Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Parkinsonin taudista

Vierailija
08.01.2013 |

Läheiseni sairastui ko tautiin. Tauti on alkuvaiheessa. Toisen käden vapina sai hakeutumaan lääkäriin. Lääkitys alkaa kesällä. Sairastunut on vm56. Aivan musertunut olen sairastuneen vuoksi.. Haluisin kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea semmoinen kirja, jonka on kirjoittanut parkinsoniin sairastanut lääkäri. Se löytyy todennäköissti kirjastosta, en vaan muista nimeä. Kurja sairaus, parannuskonstia ei ole, mutta hyvän lääkkeen kun löytää, taudin eteneminen hidastuu. Ja tuo lääkehoito on parantunut tosi paljon viime vuosina.

Vierailija
2/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin yrittää metsästää tuo kirja. Olen niin surullinen läheiseni vuoksi.. Hän on vieläpä todella ahkera työtä tekemään ja kova pelaamaan golfia. Niistä hän nauttii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä saa potilaan usein täysin oireettomaksi. Golf onnistuu edelleen varmasti, kannusta häntä jatkamaan pelaamista. Lääkitys auttaa, vaikka ei tautia poistakaan.

Vierailija
4/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tauti etenee hitaasti niin lääkityksellä voidaan kymmeniä vuosia elää lähes oireettomana. Jos tauti etenee nopeasti voi alle 10 vuodessa mennä huonoon kuntoon.

Oireina joka tapauksessa tulee jäykkyys, aineenvaihdunta ongelmia ja liikkuminen voi vaikeutua/ tasapaino. Siinä mielessä tuo golf onkin oivaa pakkoliikunta, joten ei sitä ainakaan kannata lopettaa. Taso tosin varmaan jossakin vaiheessa alkaa laskemaan, mutta ei pidä ahdistua siitä liikaa.

Vierailija
5/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on sen luontoinen työ, että ei voinut heti aloittaa lääkitystä. Kesällä toivottavasti tilanne ei ole jo pahentunut.. Olen miettinyt paljon tässä muutaman päivän diagnoosin jälkeen, että minkälainen tuki olisi hänelle tärkeintä? Haluan olla tukena kaikella mahdollisella tavalla. Hän ei itse vielä halua keskustella sairaudestaan. Ap

Vierailija
6/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin muistaakseni, ja sen on kirjoittanut lääkäri nimeltä Kari Aho.

Ei Parkinsonin tauti mikään kuolemantuomio ole. Ja kuten joku jo kirjoittikin, nykyisillä lääkkeillä saadaan ihan eri hoitotuloksia kuin esim. 10 vuotta sitten.

Vierailija
7/7 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on tosi huojentavaa kuulla, että on toivoa ihan hyvästäkin elämänlaadusta. Kunpa onni suosisi tässä asiassa. Sitä ei aina muista ajatella kuinka tärkeää terveys on..tällaiset jutut siitä sitten muistuttaa. Kirjan ainakin hankin ja luen, siinä varmaan oivia vinkkejä. Kiitos kaikille vastanneille, lisää vastauksia luen todella mielelläni! Ap