollut.
Höpö höpö, koti on siellä missä olet ja siellä viihtyy parhaiten. Ja en asu Suomessa.
mä ainakin sanon että olen Euroopan jo nähnyt, mutta ei se tarkoita sitä että olisin ollut joka ikisessä paikassa (ikäänkuin se olisi edes mahdollista...) Mutta kun olen istunut autossa yhteensä noin 2kk ympäri eurooppaa kiertäen + olen tehnyt 13 etelänmatkaa (ja olen aina poistunut hotellin uima-allasta kauemmaksi...)välimeri-portugali-kanaria akselilla niin enköhän aika hyvin ole Euroopan nähnyt!
Georgia on ollut suuri suosikkini Euroopassa. Jos kauemmas mieli tekee ja rahaa riittää, voin suositella kuukauden kierrosta Japanissa, jossa junamatkailu on todella kätevää.
Rohkeasti vaan reissuun, menee sitten mihin suuntaan hyvänsä!