Tulisin hulluksi jos en pääsisi ulkomaille muutamaa kertaa vuodessa!
Juuri vietettiin joulu ja uusivuosi auringossa, kai tän paskatalven tästä nyt kestää. Kohta täytyy alkaa suunnitteleen seuraavaa reissua, jotta pysyy järjissään...
Kommentit (67)
mutta aina näyttää siltä, että sen matkusteluan pääasiana on
a) kertoa tulevasta matkasta mahdollisimman monelle mahdollisimman ajoissa (hohhoijaa, kiinnostavaa...)
b) kertoa matkasta mahdollisimman monelle jalkeen päin (ihan kuin kukaan muu ei ikinä-koskaan-never-ever matkustelisi tai olisi sattunut matkustelemaan siellä suunnalla, ellei hän siitä muille jatkuvasti papata).
Eli junttimainen leveilyn halu ja/tai alemmuuskompleksi, jota täytyy paikata koko ajan.
Ainoa ulkomaan kohde meidän perheessä on USA. Maksaa vaan niin paljon aina reissu, mutta perillä ollaan halvalla jos mahd. Florida talvella ja muu seutu kesällä. Auton vuokraus on tosi edullista. On kiva tulla kotiin aina kahden viikon päästä!
ja toinen opiskelee parhaillaan ulkomailla. Olemme matkustaneet paljon, koska se on ollut meistä kaikista hauskaa. Mutta totuuden nimissä on sanottava, että se mitä lapset näistä reissuista muistavat, eivät suinkaan ole ne kaikki museot ja nähtävyydet, vaan jotkut yksittäiset tapahtumat ja asiat. Suurin osa lapsuuden ja teini-iänkin matkoista unohtuu ja haipuu.
En ymmärrä ollenkaan, miksi lomailla väkisin ulkomailla, jos ei siitä nauti.
tuossa joku jos vastasi ettei aio käydä ulkomailla ikinä ja on kotihiiri. Minusta tämä ei ole lapsille hyvä vaihtoehto ollenkaan.
Vaikken itse pidä matkustamisesta (ja jos olisin sinkku niin olisin kotihiiri) niin teen sitä lasteni takia. On tärkeää opettaa lapsille maailmasta jotain: eli erilaisia kulttuureita, erilaisia tapoja elää, erilaisia historiallisesti tärkeitä asioita. On tavallaan "kansalaisvelvollisuus" että lapsi näkee vaikkapa eurooppalaisen sivistyksen juuret, kreikan helleenisen aikakaueden, keski-euroopan keskiajan kulttuurikohteet, renessanssin paikkoja ja niin edelleen.
Haluan lapsilleni kansainvälisen, yleisivistävän kasvatuksen. Halusimme tai emme niin kansainvälisyys tulee olemaan omien lasten kohdalla jotain ihan muuta kuin meidän kohdallamme oli aikanaan.
ELi reissu kerta pari vuoteen vaikkei siitä nauttisi.
a) kertoa tulevasta matkasta mahdollisimman monelle mahdollisimman ajoissa (hohhoijaa, kiinnostavaa...)
b) kertoa matkasta mahdollisimman monelle jalkeen päin (ihan kuin kukaan muu ei ikinä-koskaan-never-ever matkustelisi tai olisi sattunut matkustelemaan siellä suunnalla, ellei hän siitä muille jatkuvasti papata).
Eli junttimainen leveilyn halu ja/tai alemmuuskompleksi, jota täytyy paikata koko ajan.
kun joka lentokonereissulla saa paljon säteilyä. Kreikan köyhyyttä kannattaakin lentää katsomassa oman terveytensä uhallakin. Ihan kun ei työttömiä olisi suomessakin.
kun joka lentokonereissulla saa paljon säteilyä. Kreikan köyhyyttä kannattaakin lentää katsomassa oman terveytensä uhallakin. Ihan kun ei työttömiä olisi suomessakin.
että lentämällä ei saa syöpää eikä Kreikkaan mitään köyhyyttä mennä katsomaan.
Vittu sä olet ulkona...
on asioita, jotka ovat heille tosi tärkeitä ja mielenterveyttä vaalivia.
Jollekin se on matkustelu, jollekin mökkeily, jollekin kodin sisustaminen ja remontointi.
En ymmärrä miksi joidenkin on vaikea hyväksyä toisten tällaisia normaaleja elämäntapoaja:D
Saa olla kyllä tosi typerä.
Itse olen 37- vuotias ja todella paljon matkustellut jo työnkin puolesta. En tosiaan voi mennä sanomaan että Eurooppa ja Aasia on jo nähty. Tietty jos "näkemiseen" riittää turistikohteiden nähtävyydet mutta jos on nähnyt Ranskassa eiffel tornin on helvetin typerää sanoa että jaaha Ranska on nähty. No toki sun "valloitukset" jo huomas moni mutta oli pakko kommentoida typeryyttäsi.
Jos on Kyprosta lukuunottamatta käynyt kaikissa Euroopan maissa, ja asunutkin parissa maassa, voi mielestäni hyvin sanoa, että Eurooppa on jo nähty. Ja jokaisessa maassa olen käynyt muuallakin kuin pääkaupungissa. Sanon edelleen ihan hyvällä omalla tunnolla että Eurooppa on jo nähty, joten nykyään matkustan enää vain kaukomaille. Yksi kuukauden reissu kerran vuodessa riittää.
Koko Suomi on nähty.Mä luulen että sä et tiedä edes montako valtiota on Euroopassa, Aasiasta nyt puhumattakaan.
Mutta joo sun "näkemiset" huomattiin, ja se huvittaa kaikkia:D
Etkö ole Suomessa käynyt muissa kaupungeissa kuin niissä missä olet asunut? Siinä tapauksessa suosittelisin ensi alkuun kotimaanmatkailua.
Epäilet, että minä en tiedä kuinka monta maata Euroopassa on? Minä taas väitän, että olen käynyt aika monessa sellaisessa maassa, joiden sinä et tiedä edes Eurooppaan kuuluvan...
Kiva että voin huvittaa kanssapalstailijoita, itselläkin on ollut hauskaa matkoilla!
tykkään keskustella matkailusta. Ihan ilman elvistelyä.
Ostin juuri uuden auton ja siitäkin olen jutellut monen kanssa.
Varmaan kauhean väärin tehty sekin.
miesten kalajuttuja. Epäilen ettei niistä ole puoletkaan totta tai paljon liioiteltuja. Ihan kuin ihmiset kilpailisivat sillä, kuka käy eksoottisimmassa paikassa ja hienommilla reissuilla. Yhteistuumin halveksivasti tuhisevat junttisuomalaisille jotka käy Kanarian saarilla tai pakettimatkoilla. Epäilen että moni niistä itsekin käy mutta ei ole munaa kertoa tuossa seurasssa suoraan sitä.
Itse olen 37- vuotias ja todella paljon matkustellut jo työnkin puolesta. En tosiaan voi mennä sanomaan että Eurooppa ja Aasia on jo nähty. Tietty jos "näkemiseen" riittää turistikohteiden nähtävyydet mutta jos on nähnyt Ranskassa eiffel tornin on helvetin typerää sanoa että jaaha Ranska on nähty. No toki sun "valloitukset" jo huomas moni mutta oli pakko kommentoida typeryyttäsi.
Jos on Kyprosta lukuunottamatta käynyt kaikissa Euroopan maissa, ja asunutkin parissa maassa, voi mielestäni hyvin sanoa, että Eurooppa on jo nähty. Ja jokaisessa maassa olen käynyt muuallakin kuin pääkaupungissa. Sanon edelleen ihan hyvällä omalla tunnolla että Eurooppa on jo nähty, joten nykyään matkustan enää vain kaukomaille. Yksi kuukauden reissu kerran vuodessa riittää.
Koko Suomi on nähty.Mä luulen että sä et tiedä edes montako valtiota on Euroopassa, Aasiasta nyt puhumattakaan.
Etkö ole Suomessa käynyt muissa kaupungeissa kuin niissä missä olet asunut? Siinä tapauksessa suosittelisin ensi alkuun kotimaanmatkailua.
Epäilet, että minä en tiedä kuinka monta maata Euroopassa on? Minä taas väitän, että olen käynyt aika monessa sellaisessa maassa, joiden sinä et tiedä edes Eurooppaan kuuluvan...
Kiva että voin huvittaa kanssapalstailijoita, itselläkin on ollut hauskaa matkoilla!
Kotimaassani olen kyllä matkaillut. Itse sanoit että olet käynyt joka Euroopan maassa ainakin parissa kaupungissa joten. Laitoin vain vertauskuvauksellisesti että olen asunut Kotkassa ja Turussa joten voin sinun kriteeriesi mukaan sanoa että suomi on valloitettu:)
en ole minäkään tullut vaikka en ole päässyt ulkomaille 10 vuoteen kun ei vaan yksinkertaisesti ole rahaa koskaa sellaiseen. Silti haluan ja tarvin sitä ihan yhtä kovasti kuin sinä. Arki on harmaata massaa kun ei ole kotimaassakaan varaa tehdä juuri mitään ja talvet ikuisen pitkiä ja kylmiä vuokrakämpän seinien sisässä viettää.. Joten ole kiitollinen että pääset matkustelemaan mutta älä tee kärpäsestä härkästä.
Okei, olet ehta trolli. Täytyy myöntää, että muhun meni täydestä vähän aikaa.
T: Viimeiset 10 vuotta Keski-Euroopan eri maissa asunut - eikä Eurooppa ole vieläkään "nähty"...
Kotimaassani olen kyllä matkaillut. Itse sanoit että olet käynyt joka Euroopan maassa ainakin parissa kaupungissa joten. Laitoin vain vertauskuvauksellisesti että olen asunut Kotkassa ja Turussa joten voin sinun kriteeriesi mukaan sanoa että suomi on valloitettu:)
Mikä on vaikuttavinta mitä olet niiden aikana tehnyt? Olisi ihana joskus päästä pitkälle matkalle jonnekin kauas, ja ehkä se haave onnistuu, kun ei tarvitse enää maksella harrastusmaksuja mukuloilta...
Mitä kohdetta suosittelisit? sellaista jossa on tekemistä ja näkemistä, mutta ei kuitenkaan välttämättä mitään turistinähtävyyksiä.
kai tiedät et toi on todellista luxusta. ei pakollista eikä kuulu normaaliperheen arkeen. ei edes keskituloisten.
miesten kalajuttuja. Epäilen ettei niistä ole puoletkaan totta tai paljon liioiteltuja. Ihan kuin ihmiset kilpailisivat sillä, kuka käy eksoottisimmassa paikassa ja hienommilla reissuilla. Yhteistuumin halveksivasti tuhisevat junttisuomalaisille jotka käy Kanarian saarilla tai pakettimatkoilla. Epäilen että moni niistä itsekin käy mutta ei ole munaa kertoa tuossa seurasssa suoraan sitä.
Minä olen reilun kuukauden päästä lähdössä Bhutaniin. Enkö saisi puhua matkastani työkavereille? Pomo on ainut joka matkasta tällä hetkellä tietää, mutta enkö siis saisi kertoa asiasta muille? Ettei kanarian matkailijat kuvittele, että haluan vaan kerskua? Mielenkiintoista, ehkä on tosiaankin parempi, etten sano matkastani mitään...
Minä olen reilun kuukauden päästä lähdössä Bhutaniin. Enkö saisi puhua matkastani työkavereille? Pomo on ainut joka matkasta tällä hetkellä tietää, mutta enkö siis saisi kertoa asiasta muille? Ettei kanarian matkailijat kuvittele, että haluan vaan kerskua? Mielenkiintoista, ehkä on tosiaankin parempi, etten sano matkastani mitään...
kiinnostaa kovasti millaista on Bhutanissa.
Kerrothan matkastasi edes täällä.
kerskuu että Eurooppa ja Aasia on nähty eli kohta voi sanoa että koko maailma on nähty:D
Typerää kerskumista ja kertoo ihmisestä kyllä aika paljon.
Koko Suomi on nähty.
Mä luulen että sä et tiedä edes montako valtiota on Euroopassa, Aasiasta nyt puhumattakaan.